/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
0-100 km/t - en efterhånden svær disciplin~
Fra : Thomas H.


Dato : 26-06-04 10:32


Hey,

Jeg sad og tænke på, hvor svært det efterhånden er, at udføre det som mange
sammenligner biler med, nemlig 0-100 km/t.
Det er da en underlig måling, da det stort set er umuligt for almindelige
bilister, at udføre denne disciplin.

1. Det mest naturlig sted at gøre det, ville jo nok være i et eller andet
øde industrikvarter eller lign., her er der typisk 50 km/t, dvs. kører man
100 her, bliver man betragtet som psykopat, man mister kørekortet ubetinget
i 3 år, og står til en bøde på mindst 4500 kroner., plus mange tusinde
kroner på teori og køreprøver 3 år senere.

2. Så kunne man finde et sted med 60 km/t, her mister du kun kørekortet
betinget, dvs. skal op til en køreprøve og teoriprøve, med tvunget x-antal
timer, plus en bøde på 2000,- og evt. det nye smarte påfund:
Højhastighedstillæg !! (alt efter hvem man spørger)

3. Find en landevej/ringvej med 70 km/t-grænse, her er bøden kun på 1000,-
(plus højhastighedstillæg alt efter hvem man spørger), og i nær fremtid
bliver det betragtet, som en grov færdselsforseelse på højde med at køre
over for rødt osv., og man får et klip i kørekortet, som evt. kan betyde, at
man bliver erklæret uegnet til at køre bil i 3 år.

4. Find en landevej/ringvej med 80 km/t-grænse, her er bøden også på 1000,-
men kun 4 km/t fra højhastighedstillægget, som i nær fremtid bliver det
betragtet, som en grov færdselsforseelse på højde med at køre over for rødt
osv., og man får et klip i kørekortet, som evt. kan betyde, at man bliver
erklæret uegnet til at køre bil i 3 år. (så husk at bremse max, inden du når
104 km/t !)

5. Eneste mulighed er at finde et sted, hvor motorvejen starter ved et
lyskryds, for det er jo ulovligt at holde unødigt i nødsporet, og sørg så
for ikke at komme til at lave en smule hjulspind (som ellers giver den
bedste tid) for så får du en bøde på 250,- for unødig støj, og sørg for at
gøre det alene, for hvis du kører om kap med en, vanker der en bøde på
1200,- for kap- og væddekørsel.!



(6.) ....eller også kan man bare gøre, som mange af os har gjort i snart
mange år, selv finde ud af tingene efter forholdene



--
mvh.
Thomas H. - www.thhe.dk







 
 
Jesper G (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G


Dato : 26-06-04 10:45

Hehe, total grineren

Den med lyskrydset er nemmest - så er næste opgave bare at finde det
rigtig sted at skifte gear hvor motoren trækker optimalt - og det kan
være et svært forsøg i sig selv..

Så er der vindforhold - modvind kan ha' effekt på resultatet

Så er der vejgreb generelt

Så er der last i bilen - bilen burde tømmes for alt, også evt. ting i
handske rummet

Så skal billisten ikke være alt for fandens overvægtig :D

Hilsen Jesper

On Sat, 26 Jun 2004 11:31:51 +0200, "Thomas H."
<thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>
>Hey,
>
>Jeg sad og tænke på, hvor svært det efterhånden er, at udføre det som mange
>sammenligner biler med, nemlig 0-100 km/t.
>Det er da en underlig måling, da det stort set er umuligt for almindelige
>bilister, at udføre denne disciplin.
>
>1. Det mest naturlig sted at gøre det, ville jo nok være i et eller andet
>øde industrikvarter eller lign., her er der typisk 50 km/t, dvs. kører man
>100 her, bliver man betragtet som psykopat, man mister kørekortet ubetinget
>i 3 år, og står til en bøde på mindst 4500 kroner., plus mange tusinde
>kroner på teori og køreprøver 3 år senere.
>
>2. Så kunne man finde et sted med 60 km/t, her mister du kun kørekortet
>betinget, dvs. skal op til en køreprøve og teoriprøve, med tvunget x-antal
>timer, plus en bøde på 2000,- og evt. det nye smarte påfund:
>Højhastighedstillæg !! (alt efter hvem man spørger)
>
>3. Find en landevej/ringvej med 70 km/t-grænse, her er bøden kun på 1000,-
>(plus højhastighedstillæg alt efter hvem man spørger), og i nær fremtid
>bliver det betragtet, som en grov færdselsforseelse på højde med at køre
>over for rødt osv., og man får et klip i kørekortet, som evt. kan betyde, at
>man bliver erklæret uegnet til at køre bil i 3 år.
>
>4. Find en landevej/ringvej med 80 km/t-grænse, her er bøden også på 1000,-
>men kun 4 km/t fra højhastighedstillægget, som i nær fremtid bliver det
>betragtet, som en grov færdselsforseelse på højde med at køre over for rødt
>osv., og man får et klip i kørekortet, som evt. kan betyde, at man bliver
>erklæret uegnet til at køre bil i 3 år. (så husk at bremse max, inden du når
>104 km/t !)
>
>5. Eneste mulighed er at finde et sted, hvor motorvejen starter ved et
>lyskryds, for det er jo ulovligt at holde unødigt i nødsporet, og sørg så
>for ikke at komme til at lave en smule hjulspind (som ellers giver den
>bedste tid) for så får du en bøde på 250,- for unødig støj, og sørg for at
>gøre det alene, for hvis du kører om kap med en, vanker der en bøde på
>1200,- for kap- og væddekørsel.!
>
>
>
>(6.) ....eller også kan man bare gøre, som mange af os har gjort i snart
>mange år, selv finde ud af tingene efter forholdene


Henrik Bøgh (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 26-06-04 11:14

Thomas H. faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

7.
Snakke med den lokale havn/flyveplads o.l. og høre om man ikke måtte låne
500 m lige asfalteret vej om aftenen hvor de næppe alligevel ikke bruger
det.
Er før set praktiseret med success.

> Thomas H. - www.thhe.dk

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info


Thomas H. (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 27-06-04 12:39


"Henrik Bøgh" <henrik@lagengymnastik.dk> skrev i en meddelelse
news:1288356.0DtZ5h6uWB@henrik.lan.lagengymnastik.dk...

> Snakke med den lokale havn/flyveplads o.l. og høre om man ikke måtte låne
> 500 m lige asfalteret vej om aftenen hvor de næppe alligevel ikke bruger
> det.
> Er før set praktiseret med success.


Ok, jeg render ud og spørger i Kastrup...



Henrik Bøgh (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 27-06-04 15:40

Thomas H. faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Ok, jeg render ud og spørger i Kastrup...

Jeg tror der er større gevindst i Værløse. De bruger jo alligevel heller
ikke landingsbanen til noget :D

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info


Thomas Strandtoft (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 26-06-04 12:51

"Thomas H." wrote:

> 5. Eneste mulighed er at finde et sted, hvor motorvejen starter ved et
> lyskryds, for det er jo ulovligt at holde unødigt i nødsporet, og sørg så
> for ikke at komme til at lave en smule hjulspind (som ellers giver den
> bedste tid) for så får du en bøde på 250,- for unødig støj, og sørg for at
> gøre det alene, for hvis du kører om kap med en, vanker der en bøde på
> 1200,- for kap- og væddekørsel.!

Ja, og de steder hvor motorvejen starter fra en lyskurv, fx.
Folehaven eller når man kører ud af København i nordgående retning
mod Lyngby, der er der 90 km/t begrænsning det første stykke for
ikke at genere de lokale beboere med støj.. Det kan selvfølgelig
tænkes at man kører i en bil der er så langsom at det ikke er et
problem at den første kilometer med med 90 km/t begrænsning..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Thomas H. (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 27-06-04 12:39


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:40DD6313.F6C22AC1@carftp.com...

> Ja, og de steder hvor motorvejen starter fra en lyskurv, fx.
> Folehaven eller når man kører ud af København i nordgående retning
> mod Lyngby, der er der 90 km/t begrænsning det første stykke for
> ikke at genere de lokale beboere med støj.. Det kan selvfølgelig
> tænkes at man kører i en bil der er så langsom at det ikke er et
> problem at den første kilometer med med 90 km/t begrænsning..

Ahhh, der er vist 130/110 ved folehaven, det er kun ind mod byen, at man
skal på 90 km/t 3 km før og 70 1 km og 60 det sidste stykke, beboerne kan
nemlig ikke høre dem på den anden side af vejen ...eller.
Det er i øvrigt et godt sted at lave en 0-250 km/t video - siger ikke mere





phk (26-06-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 26-06-04 13:00


"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:gobDc.25$P77.10@news.get2net.dk...
>
> Hey,
>
> Jeg sad og tænke på, hvor svært det efterhånden er, at udføre det som
mange
> sammenligner biler med, nemlig 0-100 km/t.
> Det er da en underlig måling, da det stort set er umuligt for almindelige
> bilister, at udføre denne disciplin.

Helt umuligt. Hvornår kører du 100. Selv om du kender
speedometerfejlvisningen er der stadig noget der hedder
speedometernåltræghed. Eksempel: Træd kobling ned og og bemærk nålen stadig
bevæger sig opad selv om en hver accelleration er ophørt.


--
Per, Esbjerg



Troels [around 9000] (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 26-06-04 16:15

> Helt umuligt. Hvornår kører du 100. Selv om du kender
> speedometerfejlvisningen er der stadig noget der hedder
> speedometernåltræghed. Eksempel: Træd kobling ned og og bemærk nålen
stadig
> bevæger sig opad selv om en hver accelleration er ophørt.

Du kører 100 km/t når nålen passerer det du ved er 100 km/t. De sidste km/t
du får på efter udkobling er simpelthen ren og skær
bevægelses-/accelerationsenergi der stadig sidder i bilen.

// Troels



Martin Johansen [600~ (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 26-06-04 16:32

On Sat, 26 Jun 2004 17:14:54 +0200, Troels [around 9000] wrote:

>> Helt umuligt. Hvornår kører du 100. Selv om du kender
>> speedometerfejlvisningen er der stadig noget der hedder
>> speedometernåltræghed. Eksempel: Træd kobling ned og og bemærk
>> nålen
> stadig
>> bevæger sig opad selv om en hver accelleration er ophørt.
>
> Du kører 100 km/t når nålen passerer det du ved er 100 km/t. De sidste
> km/t du får på efter udkobling er simpelthen ren og skær
> bevægelses-/accelerationsenergi der stadig sidder i bilen.

Ej enig - på min scooter (grin bare) bevæger nålen sig langsomt, dvs.
hvis jeg klamper bremserne (og holder stille efter få sekunder) går der
mange ekstra sekunder før nålen står på nul.

Samme ved acc.. der kan nålen ikke følge med op til 60.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Bjørn Jørvad (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 26-06-04 16:34


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.06.26.15.31.57.266914@website.invalid...

KLIP

> Ej enig - på min scooter (grin bare) bevæger nålen sig langsomt, dvs.
> hvis jeg klamper bremserne (og holder stille efter få sekunder) går der
> mange ekstra sekunder før nålen står på nul.
>
> Samme ved acc.. der kan nålen ikke følge med op til 60.

*Det* kan da udelukkende skyldes G-påvirkningerne...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



No1 (26-06-2004)
Kommentar
Fra : No1


Dato : 26-06-04 19:46

>>Ej enig - på min scooter (grin bare) bevæger nålen sig langsomt, dvs.
>>hvis jeg klamper bremserne (og holder stille efter få sekunder) går der
>>mange ekstra sekunder før nålen står på nul.
>>
>>Samme ved acc.. der kan nålen ikke følge med op til 60.
>
> *Det* kan da udelukkende skyldes G-påvirkningerne...

heh. Scootere er faktisk ret hurtige til at accelerere i starten. Nogen
der har tal på det? Kunne godt forestille mig at en scooter ville klare
fx 0-30km/t rimelig godt ift. biler.

Elbarto (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 26-06-04 20:33


"No1" <nospamplz@removeentireaddress.mars> skrev i en meddelelse
news:40ddc44d$0$274$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >>Ej enig - på min scooter (grin bare) bevæger nålen sig langsomt, dvs.
> >>hvis jeg klamper bremserne (og holder stille efter få sekunder) går der
> >>mange ekstra sekunder før nålen står på nul.
> >>
> >>Samme ved acc.. der kan nålen ikke følge med op til 60.
> >
> > *Det* kan da udelukkende skyldes G-påvirkningerne...
>
> heh. Scootere er faktisk ret hurtige til at accelerere i starten. Nogen
> der har tal på det? Kunne godt forestille mig at en scooter ville klare
> fx 0-30km/t rimelig godt ift. biler.


Joe deet Vi har testet det med 2 voldtunede scootere(Blev hvist brugt til
banerace) også en 750ccm honda MC ... MCen fangede dem føst efter 80kmt og
han startede 2-3 meter bag ved dem

Elbarto Simpsoniac



Martin Johansen [600~ (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-06-04 10:41

On Sat, 26 Jun 2004 20:45:33 +0200, No1 wrote:

> heh. Scootere er faktisk ret hurtige til at accelerere i starten. Nogen
> der har tal på det? Kunne godt forestille mig at en scooter ville klare
> fx 0-30km/t rimelig godt ift. biler.

Lad os bare sige, at i "først over lyskrydset" kommer jeg først næsten
hver gang bilerne absolut skal foran "ham på scooteren"..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Ukendt (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-06-04 07:53

On Sun, 27 Jun 2004 11:40:37 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid> wrote:

>Lad os bare sige, at i "først over lyskrydset" kommer jeg først næsten
>hver gang bilerne absolut skal foran "ham på scooteren"..

Måske fordi du prøver på at komme først over? Hvis bilerne vil først
over, så kommer de det også med mindre det er en der ikke kan finde ud
af at køre bil.

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it - Life of Brian
Hent Webgallery V3 her.

Martin Johansen [600~ (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 28-06-04 19:39

On Mon, 28 Jun 2004 08:53:23 +0200, Brian B. Christensen wrote:

> Måske fordi du prøver på at komme først over? Hvis bilerne vil først
> over, så kommer de det også med mindre det er en der ikke kan finde ud
> af at køre bil.

Altså når bilen er helt ude og ringe i 1. gear så tror jeg nu nok de
forsøger, at komme først De skal jo foran ham det langsommme fjols
på den EU-fætter... når vi så når 70 så trækker de sjovt nok ind
bag ved alligevel selvom de inden lyskryset har gjort alt hvad der står i
deres magt for, at komme i yderste bane....

Folk og fæ.. :-/

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Martin Johansen [600~ (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-06-04 10:41

On Sat, 26 Jun 2004 17:34:05 +0200, Bjørn Jørvad wrote:

> *Det* kan da udelukkende skyldes G-påvirkningerne...

Helt sikkert - de er faktisk så kraftige, at jeg får dårlig mave og
svimmelhed hver gang LOL

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


phk (26-06-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 26-06-04 20:23


"Troels [around 9000]" <trol@FJERNaats.dk> skrev i en meddelelse
news:40dd92f0$0$23870$14726298@news.sunsite.dk...

> > Helt umuligt. Hvornår kører du 100. Selv om du kender
> > speedometerfejlvisningen er der stadig noget der hedder
> > speedometernåltræghed. Eksempel: Træd kobling ned og og bemærk nålen
> stadig
> > bevæger sig opad selv om en hver accelleration er ophørt.
>
> Du kører 100 km/t når nålen passerer det du ved er 100 km/t. De sidste
km/t
> du får på efter udkobling er simpelthen ren og skær
> bevægelses-/accelerationsenergi der stadig sidder i bilen.

Bevægelsesaccellerationsenergi?

Prøv lige at vente lidt, jeg skal lige have luft igen

Du mener altså - i ramme alvor, vel at mærke - at man får noget energi
forærende her efter man har sluppet speeder og trykket koblingspedalen ned?

Hvis du kan frigøre den energi til et eller andet, så kan du sgu tjene mange
penge


--
Per, Esbjerg



Thomas H. (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 27-06-04 12:39


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:40dd6553$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:gobDc.25$P77.10@news.get2net.dk...

> Helt umuligt. Hvornår kører du 100. Selv om du kender
> speedometerfejlvisningen er der stadig noget der hedder
> speedometernåltræghed. Eksempel: Træd kobling ned og og bemærk nålen
stadig
> bevæger sig opad selv om en hver accelleration er ophørt.

Hmm, det gør min bil så godt nok ikke, nålen stopper lige så snart man
kobler ud - men det er jo også en Ford med kabeltræk !



Christian B. Andrese~ (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 28-06-04 08:37


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
news:40dd6553$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:gobDc.25$P77.10@news.get2net.dk...
> >
> > Hey,
> >
> > Jeg sad og tænke på, hvor svært det efterhånden er, at udføre det som
> mange
> > sammenligner biler med, nemlig 0-100 km/t.
> > Det er da en underlig måling, da det stort set er umuligt for
almindelige
> > bilister, at udføre denne disciplin.
>
> Helt umuligt. Hvornår kører du 100. Selv om du kender
> speedometerfejlvisningen er der stadig noget der hedder
> speedometernåltræghed. Eksempel: Træd kobling ned og og bemærk nålen
stadig
> bevæger sig opad selv om en hver accelleration er ophørt.

GPS.


--
mvh/rg. Christian



phk (28-06-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 28-06-04 09:06


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:40dfcaab$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> GPS.

GPS virker slet ikke - den er altid minimum 1 sekund bagefter.


--
Per, Esbjerg



Christian B. Andrese~ (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 30-06-04 08:34


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
news:40dfd162$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> news:40dfcaab$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > GPS.
>
> GPS virker slet ikke - den er altid minimum 1 sekund bagefter.

Så noget hjemmebygget real time elektronik som bruger ABS sensorene.

Det vil sagtens kunne følge med.


--
mvh/rg. Christian

http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Reino Andersen (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 26-06-04 13:32

Thomas H. skrev:

> 1. Det mest naturlig sted at gøre det, ville jo nok være i et eller
> andet øde industrikvarter eller lign., her er der typisk 50 km/t,
> dvs. kører man 100 her, bliver man betragtet som psykopat, man mister
> kørekortet ubetinget i 3 år, og står til en bøde på mindst 4500
> kroner., plus mange tusinde kroner på teori og køreprøver 3 år senere.

Man får en bøde på 5.000 kroner og en betinget frakendelse af kørekortet.

> 2. Så kunne man finde et sted med 60 km/t, her mister du kun
> kørekortet betinget, dvs. skal op til en køreprøve og teoriprøve, med
> tvunget x-antal timer, plus en bøde på 2000,- og evt. det nye smarte
> påfund: Højhastighedstillæg !! (alt efter hvem man spørger)

Man får en bøde på 2.500 kroner og en betinget frakendelse.

> 3. Find en landevej/ringvej med 70 km/t-grænse, her er bøden kun på
> 1000,- (plus højhastighedstillæg alt efter hvem man spørger), og i
> nær fremtid bliver det betragtet, som en grov færdselsforseelse på
> højde med at køre over for rødt osv., og man får et klip i
> kørekortet, som evt. kan betyde, at man bliver erklæret uegnet til at
> køre bil i 3 år.

Man får en bøde på 2.000 kroner.

> 4. Find en landevej/ringvej med 80 km/t-grænse, her er bøden også på
> 1000,- men kun 4 km/t fra højhastighedstillægget, som i nær fremtid
> bliver det betragtet, som en grov færdselsforseelse på højde med at
> køre over for rødt osv., og man får et klip i kørekortet, som evt.
> kan betyde, at man bliver erklæret uegnet til at køre bil i 3 år. (så
> husk at bremse max, inden du når 104 km/t !)

Man får ganske rigtigt en bøde på 1.000 kroner.

> 5. Eneste mulighed er at finde et sted, hvor motorvejen starter ved et
> lyskryds, for det er jo ulovligt at holde unødigt i nødsporet, og
> sørg så for ikke at komme til at lave en smule hjulspind (som ellers
> giver den bedste tid) for så får du en bøde på 250,- for unødig støj,

Man får en bøde på 500 kroner.

> og sørg for at gøre det alene, for hvis du kører om kap med en,
> vanker der en bøde på 1200,- for kap- og væddekørsel.!

Man får en bøde på 1.500 kroner.


Højhastighedstillægget er kun gældende ved hastigheder på 140 km/t og
derover.

MEN ved hastighedsoverskridelser på 30 % og derover på andre veje end
motorveje er der et tillæg på 500 kroner (ovenstående bøder er inkl.
tillægget).

--
Reino



Thomas H. (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 27-06-04 12:39


"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse
news:K1eDc.70$Xt3.19@news.get2net.dk...

> Man får en bøde på 5.000 kroner og en betinget frakendelse af kørekortet.

Er det blevet ændret? mistede man det ikke ubetinget før i tiden?
Jeg nægter næsten at tro på, at noget i dette land er blevet lempet, det må
være en fejl, få det straks rettet !


> Man får en bøde på 500 kroner.

Ok, der stod 250 der hvor jeg læste ...



> Højhastighedstillægget er kun gældende ved hastigheder på 140 km/t og
> derover.
>
> MEN ved hastighedsoverskridelser på 30 % og derover på andre veje end
> motorveje er der et tillæg på 500 kroner (ovenstående bøder er inkl.
> tillægget).

Ok det er bare lidt svært at læse sig til, på politiets egen side står der
stadig 70% grænse for at miste kortet, intet om 30% reglen, og så står noget
vrøvl som dette: "På visse strækninger må man fra denne dato køre 130 km/t"






Reino Andersen (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 27-06-04 13:18

Thomas H. skrev:

> Er det blevet ændret? mistede man det ikke ubetinget før i tiden?

Ikke så vidt jeg husker, men det siger selvfølgelig heller ikke så meget...

> Jeg nægter næsten at tro på, at noget i dette land er blevet lempet,
> det må være en fejl, få det straks rettet !



> Ok, der stod 250 der hvor jeg læste ...

Minimumsbøden for færdselslovsovertrædelser er 500 kr.

> Ok det er bare lidt svært at læse sig til, på politiets egen side
> står der stadig 70% grænse for at miste kortet, intet om 30% reglen,

Det går ikke altid lige hurtigt med opdateringerne.

> og så står noget vrøvl som dette: "På visse strækninger må man fra
> denne dato køre 130 km/t"

Hvad er der galt med det udsagn?

--
Reino



Martin Johansen [600~ (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-06-04 13:41

On Sun, 27 Jun 2004 14:17:35 +0200, Reino Andersen wrote:

>> Ok det er bare lidt svært at læse sig til, på politiets egen side
>> står der stadig 70% grænse for at miste kortet, intet om 30% reglen,
>
> Det går ikke altid lige hurtigt med opdateringerne.

Dvs. hvis jeg er i tvivl om en gælden lov og jeg så går ind på
politiets side og læser, så er det det som gælder?

Herligt

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Bjørn Jørvad (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 27-06-04 13:45


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.06.27.12.40.51.917257@website.invalid...

KLIP

> Dvs. hvis jeg er i tvivl om en gælden lov og jeg så går ind på
> politiets side og læser, så er det det som gælder?
>
> Herligt

Nej, du rekvirere for 100% sikkerhed loven i papirform.

"Indernettet" er *ingen* sikkerhed for den endegyldige sandhed.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Martin Johansen [600~ (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-06-04 13:52

On Sun, 27 Jun 2004 14:44:59 +0200, Bjørn Jørvad wrote:

> Nej, du rekvirere for 100% sikkerhed loven i papirform.

OK

> "Indernettet" er *ingen* sikkerhed for den endegyldige sandhed.

Næh men hvis jeg går ind på politiets hjemmeside for, at søge om love
og deslige så forventer jeg, at det er korrekt information jeg finder
ellers ser jeg 2 løsninger..:

1. Oppe sig mere med hensyn til opdateringer
2. Droppe hjemmesiden hvis man ikke magter at holde den opdateret.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Bjørn Jørvad (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 27-06-04 13:55


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.06.27.12.51.43.665252@website.invalid...

KLIP

Det gælder ikke blot for politiet.

> 1. Oppe sig mere med hensyn til opdateringer
> 2. Droppe hjemmesiden hvis man ikke magter at holde den opdateret.

2) skulle nok være den overvejende løsning på "Indernettet".

Sikke en plads der ville blive...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Martin Johansen [600~ (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-06-04 15:40

On Sun, 27 Jun 2004 14:54:41 +0200, Bjørn Jørvad wrote:

>
> "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
> news:pan.2004.06.27.12.51.43.665252@website.invalid...
>
> KLIP
>
> Det gælder ikke blot for politiet.

Nope, det gælder for alle! *Især* hvis det er en informationsgivende
side som netop "specialiserer" sig i infomation til folket.

> 2) skulle nok være den overvejende løsning på "Indernettet".
>
> Sikke en plads der ville blive...

Uha nævn det ikke

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Peter G C (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 28-06-04 17:30

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:40dec14c$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

[klip]

> "Indernettet" er *ingen* sikkerhed for den endegyldige sandhed.

Undtaget er dog www.retsinfo.dk (formentlig undtagelsen, der bekræfter
hovedreglen)

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Bjørn Jørvad (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 28-06-04 18:26


"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:40e0478f$0$262$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Undtaget er dog www.retsinfo.dk (formentlig undtagelsen, der bekræfter
> hovedreglen)

Hvordan bliver data lagt ind

1) Som råkopier af originalmaterialet..?

2) Indtastet af menneskehånd..?

Ingen regler uden undtagelser..

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Peter G C (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 28-06-04 18:47

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:40e054a6$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

[klip]

> Hvordan bliver data lagt ind
>
> 1) Som råkopier af originalmaterialet..?
>
> 2) Indtastet af menneskehånd..?

Det er formentlig samme data som anvendes til Lovtidende - det er vel næppe
dobbeltarbejde

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Bjørn Jørvad (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 28-06-04 18:50


"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:40e05989$0$259$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Det er formentlig samme data som anvendes til Lovtidende - det er vel
næppe
> dobbeltarbejde

Det skal du sgútte sige .... det er vel statsarbejde.... om ikke andet er
der kludder i IT-maskineriet...)

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Reino Andersen (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 27-06-04 13:45

Martin Johansen [6000] skrev:

> Dvs. hvis jeg er i tvivl om en gælden lov og jeg så går ind på
> politiets side og læser, så er det det som gælder?

Det var vist ikke lige det, jeg skrev

--
Reino



Martin Johansen [600~ (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-06-04 13:52

On Sun, 27 Jun 2004 14:44:39 +0200, Reino Andersen wrote:

> Martin Johansen [6000] skrev:
>
>> Dvs. hvis jeg er i tvivl om en gælden lov og jeg så går ind på
>> politiets side og læser, så er det det som gælder?
>
> Det var vist ikke lige det, jeg skrev

Nope du har ret, men det var de associationer jeg fik

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Thomas H. (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 27-06-04 15:04


"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse
news:1WyDc.535$1F1.46@news.get2net.dk...

> Det går ikke altid lige hurtigt med opdateringerne.

Nej men bødeudskrivningshastigheden fejler ikke noget !!


> > og så står noget vrøvl som dette: "På visse strækninger må man fra
> > denne dato køre 130 km/t"
>
> Hvad er der galt med det udsagn?

Der er da det galt, at det er omvendt, der er jo 130 generelt, og visse
steder er der så 110 eller 90. At man så, af for mig uforklarlige årsager,
har valgt at sænke hastigheden til 110 de fleste steder, er jo nærmest
tragikomisk



jan@stevns.net (27-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 27-06-04 15:13

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev :

>At man så, af for mig uforklarlige årsager,
>har valgt at sænke hastigheden til 110 de fleste steder, er jo nærmest
>tragikomisk

Hvordan sænker du en hastighed der aldrig har været højere ;)


--
jan@Stevns.Net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Thomas H. (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 27-06-04 15:27


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:seltd0h0vnsi1sb69j12a88ihghflot4pf@dtext.news.tele.dk...

> Hvordan sænker du en hastighed der aldrig har været højere ;)


Jamen der er jo 130 km/t på motorvejen, sådan er loven, derfor har man
sænket den !
At gennemsnitshastigheden så generelt er faldet, synes jeg er dybt tragisk
for en regering, som gik til valg på højere hastighed på motorvejene, og
laver massekontrol samtidig med at de råber op om "frihed under ansvar"
...men det er en anden sag



Jan Mikkelsen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Jan Mikkelsen


Dato : 01-07-04 07:24

Thomas H. wrote:
>
> At gennemsnitshastigheden så generelt er faldet, synes jeg er dybt tragisk
> for en regering, som gik til valg på højere hastighed på motorvejene, og
> laver massekontrol samtidig med at de råber op om "frihed under ansvar"
> ..men det er en anden sag
>

Jeg synes egentlig at det er ok. Det viser at folk er blevet lidt mere
bevidste om at de skal køre efter forholdene .. nu skal de bare lige
vænne sig til de nye forhold. Desuden viser der jo i tydeligste grad, at
Rene La Cour lever efter princippet om at "tyv tror at hver mand
stjæler" .. han er i hvert fald blevet gjort til skamme.

/Jan

Mikael L (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 27-06-04 15:50


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:seltd0h0vnsi1sb69j12a88ihghflot4pf@dtext.news.tele.dk...
> "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev :
>
> >At man så, af for mig uforklarlige årsager,
> >har valgt at sænke hastigheden til 110 de fleste steder, er jo nærmest
> >tragikomisk
>
> Hvordan sænker du en hastighed der aldrig har været højere ;)

Det er værre de steder hvor de vitterligt har sænket grænserne. Det fatter
jeg ikke en skid af. Den mulighed har de jo haft altid.
Er der nogen der ved hvorfor at man nu kun må køre 90km/t på vej til Amager
ad motorvejen?
Jeg har en anelse svært ved at se hvorfor man på en 3 sporet lige motorvej,
der dog svinger en anelse op over en bro nu kun kan køre 90km/t når man
hidtil har kunne gøre det med 110km/t

Mikael



jan@stevns.net (27-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 27-06-04 16:01

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev :

>Det er værre de steder hvor de vitterligt har sænket grænserne. Det fatter
>jeg ikke en skid af. Den mulighed har de jo haft altid.

De har måske "efterprøvet" nogle strækninger - og fundet lejlighed til
at kreere nogle fine fartfældesteder - det er da den eneste logisk
forklaring på nogle af de steder hvor farten er sat ned
(f.eks omtalte sted)

>Er der nogen der ved hvorfor at man nu kun må køre 90km/t på vej til Amager
>ad motorvejen?
>Jeg har en anelse svært ved at se hvorfor man på en 3 sporet lige motorvej,
>der dog svinger en anelse op over en bro nu kun kan køre 90km/t når man
>hidtil har kunne gøre det med 110km/t

Herrens veje er som sagt uransageligt - så i deres visdom, har nogle
åbenbart abet efter ;(


--
jan@Stevns.Net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Bjørn Jørvad (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 27-06-04 16:56


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:06otd017ulojo5m1fipbbp2pfa2ujkc9r9@dtext.news.tele.dk...

KLIP

> Herrens veje er som sagt uransageligt - så i deres visdom, har nogle
> åbenbart abet efter ;(

Det tør svagt antydes.

Men når man betænker, de nye hastigheds grænser samt bødetakster er
resultatet af en politisk studehandel, kan man meget bedre se logikken eller
for den sags skyld den manglende, i det.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Thomas H. (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 27-06-04 17:57


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:40deedfa$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> Men når man betænker, de nye hastigheds grænser samt bødetakster er
> resultatet af en politisk studehandel, kan man meget bedre se logikken
eller
> for den sags skyld den manglende, i det.

Studehandel med hvem? De havde alt det flertal i verden, men lyttede
desværre til alle de råd og nævn, som de selv kalder smagsdommere i andre
sager, og ikke lytter til !



Bjørn Jørvad (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 27-06-04 18:11


"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:a%CDc.2534$oX6.1178@news.get2net.dk...

KLIP

> Studehandel med hvem? De havde alt det flertal i verden, men lyttede
> desværre til alle de råd og nævn, som de selv kalder smagsdommere i andre
> sager, og ikke lytter til !

Kald mig Mads om der bliver rettet ét eneste komma ved et evt.
regeringsskifte.

Nåee ja, der bliver nok strammet yderligere op på repressalierne..!!

Det er kun ca. 7% af samtlige love som overhovedet kan undergå en ændring.
Resten er aftalt i korridorerne, da andre også skal leve med beslutningerne
(ved regeringsskifte).

Tror du da for pokker, vi har et reelt demokrati i Danmark..hvor alt kan
ændres efter politisk forgodtbefindende..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Thomas H. (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 27-06-04 22:18


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:40deffa3$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nåee ja, der bliver nok strammet yderligere op på repressalierne..!!

Ja nu har de "borgerlige" jo lagt stilen, og skruen er let at dreje på:
Man sænker grænsen for at miste kortet endnu engang, til 50%
20% bliver betragtet som en "grov færdselsforseelse", som giver et klip i
kortet.
Bødetaksterne stiger endnu engang.
Og der bliver indført endnu flere automatiske pengemaskiner, ikke mindst på
motorvejen..
....og alligevel kan de ikke forstå, at der stadig bliver dræbt omkring 400
om året, derfor undersøger de endnu engang hvordan man kan sætte farten ned,
for det MÅ jo være det der er problemet !

Registreringsafgiften, som de borgerlige INTET har fået gjort ved,
fortsætter med at være 180% - større biler bliver muligvis endnu dyrere,
pga. flere grønne afgifter ...



> Det er kun ca. 7% af samtlige love som overhovedet kan undergå en ændring.
> Resten er aftalt i korridorerne, da andre også skal leve med
beslutningerne
> (ved regeringsskifte).

Så skal de bare holde deres kæft med deres valgløfter og hele deres ideologi
!


> Tror du da for pokker, vi har et reelt demokrati i Danmark..hvor alt kan
> ændres efter politisk forgodtbefindende..?

Det burde vi vel ha', og det virker i så mange andre sager hvor de har
flertal...
Men igen, hvad ved en flok gamle mænd i jakkesæt på bagsædet af en
ministerbil, og det der forgår på vejene





Bjørn Jørvad (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 27-06-04 22:23


"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:5QGDc.4123$H86.614@news.get2net.dk...

KLIP

> Men igen, hvad ved en flok gamle mænd i jakkesæt på bagsædet af en
> ministerbil, og det der forgår på vejene

Stem på SF og Enhedslisten.

*De* må da kunne gøre det bedre.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Thomas H. (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 27-06-04 23:10


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:40df3aab$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> Stem på SF og Enhedslisten.

Så tror jeg hellere jeg vil skide mig selv ihjel.


> *De* må da kunne gøre det bedre.

Ja det er jo blevet katastrofalt værre, siden de "borgerlige" kom på, så
meget værre kan det måske ikke blive..



Bjørn Jørvad (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 27-06-04 23:17


"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:vAHDc.4150$vL.1356@news.get2net.dk...

KLIP

> Ja det er jo blevet katastrofalt værre, siden de "borgerlige" kom på, så
> meget værre kan det måske ikke blive..

Man skulle tro, du var blevet arbejdsløs...

Du skal nu stemme på SF, Enhedslisten eller sågar De Radikale.

Så slipper du for alle bekymringerne, da du stort set kan gå over til cykel
og offentlige transportmidler, da du ikke vil få råd til andet.

PS: Jeg er nu også stensikker på at Socialdemokratiet ikke ændrer en tøddel
på den nye kommuneopdeling. De har bare svært ved at lægge navn til den
grundet deres vælgere. Politik er en ganske finurlig ting.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Thomas H. (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 28-06-04 18:29


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:40df4777$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> > Ja det er jo blevet katastrofalt værre, siden de "borgerlige" kom på, så
> > meget værre kan det måske ikke blive..
>
> Man skulle tro, du var blevet arbejdsløs...

Hvorfor det ?



> Du skal nu stemme på SF, Enhedslisten eller sågar De Radikale.
>
> Så slipper du for alle bekymringerne, da du stort set kan gå over til
cykel
> og offentlige transportmidler, da du ikke vil få råd til andet.

Ja det er nok vejen frem ...



Bjørn Jørvad (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 28-06-04 18:44


"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:MzYDc.2005$%31.439@news.get2net.dk...

KLIP

> Hvorfor det ?

Du virker blot så modløs på mig.

> Ja det er nok vejen frem ...

Bestemt...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Peter Weis (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 28-06-04 18:41

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

> PS: Jeg er nu også stensikker på at Socialdemokratiet ikke ændrer
> en tøddel på den nye kommuneopdeling. De har bare svært ved at
> lægge navn til den grundet deres vælgere. Politik er en ganske
> finurlig ting.

Nu er det jo også regionsstrukturen, som socialkammeraterne kritiserer.
Så umiddelbart har de ikke så meget grund til at ændre på kommunerne.

mvh
Peter

Bjørn Jørvad (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 28-06-04 18:45


"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:Xns9516C5E648225pweisemaildk@127.0.0.1...

KLIP

> Nu er det jo også regionsstrukturen, som socialkammeraterne kritiserer.

Hvad er det egentlig socialdemokrabaterne kritisere.... det ved de vist ikke
engang selv.

De kunne da være med til sidste sekund.

Det er politik, når det er mest manipulerende.

Vælgerne æder det som vanligt råt.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Klaus Rejkjær (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 27-06-04 23:25

>
> Stem på SF og Enhedslisten.
>
> *De* må da kunne gøre det bedre.
>
Jeg stemmer efterhånden på hvad som helst der vil indføre "normale"
tilstande samt "kør efter forholdende, og ikke efter sidste studehandel" på
vores vejnet igen - uanset partifarve. Den førte politik er jo alligevel den
samme, så lidt røre i andedammen vil kun være af det gode.

MVH Klaus



Bjørn Jørvad (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 27-06-04 23:30


"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40df4958$0$199$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg stemmer efterhånden på hvad som helst der vil indføre "normale"
> tilstande samt "kør efter forholdende, og ikke efter sidste studehandel"

> vores vejnet igen - uanset partifarve. Den førte politik er jo alligevel
den
> samme, så lidt røre i andedammen vil kun være af det gode.

Det er næsten en skam, der ikke findes politiske specialpartier, hvor disse
kun har et valgløfte.

1) Fri hastighed overalt i Danmark .. stem på liste F.

2) Medvind på samtlige cykelstier i Danmark .... stem på liste M.

3) Vi garanterer 3 gange så store Amtsgårde overalt i Danmark ... stem på
liste A.

osv. osv.

Det ville da gøre det hele meget nemmere...)

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Klaus Rejkjær (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 27-06-04 23:35

> Det ville da gøre det hele meget nemmere...)
>
Ja, lidt ligesom med Jacob Haugaard og medvind på cykelstierne.

MVH Klaus



Bjørn Jørvad (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 27-06-04 23:38


"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40df4b93$0$268$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

> Ja, lidt ligesom med Jacob Haugaard og medvind på cykelstierne.

Man kan da ikke andet end holde af en politiker, der lover os alle lige
netop det, vi ønsker os.

Det kunne være, det kunne få det berømte danske smil frem igen (det er jo
lige blevet slukket i en for nationen så vigtig sag).

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Thomas Strandtoft (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 28-06-04 01:07

"Bjørn Jørvad" wrote:

> Det er næsten en skam, der ikke findes politiske specialpartier, hvor disse
> kun har et valgløfte.

For 100 år siden var en politiker en mand med en holdning. "Jeg
vil have bedre vilkår for fabriksarbejdere, kun 6 dages arbejdsuge
og et system der hjælper en hvis man bliver syg. Hvis du ønsker
denne holdning repræsenteret i Folketinget, så stem på mig, ellers
lad være." Plain and simple og klare linier.

Idag er en politiker en der synes der er hyggeligt på
Christiansborg, holder af 4 måneders sommerferie og som nyder at
se sig selv i TV. Fra tid til anden, typisk lige før et valg,
vender han/hun sig til vælgerne og prøver at lodde hvilken
holdning der er flest stemmer i at have for tiden.

Vi har ikke brug for specialpartier, vi har brug for politikere
der har noget på hjerte og holder sig til dette uanset om det er
populært eller ej. Ud til højre med de bløddyr der tror politik er
kunsten at bøje sig længst muligt forover og for alt i verden
undgå at fornærme nogen..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Bjørn Jørvad (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 28-06-04 01:40


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:40DF6116.8181F7B6@carftp.com...

KLIP

> Vi har ikke brug for specialpartier, vi har brug for politikere
> der har noget på hjerte og holder sig til dette uanset om det er
> populært eller ej. Ud til højre med de bløddyr der tror politik er
> kunsten at bøje sig længst muligt forover og for alt i verden
> undgå at fornærme nogen..

Der er altid brug for hæderlige og reelle mennesker.

Var det ikke noget for dig at stille op..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Thomas Strandtoft (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 28-06-04 11:12

"Bjørn Jørvad" wrote:

> Der er altid brug for hæderlige og reelle mennesker.
>
> Var det ikke noget for dig at stille op..?

Jeg kan jo lige så godt selv skrive det før andre gør det: Hvad
har de to sætninger med hinanden at gøre??

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Bjørn Jørvad (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 28-06-04 12:34


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:40DFEF04.CD579AF7@carftp.com...

KLIP


> > Der er altid brug for hæderlige og reelle mennesker.
> >
> > Var det ikke noget for dig at stille op..?
>
> Jeg kan jo lige så godt selv skrive det før andre gør det: Hvad
> har de to sætninger med hinanden at gøre??

Så må jeg klippe det ud i pap for dig:

Indklip fra dig:

>Vi har ikke brug for specialpartier, vi har brug for politikere
>der har noget på hjerte og holder sig til dette uanset om det er
>populært eller ej. Ud til højre med de bløddyr der tror politik er
>kunsten at bøje sig længst muligt forover og for alt i verden
>undgå at fornærme nogen..

Indklip fra dig slut.

Indklip af svar fra mig:

>Der er altid brug for hæderlige og reelle mennesker.

Indklip af svar fra mig slut.

Ny kommentar: Jeg går ud fra du er et hæderligt og reelt menneske..?

Indklip fra dig:

>I dag er en politiker en der synes der er hyggeligt på
>Christiansborg, holder af 4 måneders sommerferie og som nyder at
>se sig selv i TV. Fra tid til anden, typisk lige før et valg,
vender han/hun sig til vælgerne og prøver at lodde hvilken
>holdning der er flest stemmer i at have for tiden.

Indklip fra dig slut.

Indklip af svar fra mig:

>Var det ikke noget for dig at stille op..?

Indklip af svar fra mig slut.

Ny kommentar fra mig:

Da jeg formoder, du er er hæderligt og reelt menneske og samtidig har
oceaner af tid, intet har imod at undvære sommerferier mv. og samtidig
garanteret kan gøre det politiske arbejde bedre, bør du efter min mening
kaste dig ud i det politiske liv.

Det er den eneste måde, *du* kan ændre tingenes tilstand på.

Lad mig venligst vide om det stadig står tåget for dig..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Thomas Strandtoft (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 28-06-04 17:56

"Bjørn Jørvad" wrote:

> > > Der er altid brug for hæderlige og reelle mennesker.
> > >
> > > Var det ikke noget for dig at stille op..?
> >
> > Jeg kan jo lige så godt selv skrive det før andre gør det: Hvad
> > har de to sætninger med hinanden at gøre??
>
> Så må jeg klippe det ud i pap for dig:

Så vil jeg lige gør opmærksom på min selvironiske natur og lade
dig få endnu et kig på ovenstående..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Bjørn Jørvad (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 28-06-04 18:27


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:40E04DA1.DF490132@carftp.com...

KLIP

> Så vil jeg lige gør opmærksom på min selvironiske natur og lade
> dig få endnu et kig på ovenstående..

Jow, Thomas, men der er andre end du og jeg, der læser med her...)

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Thomas H. (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 28-06-04 18:31


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:40E04DA1.DF490132@carftp.com...
> "Bjørn Jørvad" wrote:
>
> > > > Der er altid brug for hæderlige og reelle mennesker.
> > > >
> > > > Var det ikke noget for dig at stille op..?
> > >
> > > Jeg kan jo lige så godt selv skrive det før andre gør det: Hvad
> > > har de to sætninger med hinanden at gøre??
> >
> > Så må jeg klippe det ud i pap for dig:
>
> Så vil jeg lige gør opmærksom på min selvironiske natur og lade
> dig få endnu et kig på ovenstående..


Ja den var nu ret simpel, men Bjørn fik da øvet sig i en maaaasse
tastearbejde og ctrl+c og ctrl+v



Peter Weis (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 28-06-04 18:41

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

> Da jeg formoder, du er er hæderligt og reelt menneske og samtidig

Jeg tror det var denne formodning Thomas gerne ville have understreget
lidt tydeligere

mvh
Peter

Bjørn Jørvad (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 28-06-04 18:46


"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:Xns9516C6624CDACpweisemaildk@127.0.0.1...

KLIP

> Jeg tror det var denne formodning Thomas gerne ville have understreget
> lidt tydeligere

Som jeg kender og har set Thomas S., finder jeg ikke anledning til at tro
andet...))

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Peter Weis (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 28-06-04 21:43

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

> Som jeg kender og har set Thomas S., finder jeg ikke anledning til
> at tro andet...))
>

Heller ikke jeg. Thomas er på alle måder hæderlig og reel.

mvh
Peter

PS. Thomas, er du glad nu?

Thomas Strandtoft (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 29-06-04 00:26

Peter Weis wrote:

> > Som jeg kender og har set Thomas S., finder jeg ikke anledning til
> > at tro andet...))
>
> Heller ikke jeg. Thomas er på alle måder hæderlig og reel.

Øj, jeg har lige lidt småting jeg skal have solgt til jer to..
Eiffeltårn, anyone? - næsten nyt og den tidligere ejer var en
gammel dame der kun brugte det om sommeren..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Bjørn Jørvad (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 29-06-04 00:28


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:40E0A903.CD1C4A5C@carftp.com...

KLIP

> Øj, jeg har lige lidt småting jeg skal have solgt til jer to..
> Eiffeltårn, anyone? - næsten nyt og den tidligere ejer var en
> gammel dame der kun brugte det om sommeren..

Kun hvis du tager Storebæltsbroen (højbrodelen) i bytte...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Peter Weis (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 30-06-04 20:43

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

> Øj, jeg har lige lidt småting jeg skal have solgt til jer to..
> Eiffeltårn, anyone? - næsten nyt og den tidligere ejer var en
> gammel dame der kun brugte det om sommeren..
>

Er det med opsætning? I så fald må du gerne levere i uge 30. Det vil
være en kæk overraskelse for konen, når hun kommer tilbage fra ferie.

mvh
Peter

Thomas Strandtoft (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 01-07-04 00:12

Peter Weis wrote:

> Er det med opsætning? I så fald må du gerne levere i uge 30. Det vil
> være en kæk overraskelse for konen, når hun kommer tilbage fra ferie.

Nah, det er et afhentningstilbud, du sætter pengene ind på min
konto og så siger du bare at jeg har sagt det er okay når du
henter det..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Peter Weis (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 01-07-04 21:44

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

> Nah, det er et afhentningstilbud, du sætter pengene ind på min
> konto og så siger du bare at jeg har sagt det er okay når du
> henter det..

Jeg må vel snart starte en ny tråd om hvilken trailer jeg kan bruge at
fragte det på.
Du hører fra mig, når det sidste er afklaret.

mvh
Peter

Christian B. Andrese~ (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 28-06-04 08:36


"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message
news:gobDc.25$P77.10@news.get2net.dk...
>
> 5. Eneste mulighed er at finde et sted, hvor motorvejen starter ved et
> lyskryds, for det er jo ulovligt at holde unødigt i nødsporet, og sørg så
> for ikke at komme til at lave en smule hjulspind (som ellers giver den
> bedste tid) for så får du en bøde på 250,- for unødig støj, og sørg for at
> gøre det alene, for hvis du kører om kap med en, vanker der en bøde på
> 1200,- for kap- og væddekørsel.!

Motorvejsstarten i Viby J, der hvor den gamle E45 startede.

>
> (6.) ....eller også kan man bare gøre, som mange af os har gjort i snart
> mange år, selv finde ud af tingene efter forholdene

Ja.


--
mvh/rg. Christian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177521
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408662
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste