Endnu billigere pris
Fra : Olesen

Dato : 25-06-04 16:18

Så nærmer tiden sig for skift af tandremme.
Blev skiftet sidst for ca. 8 år siden ved
141.000 km.
Den har nu gået 281.000 km. og må
være mørnet, eller rettere, moden til
en udskiftning.

Ford tar' 1400,- alt incl.,
men det lokale Volvo/Renaultværksted
nøjes med ca. 600, + moms....sært..

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 25-06-04 16:57

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Ford tar' 1400,- alt incl.,
>men det lokale Volvo/Renaultværksted
>nøjes med ca. 600, + moms....sært..

Noterede du dig lige forskellen på "alt incl" ?

--
jan@Stevns.Net

Fra : Olesen

Dato : 25-06-04 17:04

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Noterede du dig lige forskellen på "alt incl" ?

Ja, flg. ordlyd fik jeg tilsendt fra Ford:

"En udskiftning af tandrem, strammerhjul og v-rem vil koste 1400 kr. Det er
incl moms og arbejdsløn.
Denne pris er helt fast, og med mindre vandpumpen er utæt, er der ikke noget
der kan "komme bag på os""

-og da vandpumpen ikke er utæt, hvorfor nævnte han dêt ?,
så kan strammerhjul + v-rem næppe koste mere 'uautoriseret'
Som han sagde, Volvomanden, 1 times tid + en rem til 60-70 kroner..
så pengene passer meget godt...altså de 600,- + moms.

-der er er alligevel langt til 1400,- fra 750,-. Skulle de så skifte
en dims til 200-300,- er det jo stadig billigt.

Men flot Ford kan gi' en fastpris på 1400,- alt incl.
Man må så håbe, deres remme ikke koster for meget,
for timelønnen er nok det samme +/- 30,- vil jeg tro..

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 25-06-04 18:03

> [...]

>der kan "komme bag på os""

>-og da vandpumpen ikke er utæt, hvorfor nævnte han dêt ?,

Nok fordi han ikke har set din bil, velsagtens

>så kan strammerhjul + v-rem næppe koste mere 'uautoriseret'
>Som han sagde, Volvomanden, 1 times tid + en rem til 60-70 kroner..
>så pengene passer meget godt...altså de 600,- + moms.

Hvad tager Volvomanden for remstrammeren og kileremmen ?

>-der er er alligevel langt til 1400,- fra 750,-. Skulle de så skifte
>en dims til 200-300,- er det jo stadig billigt.

tjaehhhhhh.......

--
jan@Stevns.Net

Fra : Olesen

Dato : 25-06-04 18:10

> Nok fordi han ikke har set din bil, velsagtens

Hvad så med vinduesviskerne ?
Dem har han vel heller ikke set *S*..

> Hvad tager Volvomanden for remstrammeren og kileremmen ?

Remstrammeren skal vel kun skiftes, hvis
der er støj/den er defekt. Prisen er vel
ca. 250,-
En kilerem er nok tilsvarende billigere.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 25-06-04 18:24

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Hvad så med vinduesviskerne ?
>Dem har han vel heller ikke set *S*..

Deres betydning for din motors levetid, er vel også til at overse ;)

Du sammenligner pærer og æbler !

--
jan@Stevns.Net

Fra : Olesen

Dato : 25-06-04 19:45

> Deres betydning for din motors levetid, er vel også til at overse ;)

Klart, men det undrer mig bare, han nævnte vandpumpen,
som aldrig har givet andledning til problemer. Måske der
var et 'ford issue' hvad angik gamle pumper *S*.

> Du sammenligner pærer og æbler !

Nej.
Prisen på en remstremmer hos Høyer autodele
er 247,- ca. Er den lidt dyrere på værkstedet
skulle ikke undre mig. En kilerem, er, trods
min måske upræcise formulering, omendt tilsvarende
billig..altså den anden vej ned af skalaen, uden jeg
skal ha' penge får at få den sat i.:

Vil samtidig ha' renset kaburatoren og få
den efterset og evt. justeret.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-06-04 20:48

On Fri, 25 Jun 2004 20:44:38 +0200, Olesen wrote:

> Klart, men det undrer mig bare, han nævnte vandpumpen, som aldrig har
> givet andledning til problemer. Måske der var et 'ford issue' hvad angik
> gamle pumper *S*.

Det er såre simpelt. Den sidder nok i forbindelse med det, at skifte
tandremmen og hvis den bliver utæt under skift af tandrem, så har du
problemet

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-06-04 21:39

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :

>Det er såre simpelt. Den sidder nok i forbindelse med det, at skifte
>tandremmen og hvis den bliver utæt under skift af tandrem, så har du
>problemet

*det* gør den så ikke på en Ford OHC maskine - på en Opel motor kan
det ske, da nogle af dem bruger pumpen til at agere remstrammer

--
jan@Stevns.Net

Fra : Olesen

Dato : 25-06-04 21:47

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er såre simpelt. Den sidder nok i forbindelse med det, at skifte
> tandremmen og hvis den bliver utæt under skift af tandrem, så har du
> problemet

Nej det har værkstedet.
Jeg kom med en ok pumpe, og kører
hjem med en ok pumpe..that's it *S*.

Fra : Claus

Dato : 25-06-04 19:21

> [...]
> Man må så håbe, deres remme ikke koster for meget,
> for timelønnen er nok det samme +/- 30,- vil jeg tro..

Hej !
Fik sidste år skiftet tandrem på min Megane 1,6 16v ved Renault. Oplyst pris
4500,- så ringede værkføreren: "øh, skal vi ikke lige skifte vandpumpen nu
vi er igang, den er tæt på at gå ???" "Jo, svarede jeg, til den pris
(4500,-) skal i da endelig skifte den nu i alligevel har det hele skilt
ad...!"

Resultat: 6500,- ved den lokale Renault-pusher...

Skynd dig at slå til ved Ford, det lyder knageme billigt.

Vh. Claus

------
Fjern "slet" fra mailadresse ved svar.

Fra : Olesen

Dato : 25-06-04 19:48

"Claus" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse

> Resultat: 6500,- ved den lokale Renault-pusher...

Uhauha..det var en dyr omgang.
Ville ærgre mig gul og grøn over en regning
til dên pris for en sølle rem *S*....men ok, en
Megane er også nyere end end Ford som snart
fylder 20..

> Skynd dig at slå til ved Ford, det lyder knageme billigt.

Vil nu prøve det andet værksted alligevel. De er kendt
for, før de blev volvoværksted, at kunne reparere alle
bilmærker til billig penge, så jeg tror (stadig) lidt på dem..

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-04 14:27

"Claus" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse

> Resultat: 6500,- ved den lokale Renault-pusher...

Har en kvittering liggende for tandremsskiftet ved 125.970km liggende i
handskerummet... 9.500,- inkl. tændrørsskift....

Bilen har nu gået 184.790km... dvs små 1.200km tilbage...

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94 <- nysynet ;)

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-04 15:55

> Har en kvittering liggende for tandremsskiftet ved 125.970km liggende i
> handskerummet... 9.500,- inkl. tændrørsskift....
>
> Bilen har nu gået 184.790km... dvs små 1.200km tilbage...

hehe
min mondeo har kørt 118.000 Km med samme tandrem og 4 år, så den skal
skiftes om 2.000 Km.
(kunne ikke drømme om at betale bare 1/3 af det du har givet)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-04 20:41

> hehe
> min mondeo har kørt 118.000 Km med samme tandrem og 4 år, så den skal
> skiftes om 2.000 Km.
> (kunne ikke drømme om at betale bare 1/3 af det du har givet)

Jeg har mareridt over den regning :)

Til et træf her i weekenden, løb jeg over en, der er bosiddende i samme
landsdel som mig, og har arbejdet over 20 år på et aut. Opel værksted.
Mekaniker vel og mærke, jeg forsøgte at få ham overtalt til at gøre det
"orange"... Han ville helst ikke, det var noget være møg, og på det værksted
han er på kan de ikke sådan liiige låne værktøj med hjem.... Så han kunne
ikke skifte remmen... 1 rem, 4 knaster - den er umulig at få til at sidde
rigtigt uden det rette værktøj...

Sååå, jeg skal da i hvert fald snart have fundet ud af et eller andet... :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-06-04 20:58

"Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> skrev :

>Sååå, jeg skal da i hvert fald snart have fundet ud af et eller andet... :)

Lav værktøjet selv ;)

--
jan@Stevns.Net

Fra : Christian Hansen

Dato : 29-06-04 23:09

<jan@stevns.net> wrote in message
> [...]
:)

> Lav værktøjet selv ;)

Hehe husk nu på at det er Bjørn du siger det til ;)
Jeg kender alt til hvor bange han er for at få beskidte fingre ;)
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk
http://www.taabelig-turbo-klub.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-06-04 06:20

"Christian Hansen" <celeron_oc@hotmail.com> skrev :

>Hehe husk nu på at det er Bjørn du siger det til ;)
>Jeg kender alt til hvor bange han er for at få beskidte fingre ;)

Jow jouww - men så hut jeg visker, er Bjørn jo ikke bange for
udfordringer, og går jo op i det med stor iver :
http://www.dkfritidbil.dk/moeder_traef/bella2002/biltest4.jpg

--
jan@Stevns.Net

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-06-04 07:03

jan@stevns.net wrote:

> Lav værktøjet selv ;)

Til den pris kan man da mageligt slå sig ned som Opel
v6-tandremsudskifter.

--
Roberto Saldo

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-06-04 07:06

Tom wrote:

> hehe
> min mondeo har kørt 118.000 Km med samme tandrem og 4 år, så den skal
> skiftes om 2.000 Km.
> (kunne ikke drømme om at betale bare 1/3 af det du har givet)

Du har jo heller ikke 4 knastaksler på din.
Remmen må jo være 1/2 km lang ...

Hey det er sgudda noget i denne stil du skal ha' fat i Bjørn!

<http://www.ccw-tools.co.uk/catalogue/instructions/VS130.pdf>

"Crankshaft locking tool for Vauxhall/Opel V6"

Det er bare at gå til makronerne.

--
Roberto Saldo

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-06-04 07:08

Roberto Saldo wrote:

> Du har jo heller ikke 4 knastaksler på din.
> Remmen må jo være 1/2 km lang ...
>
> Hey det er sgudda noget i denne stil du skal ha' fat i Bjørn!
>
> <http://www.ccw-tools.co.uk/catalogue/instructions/VS130.pdf>

Og her et kittet, det er på tilbud ;)

<http://www.ccw-tools.co.uk/catalogue/product.asp?prod_id=3363>

£164.44

Billigt.

--
Roberto Saldo

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-06-04 07:00

Bjørn wrote:
> [...]
> handskerummet... 9.500,- inkl. tændrørsskift....
>
> Bilen har nu gået 184.790km... dvs små 1.200km tilbage...

Hmmm er der ikke noget med max 3-4 år på samme rem?

Nå - under alle omstændigheder får du det til at lyde som et
slagtilbud med 2995,- for min rem hos Toyota incl. div. hjul, moms osv.

--
Roberto Saldo