Regler for op/nedkørsler ?!?
Fra : Juel

Dato : 27-06-04 19:09

Hejsa Alle

Er der nogle der ved om der findes regler/love for hvor stejle en
op/nedkørsel må være f.eks. mellem fortov og vej, her tænker jeg på den
affaltrampe man normalt laver.. !! forstår i ??
Er der regler for det eller må dem der laver vejene lave dem så stejle de
har lyst til ??

Mvh
Morten

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-06-04 21:28

"Juel" <kongen[mon ikke her skal være et @]StarChild.dk> skrev i en
meddelelse

> Er der nogle der ved om der findes regler/love for hvor stejle en
> op/nedkørsel må være f.eks. mellem fortov og vej,

Der behøves strengt taget ikke være nogen, ligesom der ikke trafikmæssigt
er regler for "vejbump" . Hvis man skal klage over dem, skal man henholde
sig til fx buschaufførernes arbejdesregler. Lad mig gætte, du har fået
ødelagt noget pga. en stejl op,nedkørsel? .

Fra : Juel

Dato : 27-06-04 21:51

> [...]
> sig til fx buschaufførernes arbejdesregler. Lad mig gætte, du har fået
> ødelagt noget pga. en stejl op,nedkørsel? .

Nej det har jeg ikke, men min 325iA får skørtesæt og 60/40 sænkning, og jeg
er bange for at jeg ikke kan komme ind på vores parkeringsplads bagefter,
netop fordi den kant er meget stejl... jeg må hælde noget cement på over
natten.. eller en spand plastik padding.. heheh

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-06-04 21:58

"Juel" <kongen[mon ikke her skal være et @]StarChild.dk> skrev :

>jeg må hælde noget cement på over natten.. eller en spand plastik padding.. heheh

Åehædrrrr.....

Noget må du jo gøre - hvis du vil undgå bøvlet - men hvad vil du
egentligt gøre, når du tuller rundt nede i byen ?

(Måske installere Hi-Jackers ?)

--
jan@Stevns.Net

Fra : Juel

Dato : 27-06-04 22:00

> Noget må du jo gøre - hvis du vil undgå bøvlet - men hvad vil du
> egentligt gøre, når du tuller rundt nede i byen ?
>
> (Måske installere Hi-Jackers ?)

Byen bliver intet problem et 60/40 på en E30 er ikke vildt, men den kant er
ret stejl :o/ derfor ville jeg høre om der var nogle regler..
Det er mine sideskørter jeg er mest bange for i den situation :o/

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-04 22:12

> [...]
> ret stejl :o/ derfor ville jeg høre om der var nogle regler..
> Det er mine sideskørter jeg er mest bange for i den situation :o/

Du er nød til at køre så skråt som muligt hen over dem.
Jeg har haft samme problem og skrabt bunden mod utrolig mange kanter og
lign.
Lige nu har jeg igen monteret alm. fjedre da jeg ikke gider det fis med
kantsten og knækkede sideskørter.

--
Tom

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-06-04 00:34

Juel wrote:

> Byen bliver intet problem et 60/40 på en E30 er ikke vildt, men den kant er
> ret stejl :o/ derfor ville jeg høre om der var nogle regler..
> Det er mine sideskørter jeg er mest bange for i den situation :o/

Du skal bare have godt med fart på, så er det ikke noget problem..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-06-04 21:55

Juel wrote:
> [...]
> den affaltrampe man normalt laver.. !! forstår i ??
> Er der regler for det eller må dem der laver vejene lave dem så

Formentlig mener du niveauforskellen mellem kansten og vej.

Ja der er regler.

Kan dog ikke huske dem.

Spørg ved kommune/Amt matrielgården. Der kan du nok finde oplysning om disse
forhold.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Juel

Dato : 27-06-04 22:01

> Formentlig mener du niveauforskellen mellem kansten og vej.

Jeps

> Ja der er regler.
>
> Kan dog ikke huske dem.
>
> Spørg ved kommune/Amt matrielgården. Der kan du nok finde oplysning om
disse
> forhold.

Jeg ringer net på kommunen imorgen, teknisk afd ved vel noget mon ikke !?

Mvh
Morten

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-06-04 22:18

"Juel" <kongen[mon ikke her skal være et @]StarChild.dk> skrev i en
meddelelse news:40df0d29$0$3077$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

KLIP

> Er der nogle der ved om der findes regler/love for hvor stejle en
> op/nedkørsel må være f.eks. mellem fortov og vej, her tænker jeg på den
> affaltrampe man normalt laver.. !! forstår i ??

Er rampen ind til dit hus..?

> Er der regler for det eller må dem der laver vejene lave dem så stejle de
> har lyst til ??

Normalt skal du selv betale for rep/ændring af din "egen" rampe.

Nogle kommuner hjælper med en fair pris andre lader grundejeren selv klare
paragrafferne.

Jeg har fået lavet en helt ny .... for egen regning og risiko.....og nej,
jeg bor ikke på en privat vej..

Hr. Bjørn