Anhængertræk og Citroen Xsara st.car. Gør ~
Fra : Peter

Dato : 27-06-04 07:43

Hej
Vi skal have monteret et træk på vores Citroen Xsara st. car fra `99, og jeg
tænker nu på om det mon er et "gør det selv job" ??. Jeg har ikke den store
erfaring med autoreparationer, men jeg kan godt finde ud af at bruge
værktøjet og det elektriske har jeg ingen problemer med at klare.
Er der nogen som har erfaringer med dette ??

Med venlig hilsen
Peter

(fjern "fjern" fra email adr. )

Fra : alexbo

Dato : 27-06-04 12:19

"Peter" skrev

> Vi skal have monteret et træk på vores Citroen Xsara st. car fra `99,

Det er rimeligt simpelt, der er passende huller i bilen, muligvis skal der
skæres i kofangeren, men der er fornuftige vejledninger med når du køber
trækket.

Angående ledningsnettet vil jeg foreslå du køber et passende til bilen, og
ikke et universalssæt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-06-04 19:15

alexbo wrote:
> [...]
> når du køber trækket.
>
> Angående ledningsnettet vil jeg foreslå du køber et passende til

Du skal dog i den forbindelse være opmærksom på at en bil fra 1999 hvis det
er et momsregistreret værksted der udfører monteringen skal den ikke
fremstilles til syn du skal blot have værkstedserklæring på monteringen..

PS.:gælder indtil bilen er 8 år, derefter skal den ved montering af jydekrog
fremstilles til syn.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Peter

Dato : 27-06-04 20:05

Tak for det.
Jeg tror jeg vil give mig i kast med det, og så får jeg min "mekaniker" til
at checke det bagefter.
Hos T.Hansen koster trækket omkring 1100,- kr. og hos Citroen 1600,- kr, -
er der nogen forskel bortset fra prisen ?

mvh.
Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-06-04 08:23

"Peter" <FJERNpeterdue@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Hos T.Hansen koster trækket omkring 1100,- kr. og hos Citroen 1600,- kr, -
> er der nogen forskel bortset fra prisen ?

Køb at med aftagelig kugle, det har vi på vores Xsara.
Vores er Brink, ledningsnettet var bare lige til at sætte i hver baglygte.
Jeg ved ikke med selve montagen, det var et værksted der gjorde det for mig
så jeg ikke skulle til syn.

--
mvh/rg. Christian