/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ny (gammel) Xantia
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 25-06-04 10:26

Så har jeg været ovre i det mørke Jylland (12 km uden for Horsens) og
hente min Xantia 2.0 HDi WeekEnd.
Det var fandme en dejlig tur hjem til KBH. Når der skal køres på
motorvej, så er der altså intet der slår fartpilot, ratbetjent radio og
hydraktiv affjedring. Jeg savnede kun en kopholder, men den kan vel
eftermonteres.
Og ikke for at pøse mere brændstof på religionskrigens bål, men det der
diesel-bundtræk, det er altså rart nok - især i så stor en bil. Det
bliver ikke mindre rart af at man så kan tanke det til 5.82 kr/l, og at
det kun kostede ca. 1/4 tank (=16.25 liter) at komme fra Horsens til
KBH. Det giver omkring 16.5 km/l.

Tak til folk her i gruppen, som er kommet med kommentarer og hjælp i
forbindelse med købet.


Mvh. Lars

 
 
Peter G C (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 25-06-04 10:49

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40dbef96$0$23881$14726298@news.sunsite.dk...
> Så har jeg været ovre i det mørke Jylland (12 km uden for Horsens) og
> hente min Xantia 2.0 HDi WeekEnd.

Til lykke med potten og velkommen i Xantia-klubben

> Det var fandme en dejlig tur hjem til KBH. Når der skal køres på
> motorvej, så er der altså intet der slår fartpilot, ratbetjent radio og
> hydraktiv affjedring. Jeg savnede kun en kopholder, men den kan vel
> eftermonteres.

jeg savner godt nok også en fartpilot.....

> Og ikke for at pøse mere brændstof på religionskrigens bål, men det der
> diesel-bundtræk, det er altså rart nok - især i så stor en bil. Det
> bliver ikke mindre rart af at man så kan tanke det til 5.82 kr/l, og at
> det kun kostede ca. 1/4 tank (=16.25 liter) at komme fra Horsens til
> KBH. Det giver omkring 16.5 km/l.

Mere bundtræk? - se www.fgamotorsport.dk - kan på det varmeste anbefales.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Bernhard Ege (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 25-06-04 13:34

Lars L. Hansen wrote:
:: Så har jeg været ovre i det mørke Jylland (12 km uden for Horsens) og
:: hente min Xantia 2.0 HDi WeekEnd.
:: Det var fandme en dejlig tur hjem til KBH. Når der skal køres på
:: motorvej, så er der altså intet der slår fartpilot, ratbetjent radio
:: og hydraktiv affjedring. Jeg savnede kun en kopholder, men den kan
:: vel eftermonteres.

Yup, omend jeg ikke bryder mig om at køre med fartpilot så er ratbetjent
radio og hydraktiv affredring en behagelig kombination (kopholder har
jeg aldrig haft behov for, spiser/drikker ikke under kørsel

:: Og ikke for at pøse mere brændstof på religionskrigens bål, men det
:: der diesel-bundtræk, det er altså rart nok - især i så stor en bil.
:: Det bliver ikke mindre rart af at man så kan tanke det til 5.82
:: kr/l, og at det kun kostede ca. 1/4 tank (=16.25 liter) at komme fra
:: Horsens til KBH. Det giver omkring 16.5 km/l.

Hmm ja, 1.8i 16v har praktisk taget ingen bundtræk og det savner jeg
generelt altid. Omvendt bliver benzineren hurtig varm og det er dejligt
om vinteren

:: Tak til folk her i gruppen, som er kommet med kommentarer og hjælp i
:: forbindelse med købet.
::
::
:: Mvh. Lars

mvh Bernhard


Lars L. Hansen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 25-06-04 16:22

Bernhard Ege wrote:

> Hmm ja, 1.8i 16v har praktisk taget ingen bundtræk og det savner jeg
> generelt altid. Omvendt bliver benzineren hurtig varm og det er dejligt
> om vinteren

Heller intet problem for diesellaen - den har oliefyr :)

Bernhard Ege (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 25-06-04 18:18

Lars L. Hansen wrote:
:: Bernhard Ege wrote:
::
::: Hmm ja, 1.8i 16v har praktisk taget ingen bundtræk og det savner jeg
::: generelt altid. Omvendt bliver benzineren hurtig varm og det er
::: dejligt om vinteren
::
:: Heller intet problem for diesellaen - den har oliefyr :)

Ja, så er du jo helgarderet

Og tillykke med den, det er en god bil.

mvh Bernhard


Olesen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 25-06-04 16:07


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40dbef96$0$23881$14726298@news.sunsite.dk...

> Når der skal køres på
> motorvej, så er der altså intet der slår hydraktiv affjedring.

Hvor er det behagelige i sådan en affjedring på motorvej ?
Kan du sænke den 'til jorden' og gøre den hårdere ?



Peter G C (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 25-06-04 16:24

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:40dc3fab$0$286$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klpi]

> Hvor er det behagelige i sådan en affjedring på motorvej ?

Flyvende tæppe .....

> Kan du sænke den 'til jorden' og gøre den hårdere ?

Nej - hvorfor i alverden skulle man dog gøre det?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Olesen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 25-06-04 16:37


"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:40dc43a8$0$301$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> Nej - hvorfor i alverden skulle man dog gøre det?

Mente ellers det var en fordel med lav tyngde og
fast undervogn mv. når det handlede om motorvejskørsel.



Peter G C (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 25-06-04 17:31

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:40dc46ad$0$257$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> Mente ellers det var en fordel med lav tyngde og
> fast undervogn mv. når det handlede om motorvejskørsel.

Ikke hvis vi taler ren komfort....

Lav tyngde og fast undervogn giver bedre styring.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



jan@fedtegreven.dk (25-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 25-06-04 18:00

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev :

>Lav tyngde og fast undervogn giver bedre styring.

Du glemte vist et punkt ;)


--
jan@Stevns.Net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Peter G C (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 25-06-04 19:07

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:1gmod0tt8hs2hesuq5lh6vf8q2hh2gqa9v@dtext.news.tele.dk...
> "Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev :
>
> >Lav tyngde og fast undervogn giver bedre styring.
>
> Du glemte vist et punkt ;)

Dårlig komfort ?

/Peter



jan@fedtegreven.dk (25-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 25-06-04 19:17

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev :

><jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
>news:1gmod0tt8hs2hesuq5lh6vf8q2hh2gqa9v@dtext.news.tele.dk...
>> "Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev :
>>
>> >Lav tyngde og fast undervogn giver bedre styring.
>>
>> Du glemte vist et punkt ;)
>
>Dårlig komfort ?

Nej .. tyngde + punkt ;)


--
jan@Stevns.Net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Peter G C (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 25-06-04 19:23

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:50rod0p4991mdee1hl3pfa2qe3u142u8a1@dtext.news.tele.dk...

[klip]

> Nej .. tyngde + punkt ;)

Ahhh - 2 ud 3 - er det ikke nok til at bestå?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



jan@stevns.net (25-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 25-06-04 21:38

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev :

>Ahhh - 2 ud 3 - er det ikke nok til at bestå?

Jow jouwwwww......


--
jan@Stevns.Net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Lars L. Hansen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 25-06-04 16:29

Olesen wrote:


>
>>Når der skal køres på
>>motorvej, så er der altså intet der slår hydraktiv affjedring.
>
>
> Hvor er det behagelige i sådan en affjedring på motorvej ?
> Kan du sænke den 'til jorden' og gøre den hårdere ?

Hov hov! Du har ændret i mit citat, uden at angive hvor - det er illoyal
citatteknik. Der burde have stået som minimum have stået:
"Når der skal køres på motorvej, så er der altså intet der slår [...]
hydraktiv affjedring".

På nogle modeller kan man gøre affjedningen hårdere, ja. Men det ser jeg
da ingen grund til? Motorvej er jo ikke noget med skarpe, hurtige sving,
hvor man skal undgå for meget krængning.

Jeg tror nøgleordene er "flyvende tæppe". Men selvfølgelig: Min
begejstring kan da muligvis skyldes at jeg er vant til at køre i en
gammel spand, og så føles ethver ny slæde jo som det rene luksus. Men
det var nu altså 270 dejlige kilometer :)

Olesen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 25-06-04 16:40


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40dc44b5$0$23878$14726298@news.sunsite.dk...


> Hov hov! Du har ændret i mit citat, uden at angive hvor - det er illoyal
> citatteknik. Der burde have stået som minimum have stået:
> "Når der skal køres på motorvej, så er der altså intet der slår [...]
> hydraktiv affjedring".

> På nogle modeller kan man gøre affjedningen hårdere, ja. Men det ser jeg
> da ingen grund til? Motorvej er jo ikke noget med skarpe, hurtige sving,
> hvor man skal undgå for meget krængning.

Omvendt er vejen vel også så jævn, en overblød affjedring
ikke er streng nødvendig.

> Jeg tror nøgleordene er "flyvende tæppe". Men selvfølgelig: Min
> begejstring kan da muligvis skyldes at jeg er vant til at køre i en
> gammel spand, og så føles ethver ny slæde jo som det rene luksus. Men
> det var nu altså 270 dejlige kilometer :)

...og det er jo også fint nok.
Alene 4 nye dæk kan gøre underværker *S*..



Peter G C (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 25-06-04 17:32

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:40dc4765$0$308$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> Omvendt er vejen vel også så jævn, en overblød affjedring
> ikke er streng nødvendig.

Har du prøvet en Citrobang?

/Petre



Olesen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 25-06-04 17:59


"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:40dc5379$0$285$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> news:40dc4765$0$308$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> [klip]
>
> > Omvendt er vejen vel også så jævn, en overblød affjedring
> > ikke er streng nødvendig.
>
> Har du prøvet en Citrobang?

Ja, min fætters BX og en AX GT.

BX'en satte jeg til 'hård' affjedring, og
skulle hen over noget brostensvej..dêt
var en ubehagelig tur..

AX GT'en var kvik, men løb varm
og rød lampe med bogstaverne "STOP"
begyndte at lyse..) Ingen temperaturmåler...



Peter G C (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 25-06-04 19:08

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:40dc59bf$0$205$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> Ja, min fætters BX og en AX GT.
>
> BX'en satte jeg til 'hård' affjedring, og
> skulle hen over noget brostensvej..dêt
> var en ubehagelig tur..

OK - så forstår jeg bedre.

Tag en tur i en C5 eller en Xantia. Så forstår du bedre.

- dermed ikke sagt at Citrobangs affjedring er perfekt. Der er bare mange,
der værdsætter den.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Olesen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 25-06-04 19:52


"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:40dc69f9$0$288$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Tag en tur i en C5 eller en Xantia. Så forstår du bedre.

Alle nye biler kører godt.
Det drejer sig ofte om at vænne sig,
nogle nemmere end andre.
Citroên har jeg endog aldrig
overvejet at købe, ikke engang
som brugt.)

Men ja, Citroên har sine fordele/ulemper
som andre, og så har jeg vidt ikke
generet nogle.:



Peter G C (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 25-06-04 20:40

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:40dc7432$0$260$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> Alle nye biler kører godt.

Afhængig af hvem du spør'.

> Det drejer sig ofte om at vænne sig,

Det er jeg ikke enig i.

> nogle nemmere end andre.

Jeps.

> Citroên har jeg endog aldrig
> overvejet at købe, ikke engang
> som brugt.)

Det er nok fordi du vælger noget andet frem for komfort ...... men dog kører
du, så vidt jeg husker, i en gammel komfort-bil...... nej, jeg tager fejl
igen: det er en lille racervogn.... sorry!!!

> Men ja, Citroên har sine fordele/ulemper
> som andre, og så har jeg vidt ikke
> generet nogle.:



/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Olesen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 25-06-04 21:51


"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:40dc7f83$0$237$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> Det er nok fordi du vælger noget andet frem for komfort

Citroên har altid gået en kæmpe omvej for
at finde på løsninger, som kun en sjælden gang
har fordel frem for konventionel teknik, såeh deet..



jan@stevns.net (25-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 25-06-04 22:01

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Citroên har altid gået en kæmpe omvej for
>at finde på løsninger, som kun en sjælden gang
>har fordel frem for konventionel teknik, såeh deet..

Inden du så roder dig ud hvor du måske ikke kan bunde, skal du måske
prøve at grave lidt i hvorfor Citrobang's logo ser ud som det gør ;)

(Og Verner må gerne vente lidt med forklaringen ;)


--
jan@Stevns.Net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Olesen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 25-06-04 22:46


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:mh4pd0d423s9ucvj4ia41q3a2dip3e6rpa@dtext.news.tele.dk...


> Inden du så roder dig ud hvor du måske ikke kan bunde, skal du måske
> prøve at grave lidt i hvorfor Citrobang's logo ser ud som det gør ;)

"André Citroën erhverver patent på en ny gearteknik, som han opdager i
Polen"
Det er tænderne fra denne 'polske' type tandhjul, der er inspirationskilden
til de velkendte dobbelte vinkler
(Double Chevron - 2CV), som André vælger som firmaets logo.



Niels Skaaning (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 25-06-04 22:51

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:40dc9042$0$221$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:40dc7f83$0$237$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> > Det er nok fordi du vælger noget andet frem for komfort
>
> Citroên har altid gået en kæmpe omvej for
> at finde på løsninger, som kun en sjælden gang
> har fordel frem for konventionel teknik, såeh deet..

Så er det måske derfor du kører i Ford Sierra? Magen til ordinær (og
rustende) teknik skal man vist lede længe efter. Den har jo ikke engang
forhjulstræk. Næh, Citroën (som det korrekt staves) har bare forstået at man
skal skille sig ud fra mængden og turde prøve noget nyt. Vist er de ikke
perfekte, men svære at fixe er de i hvert fald ikke. En BX er lige så let at
have med at gøre som en Sierra, der er bare nogen, der ikke har prøvet det
og derfor er bange for Citroën fordi de jo har det der uforståelige, magiske
hydraulik, som kun kan laves hvis man er heksedoktor af tredie grad. Det er
f.eks. ti gange lettere at lufte bremser på en BX end på et konventionelt
bremsesystem - start motoren, åben lufteskruen, træd på bremsen, vent et
øjeblik og så er den klaret.

NS



Olesen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 25-06-04 23:09


"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40dc9dfa$0$23875$14726298@news.sunsite.dk...


> Så er det måske derfor du kører i Ford Sierra?

Gennemprøvet, enkelt og fornuftig valgt teknik må været nøgleordet dêr.

> Magen til ordinær (og
> rustende) teknik skal man vist lede længe efter.

Rustende ? Hvor dog ?
Ordinær, ja bevares, men den bruger
væsentlig mindre olie end visse 1.8 Citrobang's
af betydelig nyere årgang...

> Den har jo ikke engang
> forhjulstræk.

I starten var det småbiler som havde forhjulstræk.
Så blev det for dyrt med baghjulstræk, og i dag
har langt de fleste forhjulstræk da det kan samles
og monteres som een enhed. En fordel i produktions-øjemed.
Iøvrigt overvejedes forhjulstræk til Sierra'en, var allerede
i Fiesta'en, men for at holde på Taunuskunderne vedblev
man med baghjulstræk. Mener iøvrigt bagtøjet også
kan findes i de tidligere Transitmodeller, eller også var
det kun P100 van'en ?


> Næh, Citroën (som det korrekt staves) har bare forstået at man
> skal skille sig ud fra mængden og turde prøve noget nyt.

Og hvad er resultatet af det i 2004 ?
Affjedringen er vist det eneste som
er tilbage 'fra dên tid' mig bekendt.

>Vist er de ikke perfekte...

Hvad kan man forlange ?


> men svære at fixe er de i hvert fald ikke. En BX er lige så let at
> have med at gøre som en Sierra, der er bare nogen, der ikke har prøvet det
> og derfor er bange for Citroën fordi de jo har det der uforståelige,
magiske
> hydraulik, som kun kan laves hvis man er heksedoktor af tredie grad.

Der hersker jo en 'ånd' over Citroênfolket.
Måske derfor, denne skepsis


> Det er
> f.eks. ti gange lettere at lufte bremser på en BX end på et konventionelt
> bremsesystem - start motoren, åben lufteskruen, træd på bremsen, vent et
> øjeblik og så er den klaret.

Det er sandelig også noget man skal foretage sig hver evigt eneste dag
jo.:,o)



Lars L. Hansen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 25-06-04 23:37

Olesen wrote:
[KLIP]
>>Magen til ordinær (og
>>rustende) teknik skal man vist lede længe efter.
>
>
> Rustende ? Hvor dog ?
> Ordinær, ja bevares, men den bruger
> væsentlig mindre olie end visse 1.8 Citrobang's
> af betydelig nyere årgang...

Mjaa, men de er jo helt tilbage fra 93(?).
Jeg har ikke set mange brokke sig over olietab fra 1.8i og 1.8i 16v.
Og jeg selv har 110HK HDi i min, og det er jo sådan ca. verdens bedste
dieselmotor til personvogne, hvis man ellers skal tro på motorpressen :P

Og i øvrigt ruster Ford Sierra lang mere end Citroën BX. Se selv:
http://www.pava.dk/info_rustinf2.htm


Mvh. Lars

Olesen (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 26-06-04 21:01


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40dca900$0$23869$14726298@news.sunsite.dk...


> Og i øvrigt ruster Ford Sierra lang mere end Citroën BX. Se selv:
> http://www.pava.dk/info_rustinf2.htm

Min er en 86'er model og ikke med i undersøgelsen.
Iøvrigt kan forskellige årgange af samme model udvise
endog store forskelle i rustbeskyttelsen, som iøvrigt
altid bør suppleres, da skaderne oftest sker indefra
pga. mangelfuld behandling fra fabrikken af.

Årsagen til BX'ens mangel på rust er pga. brug
af plast og glasfiber på udsatte steder, og den er
limet sammen istedet for punktsvejsning visse steder.
Ford m.fl. arbejder sjovt nok sammen med svenske Korrosionsinstituttet,
hvilket Citroên ikke gør.

"Blandt de mere prisbillige biler klarer Renault Megane sig bedst.
Storsællerter i Danmark som
Skoda Felicia, Toyota Corolla og Citroën Xantia, skuffer derimod."




Lars L. Hansen (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 26-06-04 21:27

Olesen wrote:

> Min er en 86'er model og ikke med i undersøgelsen.
> Iøvrigt kan forskellige årgange af samme model udvise
> endog store forskelle i rustbeskyttelsen, som iøvrigt
> altid bør suppleres, da skaderne oftest sker indefra
> pga. mangelfuld behandling fra fabrikken af.

Jeg går ud fra at "Svenska Korrosionsinstituttet" ikke baserer deres
statistik på enkelttilfælde.

> Årsagen til BX'ens mangel på rust er pga. brug
> af plast og glasfiber på udsatte steder, og den er
> limet sammen istedet for punktsvejsning visse steder.

Ja, og? Det lyder da egentlig meget begavet. Jeg er f.eks. svært
tilfreds med at bagklappen på min Xantia er lavet af et eller andet
glasfiberagtigt materiale.

> Ford m.fl. arbejder sjovt nok sammen med svenske Korrosionsinstituttet,
> hvilket Citroên ikke gør.

Men alligevel vælger "Svenska Korrosionsinstituttet" at give Ford prygl
i undersøgelsen. Og hvis man skal dømme efter meldingerne i gruppen, så
har Ford stadig ikke løst deres problem med rust, på trods af samarbejde
med svenskerne.

> "Blandt de mere prisbillige biler klarer Renault Megane sig bedst.
> Storsællerter i Danmark som
> Skoda Felicia, Toyota Corolla og Citroën Xantia, skuffer derimod."

Ovenstående ligner til forveksling et citat. Hvor stammer det fra?


Mvh. Lars

Olesen (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 27-06-04 10:23


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40dddc2c$0$23878$14726298@news.sunsite.dk...


> Jeg går ud fra at "Svenska Korrosionsinstituttet" ikke baserer deres
> statistik på enkelttilfælde.

De har taget et par bestemte årgange, og som sagt,
så kan der være stor forskel på de enkelte årgange
imellem.

> > Årsagen til BX'ens mangel på rust er pga. brug
> > af plast og glasfiber på udsatte steder, og den er
> > limet sammen istedet for punktsvejsning visse steder.
>
> Ja, og? Det lyder da egentlig meget begavet. Jeg er f.eks. svært
> tilfreds med at bagklappen på min Xantia er lavet af et eller andet
> glasfiberagtigt materiale.

Eller 'plexiglasruden' mellem sideruderne på BX'erne har det
med at krakkelere og blive utætte ?
Jeg er også selv ganske tilfreds med, at stykket
mellem forlygterne er af plastic på min.

> > Ford m.fl. arbejder sjovt nok sammen med svenske Korrosionsinstituttet,
> > hvilket Citroên ikke gør.
>

> Men alligevel vælger "Svenska Korrosionsinstituttet" at give Ford prygl
> i undersøgelsen.

Ja ? Du så måske helst de kunne købe sig
til en fin test ? *S*.
Prygl og prygl. Hvor stor forskellen er
siger testen ikke noget om.
Mange små rustklatter er iflg.
testen mindre væsentlig end
een større, så hvordan rusten
er fordelt på et stykke af bagklappen
eller på vangen skriver de ikke noget om.


> Og hvis man skal dømme efter meldingerne i gruppen, så
> har Ford stadig ikke løst deres problem med rust, på trods af samarbejde
> med svenskerne.

Well. De fleste modeller har eet eller andet
sted de er svage rustmæssigt.
Dette gælder naturligvis også Citroên.


> > "Blandt de mere prisbillige biler klarer Renault Megane sig bedst.
> > Storsællerter i Danmark som
> > Skoda Felicia, Toyota Corolla og Citroën Xantia, skuffer derimod."
>
> Ovenstående ligner til forveksling et citat. Hvor stammer det fra?

Det ER et citat. Det stammer fra en dansk side, som omhandler
rust i biler...?
-og nej, det er ikke selv fundet på, nøjagtig som
svens bilprøvning ikke burde gi' Ford topkarater,
blot fordi de samarbejder.,o)



Møller (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 25-06-04 20:57


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:40dc7432$0$260$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Alle nye biler kører godt.
> Det drejer sig ofte om at vænne sig,
> nogle nemmere end andre.

Hvordan var det nu med den lille MB A140, kunne man vende sig til at hænge
med hovedet nedad når man foretog en dobbelt undvigemanøvre, var den sikkert
fin:
Gad vide, hvorfor de alle blev bygget om, man kan jo undre sig, kunderne
kunne jo bare vende sig til den.
men nu sælger den jo fint:
http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=1770
--
Møller





Olesen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 25-06-04 21:53


"Møller" <x.x@xx> skrev i en meddelelse
news:40dc8388$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvordan var det nu med den lille MB A140, kunne man vende sig til at hænge
> med hovedet nedad når man foretog en dobbelt undvigemanøvre, var den
sikkert
> fin:

Hvad så med Corolla da den kom frem får et par år tilbage ?
Den var så blødt sat op, den krængede dækket af fælgen.
Hvad med Audi TT og hurtig kurvekørsel på motorvej ?

Jeg er sikker på, begge biler iøvrigt var særdeles behagelige
at køre i hvis ikke de presses for vildt. Det samme gjladt
MB'eren.

Alle modeller er iøvrigt 'rettet til'...



Jens (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 27-06-04 07:11

rOlesen <olesen@jubiipost.dk> wrote:

> "Møller" <x.x@xx> skrev i en meddelelse
> news:40dc8388$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > Hvordan var det nu med den lille MB A140, kunne man vende sig til at hænge
> > med hovedet nedad når man foretog en dobbelt undvigemanøvre, var den
> sikkert
> > fin:
>
> Hvad så med Corolla da den kom frem får et par år tilbage ?
> Den var så blødt sat op, den krængede dækket af fælgen.
> Hvad med Audi TT og hurtig kurvekørsel på motorvej ?
>

Nu var det jo dig selv der skrev:

"Alle nye biler kører godt.
Det drejer sig ofte om at vænne sig,
nogle nemmere end andre."

Du underbygger jo ikke ligefrem din pointe ved at fremdrage flere
eksempler på nye biler, der ikke kører godt
--

/ Jens

Olesen (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 27-06-04 09:47


"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse
news:1gg13ba.1jb4eek1ezlxccN%spam@finds.dk...


> Du underbygger jo ikke ligefrem din pointe ved at fremdrage flere
> eksempler på nye biler, der ikke kører godt

Er alligevel sikker på, at alle nævnte biler kører
godt, hvis de ikke presses over evne.
Selv en Ferrari kan ryge af banen.



Jens (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 27-06-04 18:59

Olesen <olesen@jubiipost.dk> wrote:

> "Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse
> news:1gg13ba.1jb4eek1ezlxccN%spam@finds.dk...
>
>
> > Du underbygger jo ikke ligefrem din pointe ved at fremdrage flere
> > eksempler på nye biler, der ikke kører godt
>
> Er alligevel sikker på, at alle nævnte biler kører
> godt, hvis de ikke presses over evne.
> Selv en Ferrari kan ryge af banen.

Og alle kvinder er smukke - alle mænd stærke - alt vejr er godt vejr
..... (fortsæt selv)
--

/ Jens

Olesen (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 27-06-04 19:28


"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse
news:1gg2170.15andu94aoyh6N%spam@finds.dk...


> Og alle kvinder er smukke - alle mænd stærke - alt vejr er godt vejr

Okay, så kan ingen jo blive enige om, hvorvidt
en vogn kører godt eller direkte dårlig



Niels Skaaning (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 25-06-04 17:00

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:40dc3fab$0$286$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:40dbef96$0$23881$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Når der skal køres på
> > motorvej, så er der altså intet der slår hydraktiv affjedring.
>
> Hvor er det behagelige i sådan en affjedring på motorvej ?
> Kan du sænke den 'til jorden' og gøre den hårdere ?

Det kan man da godt, men så er man ret sikker på at flyve af vejen, hvis man
rammer et bump. Med hydractiv-affjedring skal den nok selv stramme op, når
det er nødvendigt.

NS



Niels Skaaning (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 25-06-04 16:58

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40dbef96$0$23881$14726298@news.sunsite.dk...
> Så har jeg været ovre i det mørke Jylland (12 km uden for Horsens) og
> hente min Xantia 2.0 HDi WeekEnd.
> Det var fandme en dejlig tur hjem til KBH. Når der skal køres på
> motorvej, så er der altså intet der slår fartpilot, ratbetjent radio og
> hydraktiv affjedring. Jeg savnede kun en kopholder, men den kan vel
> eftermonteres.
> Og ikke for at pøse mere brændstof på religionskrigens bål, men det der
> diesel-bundtræk, det er altså rart nok - især i så stor en bil. Det
> bliver ikke mindre rart af at man så kan tanke det til 5.82 kr/l, og at
> det kun kostede ca. 1/4 tank (=16.25 liter) at komme fra Horsens til
> KBH. Det giver omkring 16.5 km/l.
>
> Tak til folk her i gruppen, som er kommet med kommentarer og hjælp i
> forbindelse med købet.

Prøv en V6'er! Den er nok lidt kvikkere på motorvej end så'n bette
tranlampe. Den har i hvert fald det samme moment men ca. 100 flere hk.

NS



Lars L. Hansen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 25-06-04 20:26

Niels Skaaning wrote:

>
> Prøv en V6'er! Den er nok lidt kvikkere på motorvej end så'n bette
> tranlampe. Den har i hvert fald det samme moment men ca. 100 flere hk.

Jeg vil såmænd også gerne prøve en V6'er, men det er HDi'en jeg vil eje.
Jeg tror heller ikke V6'eren har 100 HK mere - det er jo 110 HK
versionen af HDi'en der sidder i Xantia'en, og V6'eren har under 200 HK,
så vidt jeg ved :)

Mvh. Lars

Niels Skaaning (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 25-06-04 22:39

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40dc7c4c$0$23877$14726298@news.sunsite.dk...
> Niels Skaaning wrote:
>
> >
> > Prøv en V6'er! Den er nok lidt kvikkere på motorvej end så'n bette
> > tranlampe. Den har i hvert fald det samme moment men ca. 100 flere hk.
>
> Jeg vil såmænd også gerne prøve en V6'er, men det er HDi'en jeg vil eje.
> Jeg tror heller ikke V6'eren har 100 HK mere - det er jo 110 HK
> versionen af HDi'en der sidder i Xantia'en, og V6'eren har under 200 HK,
> så vidt jeg ved :)

Den står til 194 hk, men det vist nok 205 hk i virkeligheden.

NS



Lars L. Hansen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 25-06-04 23:15

Niels Skaaning wrote:

> Den står til 194 hk, men det vist nok 205 hk i virkeligheden.
>

Det er stadig kun 95 heste mere end HDi'en :)

Niels Skaaning (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 26-06-04 00:09

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40dca3eb$0$23878$14726298@news.sunsite.dk...
> Niels Skaaning wrote:
>
> > Den står til 194 hk, men det vist nok 205 hk i virkeligheden.
> >
>
> Det er stadig kun 95 heste mere end HDi'en :)

Dem mærker du ikke alligevel. Når diesellaen flader ud ved 180 km/t så
fortsætter V6 til 220-230 stykker med ekspresfart :) (at tankmåleren også
bevæger sig med ekspresfart ved den hastighed glemmer vi lige ;).

NS



FnkyFrank (26-06-2004)
Kommentar
Fra : FnkyFrank


Dato : 26-06-04 07:23


> Den står til 194 hk, men det vist nok 205 hk i virkeligheden.

Hvor har du hørt/læst dette ?

Mvh Frank - Xantia V6



Niels Skaaning (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 26-06-04 12:38

"FnkyFrank" <f.dick@-remove-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40dd164e$0$257$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Den står til 194 hk, men det vist nok 205 hk i virkeligheden.
>
> Hvor har du hørt/læst dette ?
>
> Mvh Frank - Xantia V6

Enten var det her i gruppen eller også var det på Citroënakuten. Kan ikke
lige huske det. Det var noget med DIN-hk og franske myndigheders
cavalho-klassificeringer. Jeg har ikke undersøgt det nærmere, men det lyder
rimeligt nok, når man tænker på andre motorer på tre liter med 24 ventiler.

NS



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177521
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408662
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste