rust
Fra : Thomas Damgaard

Dato : 27-06-04 21:52

Hej

Jeg har en Audi 100 fra '85, som er begyndt at få en del, små rustpletter
især omkring bagruderammen. Hvad smører man på for at stoppe tæringen?
thx

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-06-04 22:00

"Thomas Damgaard" <thomas@damgaard.as> skrev :

>Hvad smører man på for at stoppe tæringen?

Intet - reparation på dåse holder ikke i længden. Du skal have de
syge pladedele udskiftet.

--
jan@Stevns.Net

Fra : Olesen

Dato : 27-06-04 22:36

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Intet - reparation på dåse holder ikke i længden. Du skal have de
> syge pladedele udskiftet.

Min Polo fra 1981 havde også et 'sygt sted' ved venstre baglygte.
Jeg sleb selv ned, grundede malede og fik klarlak.
Reparationen kunne ses, men det var pænere end før.

Det blev dog lidt rustent igen efter et par år, og en
mindre skade (forvoldt af en Nissan Patrol),
gjorde, bilen kom på det autoriserede værksted
og fik malet bagskærmen. Det førnævnte 'syge sted'
blev i samme omgang slebet ned og fik frisk maling.

Siden har der ikke været det mindste at se fra
området, så en veludført 'reparation'/lakering whatever
kan sagtens klare dêt problem. Man behøver ikke
skære/svejse/udskifte en rusten del. Det kommer
helt an på skadens omfang.
Er resten af bilen frisk, så offer lidt på at få
det gjort ordentligt. Er bilen snart udtjent, så
slib ned, grund og gi' en gang maling.