"Speciel Vending" på landevej tilladt?
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-06-04 20:34

Kære NG

Jeg er lige blevet ansat som bud for en større reklame og avis
distributør her i danmark.

Her idag var jeg så ude på min første alene tur med 2 ruter. Men da jeg
ikke var lokal kendt blev det nødvendigt med et par vendinger eller 2.
Dog lavede jeg en vending som jeg dog ikke er helt sikker på var lovlig
og det håber jeg da så at nogle af jer kan svare mig på.

Beskriver lige selve vejstrækningen først:

Det var et stykke landevej/motortrafikvej (Kan ikke huske hvad det var),
med små "parkeringsarealer" i hver side af vejen forskudt af hinanden.
Håber at i er med??. Og hvis i ikke er det må jeg kaste mig over
tegningens kunst.

Og så selve "sagen":

Men er det så tilladt at kører forbi det parkeringsareal der er i ens
side af vejen. Krydse over i den anden vejbane for så at bruge den
ekstra bredde som vejen får, grundet parkeringsarealet til at vende?
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik B.

Dato : 24-06-04 21:08

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Det var et stykke landevej/motortrafikvej (Kan ikke huske hvad det var),

Ud mod Bredsten?

> [...]
> side af vejen. Krydse over i den anden vejbane for så at bruge den
> ekstra bredde som vejen får, grundet parkeringsarealet til at vende?

Hvis det er motortrafikvej eller der er fuldt optrukken, må du under ingen
omstændigheder vende der.

M.v.h.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 24-06-04 22:41

> [...]
>
> Ud mod Bredsten?

> Hvis det er motortrafikvej eller der er fuldt optrukken, må du under ingen

Samme gælder for en hovedvej (dem med den firkantede, gule ting sat på
spidsen). Der må du forresten heller ikke parkere på asfalten - eller bakke
!
Kendte faktisk en, der mistede kortet på at bakke nogle få meter på en
hovedvej. Han sad hjemme en lørdag aften og havde fået noget vin til maden.
Kammierne ringer for at høre hvorfor han endnu ikke er kommet til
house-warming hos fælles venner. Havde egentligt glemt det + gad ikke så
sent, men lader sig alligevel overtale. Ind i bilen og ud i mørket. Kører
lidt for langt af hovedvejen og bakker så tilbage til deres indkørsel.
Pludselig er der trafik; een anden bil, der sjovt nok siger: "God aften -
det er færdselpolitiet. Må vi se deres kørekort ?" og videre: "vil de lige
være venlig og komme med hen i patruljevognen. Vi har nogle balloner, som
folk elsker at puste op"........
Og som han selv siger: "Jeg vidste jo godt at jeg ikke burde være kørt
hjemmefra....."
Tror i han ærgrede sig ? Tror i han lærte af det ? Jeg ved ikke med det
sidste - har mistet kontakten kort efter han fik kortet igen.
Men jeg tvivler nu lidt.....

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Sune

Dato : 24-06-04 23:52

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> skrev i en meddelelse

> Samme gælder for en hovedvej (dem med den firkantede, gule ting sat på
> spidsen). Der må du forresten heller ikke parkere på asfalten - eller
bakke

Jo, det mener jeg. Det er kun på motorvej/motortrafikvej du ikke må vende
eller bakke.

--
Vh Sune - http://www.dfmc.dk/?id=583
Yamaha xj600, Honda vf500FIIf (til salg), Suzuki GS500, Suzuki GN250

Fra : Reino Andersen

Dato : 25-06-04 08:26

Jesper Hedegaard skrev:

> Samme gælder for en hovedvej (dem med den firkantede, gule ting sat på
> spidsen). Der må du forresten heller ikke parkere på asfalten - eller
> bakke !

Har du nogle paragraffer, der bekræfter disse påstande - i hvert fald hvad
gælder vending og bakning?

--
Reino

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-06-04 16:55

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse

> Har du nogle paragraffer, der bekræfter disse påstande - i hvert fald hvad
> gælder vending og bakning?
>
> --
> Reino

Ja - nu er det ikke for specielt at være efter dig, Reino. Men det er altså
lidt chokerende at simple regeler fra færdselsloven ikke er mere kendt
blandt dem, der kører på vejene (forudsat at du altså gør det...).
Men at man kan være i tvivl om at hvorvidt det er fornuftigt eller måske
ligefrem farligt at vende eller bakke på en hovedvej eller en motortrafikvej
er altså rystende ! Det er da ikke noget under at der sker så mange ulykker
på vejene.
Ligesom en simpel ting som at man IKKE parkerer på en bakketop åbenbart er
en stor gåde for mange bilister - indtil de (forhåbentligt) selv prøver at
passere sådan en skovl - og møder den lokale rutebil for modgående.....
Men for at vende tilbage til dit spørgsmål, så kan du vel finde det i
færdselsloven, evt på www.fs.dk. Vil dog ikke love at de har hele teksten
der i forståelig form.
Det underlige ved parkeringsforbudet på hovedveje er at de kun gælder PÅ
hovedvejen - ikke VED ! Altså må du godt parkere i vejkanten, hvis du kan få
alle fire hjul udenfor den hvide kantlinie uden at ryge i grøften Men
HUSK: hvis der er malet cyklister på asfaltstriben udenfor den hvide
sidestribe må du IKKE køre derud, hverken for parkering - eller for at
passere f.eks. en venstresvingende bil højre om.

Har forresten familien i Athen. Engang i de tidlige 80'ere var vi på besøg
og ude at køre med familien i deres bil. Midt i ragnarokket i Athen spurgte
min mor - for sjov - om de ikke havde nogle færdselsregeler. Hvortil
chaufføren svarede: "Jo, de er ved at indføre det, men vi vil ikke finde os
i det !"
Ikke noget under at man dårligt ku' gå i sikkerhed på fortorvene dengang
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 25-06-04 17:59

> [...]

>lidt chokerende at simple regeler fra færdselsloven ikke er mere kendt
>blandt dem, der kører på vejene (forudsat at du altså gør det...).

Pas nu på du ikke ender med at få kam til dit hår, Jesper

Du fremsætter en påstand - og du bliver bedt om at dokumentere den -
så nytter det sgu' ikke at fyre en bredside "hörensagen" af

Hvis du ikke kan finde færdselsloven - så kig på gruppens hjemmeside,
der findes en i let-fordøjeligt format

Du har vist brug for :

http://www.dkfritidbil.dk/love_regler/kapitel_6.htm

http://www.dkfritidbil.dk/love_regler/kapitel4.htm
(specielt §28)

>Men at man kan være i tvivl om at hvorvidt det er fornuftigt eller måske
>ligefrem farligt at vende eller bakke på en hovedvej

Jeg er temmeligt meget i tvivl om du selv kender reglerne, eller rent
ud sagt bruger dine egne, til formålet opfundne ;)

Selvklart må du vende på en hovedvej - og også bakke - ellers kunne
du sgu' risikere noget af en omvej, hvis du kørte forkert.

Det er så elemæntært, at det er reglerne om vejafmærkning og
parkering, du skal følge - du ved, den remse man skulle kunne til
teoriprøven

>.....eller en motortrafikvej er altså rystende ! Det er da ikke noget under at der sker så mange ulykker
>på vejene.

Har du asbesthandsker ? Du får brug for dem snart <<grin>>

--
jan@Stevns.Net

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-06-04 18:45

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
> "Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> skrev :

[klip]

Jeg har ikke opfundet de regler - du burde selv kende dem og ligeledes selv
kunne slå dem op, hvs du er i tvivl.
Hvis du kan henvise til reglerne har du vel også læst dem - og ved jo godt
at jeg har ret.

Men tag en praktisk prøve: find en hovedvej og et par betjente og lev din
drøm ud - og betal regningen med glæde

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 25-06-04 19:16

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> skrev :

>Jeg har ikke opfundet de regler - du burde selv kende dem og ligeledes selv
>kunne slå dem op, hvs du er i tvivl.

Nu var det dig, der blev bedt om at begrunde din påstand om at man
ikke må vende eller bakke på en hovedvej - så den "abe" sidder du
såmænd stadig med.

>Hvis du kan henvise til reglerne har du vel også læst dem - og ved jo godt
>at jeg har ret.

Du har ikke ret !

>Men tag en praktisk prøve: find en hovedvej og et par betjente og lev din
>drøm ud - og betal regningen med glæde

Helt ærlig mand ............. Hvorfor skulle jeg spilde min tid på
den måde ?

Det er dine påstande der står for skud mester ;)

--
jan@Stevns.Net

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-06-04 19:30

> [...]
> den måde ?
>
> Det er dine påstande der står for skud mester ;)

Nej - du tager HELT fejl !!

Det er din påstand at det er tilladt at køre med hovedet i handskerummet og
i stedet for at kigge i Krak's før du kører hjemmefra så er det alle andres
problem at sætte livet på spil fordig du er kørt forkert og vil vende uden
hensyntagen til sund fornuft eller færdselsloven !

Du spilder vores tid ved at postulere at du kender reglerne og alligevel
udbasunerer du en rystende uvidenhed.

RIP - i mit killfilter...håber ikke i andre møder ham eller ligesindede på
vejene - det er sgu for farligt !

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 25-06-04 19:41

Jesper Hedegaard wrote:
> <jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

Ja mig får du helt sikkert ingen problemer med at putte i noget "filter", af
den simple grund at du blot med dine indlæg i denne tråd har udvist en
eklatant mangel i retning af at svar f.eks. Jan på hans ? til dig, har
udvist total ligegyldighed over for mennesker som har blot den mindste
forskellig opfattelse af dig.

Fortæl os så nu blot hvor du ser/læser at det ikke er tilladt at "vende og
bakke" på en hovedvej. Det er da det mindste du kan gøre for os "uvidende
analfabeter" - please..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-06-04 20:42

Volvo når det spilder
"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bakke" på en hovedvej. Det er da det mindste du kan gøre for os "uvidende

Og du mener altså at det er helt OK at køre som man nu lige har lyst til -
sådan lissom uden at bekymre sig om det generer andre eller måske ligefrem
slår dem ihjel ? Du må da indrømme at det ikke er særligt sundt i længden.
Og ja, jeg svarede ikke direkte på spørgsmålet om hvor man kan læse
færdselsloven, da disse grundregeler burde være kendt af alle med kørekort.
Desværre huskede jeg ikke bedre end at anbefale Forbrugernes Hus.....og
fordi Google giver dig rigelig lejlighed til færdselsloven.
Og jeg kalder ikke nogen for uvidende analfabeter - er blot rystet over at
det ser ud til at dette emner skaber tvivl hos folk med kørekort.
På den anden side kører jeg dagligt i København.....så sku' intet ku'
overraske en !

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010071229-REGL

For standsning og parkering på hovedvej se: § 29 stk 3.3.
For vending og bakning se her:§ 18 stk 2. Da ingen af delene kan foregå
"uden fare eller unødig ulempe for andre" på en hovedvej, motortrafikvej
eller motorvej er det altså ikke tilladt. Det er lovens logik - ikke min !
At det så er pratisk umuligt på vore motorveje og nogle motortrafikveje er
en anden sag.

Gå evt. ind på http://www.politi.dk/polkreds/politikredse.htm og find din
nærmeste politistation. Der burde være en mail-adresse, så i kan stille
spørgsmålet direkte til jereslokale politi. Gengiv gerne svaret her....

Om udfaldet af køreprøver i 2002 se:
http://www.politi.dk/Koereproeve/resultat_B.htm Ganske tankevækkende.

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Møller

Dato : 25-06-04 21:11

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> wrote in message

> [...]
> At det så er pratisk umuligt på vore motorveje og nogle motortrafikveje er

Hvad vil du bruge det til, du blander færdselsloven med din egen tolkning.
Den holder ikke brormand.
"uden fare eller unødig ulempe for andre" betyder: "uden fare eller unødig
ulempe for andre" og så kan du ikke konkludere, at det er forbudt, det er
vist det man kalder at læse færdselsloven som fanden læser biblen.

men for at svare på det oprindelige spørgsmål:

[...]

ja det må man godt, hvis det kan ske "uden fare eller unødig ulempe for
andre" og kun hvis der ikke er en fuldt optrukket streg, enten alene eller
over mod ens egen kørebane og den modsatte side er stiplet.
Det Flemming beskriver opfatter jeg som en vending hvor han kører over og
parkerer i modsatte side, for så at køre videre underhensynstagen til den
øvrige trafik.
--
Møller

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 25-06-04 22:36

Jesper Hedegaard wrote:

> [...]
> slår dem ihjel ? Du må da indrømme at det ikke er særligt sundt i længden.

Hvor er det nu lige du ser Jan give udtryk for den holdning?

> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010071229-REGL
>
> For standsning og parkering på hovedvej se: § 29 stk 3.3.

Den med hovedvejen står i "Stk. 3. Parkering må ikke ske:", dvs.
det er lovligt at standse på en hovedvej, men ikke parkere, kan vi
blive enige om det?

> [...]
> eller motorvej er det altså ikke tilladt. Det er lovens logik - ikke min !

Den holder ikke, det er absolut _din_ logik at vending og bakning
er umuligt at foretage på en hovedvej uden at være til fare eller
unødig ulempe. Min logik siger, at hvis ellers oversigtsforholdene
er gode og der ikke er andre trafikanter i nærheden, så kan man
sagtens både vende og bakke på en hovedvej uden at overtræde §18.

> At det så er pratisk umuligt på vore motorveje og nogle motortrafikveje er
> en anden sag.

Motorveje vil jeg give dig ret i, men det er bestemt ikke umuligt
at U-vende på en motortrafikvej, det er blot et spørgsmål om at
finde et af de steder hvor det er muligt at svinge til venstre,
vente til der kommer et ophold i den modkørende trafik og så,
under behørigt hensyn til §18, tage turen rundt.. De steder på
motortrafikvejen hvor der er fuldt optrukne linier må man
naturligvis ikke vende.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 26-06-04 00:43

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> under behørigt hensyn til §18, tage turen rundt.. De steder på
> motortrafikvejen hvor der er fuldt optrukne linier må man

nope ! - du må ikke vende på en motortrafikvej !

Motortrafikvej

§ 48. §§ 44-47 finder tilsvarende anvendelse på motortrafikvej samt på
tilkørsels- og frakørselsvej til en sådan vej.

§ 46. Kørsel over midterrabat eller gennem åbninger i denne er ikke tilladt.

Stk. 2. På motorvej og på tilkørsels- eller frakørselsvej til sådan vej
er det ikke tilladt at foretage vending eller bakning. Der må ikke standses
eller parkeres uden for de anviste parkerings- eller rastepladser.
Standsning ved nødtelefon er dog tilladt med henblik på anvendelse af
nødtelefonen. Trafikministeren kan fastsætte regler om lejlighedsvis
standsning og parkering af arbejdskøretøjer, der ikke udfører vejarbejde.

mvh
Bendt

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-06-04 10:04

Bendt Rasmussen wrote:

> [...]
> nødtelefonen. Trafikministeren kan fastsætte regler om lejlighedsvis
> standsning og parkering af arbejdskøretøjer, der ikke udfører vejarbejde.

Hvis jeg kører fra Roskilde mod Kalundborg, så bliver motorvejen
på et tidspunkt til motortrafikvej. På strækningen med
motortrafikvej er der flere steder mulighed for at svinge til
venstre, der er sågar lavet venstresvingsbaner og det hele. Hvis
ikke det skulle være tilladt at svinge til venstre gennem sådan en
"åbning i midterrabatten" så har jeg svært ved at se hvorfor der
er lavet en bås til venstresving. Der må være et eller andet i det
du har sakset der ikke er komplet.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 26-06-04 10:31

> [...]
> "åbning i midterrabatten" så har jeg svært ved at se hvorfor der
> er lavet en bås til venstresving. Der må være et eller andet i det

Det er lang tid siden, jeg har været forbi den vej, men er der ikke noget
med, at motortrafikvejen stopper lige før hvert kryds, og starter igen efter
?

dvs. at de steder du må krydse, der er vejen reelt en landevej.

mvh
Bendt

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-06-04 10:45

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev :

>Det er lang tid siden, jeg har været forbi den vej, men er der ikke noget
>med, at motortrafikvejen stopper lige før hvert kryds, og starter igen efter
>?

Så tag Hillerødmotorvejens forlængelse - oppe forbi Hillerød, der er
en frakørsel til Anisse (vistnok) - med venstresvingbås ..

Der er det stadig motortrafikvej

--
jan@Stevns.Net

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 26-06-04 10:57

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Så tag Hillerødmotorvejens forlængelse - oppe forbi Hillerød, der er
> en frakørsel til Anisse (vistnok) - med venstresvingbås ..
>
> Der er det stadig motortrafikvej

Jeg har ikke tænkt mig at køre op for at kigge efter

Min daglige kørsel går som regel med at holde i kø på hillerødvejen fra
Allerød mod københavn - og retur igen om eftermiddagen.

Venstresvingsbanerne ændrer dog ikke på lovteksten om, at man ikke må vende
på en motortrafikvej.
(eller på tilkørsels og frakørselsveje).

Gad vide hvordan de definerer en tilkørselsvej i det tilfælde, man skal
dreje til venstre ind på en motortrafikvej. Kan man risikere en bøde, hvis
man vender 2 km. før motortrafikvejen.

mvh
Bendt

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 05-07-04 17:51

Bendt Rasmussen <razz2@dutpost.tele.dk> wrote:

> Gad vide hvordan de definerer en tilkørselsvej i det tilfælde, man skal
> dreje til venstre ind på en motortrafikvej. Kan man risikere en bøde, hvis
> man vender 2 km. før motortrafikvejen.

Nej... Til og frakørselsveje ender eller begynder i en sammenfletning...
Den slags vej du snakker om ender i en ubetinget vigepligt....

--
-Lasse-

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 26-06-04 10:49

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er lang tid siden, jeg har været forbi den vej, men er der ikke noget
> med, at motortrafikvejen stopper lige før hvert kryds, og starter igen

Har lige været inde og kigge på http://dev2000.vd.dk/vis/vejbildsmk.htm.

Når de i loven refererer til midterrabatten og "huller" i denne er der vel
ikke tale om deciderede venstresvingsbaner.

Jeg har ikke undladt noget som skulle have relevans - du kan se hele kapitel
6 på http://www.dkfritidbil.dk/love_regler/kapitel_6.htm - med tak til
fedtegreven.

mvh
Bendt

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-06-04 12:57

Bendt Rasmussen wrote:

> Når de i loven refererer til midterrabatten og "huller" i denne er der vel
> ikke tale om deciderede venstresvingsbaner.

Det ville ihvertfald være temmeligt underligt..

> Jeg har ikke undladt noget som skulle have relevans - du kan se hele kapitel
> 6 på http://www.dkfritidbil.dk/love_regler/kapitel_6.htm - med tak til
> fedtegreven.

Jeg har checket det og der er ikke tale om "kreativ saks"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-06-04 12:51

Bendt Rasmussen wrote:

> [...]
> ?
>
> dvs. at de steder du må krydse, der er vejen reelt en landevej.

Det kan jeg faktisk ikke huske, det kan godt tænkes du har ret..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 05-07-04 17:51

Bendt Rasmussen <razz2@dutpost.tele.dk> wrote:

> "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> nope ! - du må ikke vende på en motortrafikvej !

Men det er fuldt lovligt at dreje til venstre, vende på den vej man lige
er kørt ned ad og så dreje til højre ad motortrafikvejen (slutresultatet
er at man kører modsat af før...)

--
-Lasse-

Fra : Leonard

Dato : 25-06-04 23:00

> [...]

>eller motorvej er det altså ikke tilladt. Det er lovens logik - ikke min !

Jeg har ikke været til fare eller ulempe for andre i dag, trods det
har jeg vendt på en hovedvej, endda med en trailer efter bilen. Men da
det var en helt tom strækning var der ingen der så mig og altså var
der heller ingen at være til fare eller ulempe for.

Har jeg så overtrådt færdselsloven?
--
Leonard

Fra : Møller

Dato : 26-06-04 16:59

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

> [...]
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Nej. det svarer du jo også selv
Det er vist Jesper, der ikke kan undlade at komme med sine kommentarer til
lovteksten. Og derved får en helt anden mening end det der står.
Jeg har da også foretaget mange vendinger på hovedvej, hvor det ikke har
været til gene for andre.

Men Jesper blander hovedveje, motorveje og motortrafikveje i en helt absurd
logik.
For ikke at kalde det for fusk.
--
Møller

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-06-04 17:38

"Møller" <x.x@xx> skrev i en meddelelse

> [...]
> været til gene for andre.
>
> Men Jesper blander hovedveje, motorveje og motortrafikveje i en helt

Tag nu bare og skriv til jeres lokae Politi og stil dem spørgsmålet -
flertallet herinde mener jo at kunne bestemme loven.
Måske de vil tro på en ægte betjent ?
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-06-04 17:50

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> skrev :

>Måske de vil tro på en ægte betjent ?

sikkert .... din version af færdselsloven kan man ikke fæste lid til

--
jan@Stevns.Net

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-06-04 18:06

> sikkert .... din version af færdselsloven kan man ikke fæste lid til
>

> --
> jan@Stevns.Net
>
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Nej - selvfølgeligt ikke. Et slæng som jer hvor det bedste argument er "hvad
skal jeg så gøre hvis jeg er kørt forkert og ikke må vende?"
eller "han kører også bambusraket" er da selvfølgeligt langt mere
troværdigt.
Skriv nu bare og spørg den rare politimand i kvarteret.
Det kan vel ikke gå mere galt end at han giver mig ret....

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-06-04 19:54

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skriv nu bare og spørg den rare politimand i kvarteret.
> Det kan vel ikke gå mere galt end at han giver mig ret....

Hvad nu hvis én af svarerne i slænget har en baggrund som bl.a.
politimand..og ikke er helt enig med dig i din fortolkning
af færdselsloven...?

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-06-04 20:27

> [...]

>skal jeg så gøre hvis jeg er kørt forkert og ikke må vende?"
>eller "han kører også bambusraket" er da selvfølgeligt langt mere

"et slæng som....."

Du er sgu' ikke så lidt ked af det.

>Skriv nu bare og spørg den rare politimand i kvarteret.
>Det kan vel ikke gå mere galt end at han giver mig ret....

Lagde du overhovedet mærke til hvad Reino svarede dig ?

Hans svar er lige så fuldgyldigt, om ikke endnu mere troværdigt, en en
af rødderne bag skranken på Politistationen.

--
jan@Stevns.Net

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 26-06-04 20:57

Jesper Hedegaard wrote:

> [...]
> Skriv nu bare og spørg den rare politimand i kvarteret.
> Det kan vel ikke gå mere galt end at han giver mig ret....

Skrev ikke - ringede til en rar og troværdig politimand.

Hans svar.

Selvfølgelig må du vende på en hovedvej, undtagelser - hvis der skiltes med
Uvending forbudt, eller hvor der er fuldt optrukne linier.

Og selvfølgelig må du bakke på en hovedvej, eksempelvis en lastvogn som skal
ind f.eks. på en byggeplads hvor den ikke kan vende, han er naturligvis
tvunget til at bakke derind, altså starter han med at bakke på en hovedvej.

Altsammen naturligvis uden at genere andre trafikanter.

Mon så ikke den ged efterhånden er barberet

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Deaster

Dato : 26-06-04 19:01

Jesper Hedegaard wrote:

> Tag nu bare og skriv til jeres lokae Politi og stil dem spørgsmålet -
> flertallet herinde mener jo at kunne bestemme loven.
> Måske de vil tro på en ægte betjent ?

Begynder det at knibe med argumenterne ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-06-04 20:28

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev :

>Begynder det at knibe med argumenterne ?

Knibe med ? Der har da ikke været et eneste brugbart endnu ;)

Og teksten i paragrafferne er åbenbart volapyk for vores ven her.

--
jan@Stevns.Net

Fra : Deaster

Dato : 26-06-04 21:23

jan@stevns.net wrote:

> Knibe med ? Der har da ikke været et eneste brugbart endnu ;)
>
> Og teksten i paragrafferne er åbenbart volapyk for vores ven her.

Det må man sige.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-06-04 23:12

Jesper Hedegaard wrote:

> Tag nu bare og skriv til jeres lokae Politi og stil dem spørgsmålet -

Hvis det endelig skal være, så er det ikke politiet, men en jurist
man bør henvende sig til. Politiet kan kun forholde sig til
færdselslovens tekst, nøjagtigt den samme tekst som vi kan finde
på fx. retsinfo.dk, så med mindre du mener en politimand er bedre
til at læse på retsinfo end du og jeg er, så er der ikke noget
hentet ved at henvende sig til politiet. En jurist vil muligvis
kunne få øje på noget i lovteksten vi andre misser, så hvis jeg
ikke havde stolet på mine egne evner til at "læse indenad", så var
det en jurist jeg havde henvendt mig til.

> flertallet herinde mener jo at kunne bestemme loven.

Nej, men flertallet ser ud til at være enige om at du læser
lovteksten lige lovligt kreativt og tillægger den betydninger der
ikke står skrevet nogen steder. Nu er det så ikke flertallet
herinde, men flertallet i Folketinget der afgør hvordan loven skal
være, men alligevel vil jeg da mene at det burde være stof til
eftertanke for dig at du tilsyneladende har en fortolkning af
loven du står ganske alene med..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Reino Andersen

Dato : 27-06-04 13:42

Thomas Strandtoft skrev:

> Hvis det endelig skal være, så er det ikke politiet, men en jurist
> man bør henvende sig til.

Jeg vil vove den påstand, at politiet kender en hel del mere til
færdselsloven end langt de fleste jurister.

> [...]
> til at læse på retsinfo end du og jeg er, så er der ikke noget
> hentet ved at henvende sig til politiet.

Politiet kan forholde sig til langt mere end blot selve færdselsloven. For
det første har de fået mange timers undervisning i færdselsloven, for det
andet er de i besiddelse af en kommenteret færdselslov og har adgang til
Karnov og for det tredje er der altid nogle kollegaer at spørge.

Aldrig i livet

--
Reino

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-06-04 17:58

Reino Andersen wrote:

> Jeg vil vove den påstand, at politiet kender en hel del mere til
> færdselsloven end langt de fleste jurister.

Det tror jeg bestemt du har ret i, det er jo langtfra alle
jurister der specialiserer sig i sager der har med færdselsloven
at gøre.

> Politiet kan forholde sig til langt mere end blot selve færdselsloven.

Nu er det færdselsloven der gælder på det danske vejnet, så det er
den og ikke andet politiet skal forholde sig til i
færdselsspørgsmål.

> [...]
> andet er de i besiddelse af en kommenteret færdselslov og har adgang til
> Karnov og for det tredje er der altid nogle kollegaer at spørge.

Det er klart at det at bruge en lov dagligt gør at udøverne bliver
mere fortrolig med den, det er jo ikke anderledes end praktisk
erfaring indenfor alt muligt andet. Det ændrer dog ikke på at den
lov både jeg og politiet skal forholde os til er den samme, uanset
at politiet også har en kommenteret udgave som backup.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Reino Andersen

Dato : 27-06-04 18:11

Thomas Strandtoft :

> Nu er det færdselsloven der gælder på det danske vejnet, så det er
> den og ikke andet politiet skal forholde sig til i
> færdselsspørgsmål.

Det er jeg ikke enig i. Det er ikke alt man kan udlede af færdselsloven
alene, og politiet bliver derfor også nødt til at forholde sig til en
kommenteret udgave af færdselsloven og ikke mindt retspraksis.

--
Reino

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-06-04 18:14

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er jeg ikke enig i. Det er ikke alt man kan udlede af færdselsloven
> alene, og politiet bliver derfor også nødt til at forholde sig til en
> kommenteret udgave af færdselsloven og ikke mindt retspraksis.

Man må heller ikke glemme at konduite heller ikke er afskaffet indenfor
politiet.....heldigvis.

Hr. Bjørn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-06-04 22:01

Reino Andersen wrote:

> Det er jeg ikke enig i. Det er ikke alt man kan udlede af færdselsloven
> alene, og politiet bliver derfor også nødt til at forholde sig til en
> kommenteret udgave af færdselsloven og ikke mindt retspraksis.

Alt må kunne udledes af færdselsloven alene, det er hele pointen
med loven. Så kan der være nogle ting der ikke er defineret så
tydeligt i færdselsloven, og i de tilfælde kan man enten bede en
dommer om en tolkning af loven eller lede efter en tidligere dom
der belyser spørgsmålet. Naturligvis har politiet hørt en masse
kendelser gennem tiden og kan derfor på forhånd sige "I den og den
situation plejer dommerne at dømme således:", det er den
kommenterede færdselslov du omtaler, men det gør ikke
kommentarerne til lov.

Der er kun _en_ færdselslov og det er den både du, jeg, domstolene

Fra : Peter G C

Dato : 28-06-04 07:54

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Alt må kunne udledes af færdselsloven alene, det er hele pointen
> med loven.

Ja, i en ideel stat..... men i praksis er det anderledes.

/Peter

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-06-04 11:21

Peter G C wrote:

> Ja, i en ideel stat..... men i praksis er det anderledes.

Okay, er der et sted hvor man kan få "bonusfærdselsloven" at se,
eller er det noget man finder ud af en dag i retten når dommeren
siger "Jooe, det er rigtigt nok ifølge den alm. færdselslov, men
ifølge den hemmelige luksusudgave af samme, så kørte du i en rød
bil på en onsdag og det må man ikke ifølge §211, så du må aflevere
kortet makker!"

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter G C

Dato : 28-06-04 17:04

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> ifølge den hemmelige luksusudgave af samme, så kørte du i en rød
> bil på en onsdag og det må man ikke ifølge §211, så du må aflevere

Den eller en lignende oplevelse kan man skam godt få i DK - måske ikke lige
med FÆL men med forståelsen af andre regler.... tro mig. Jeg tænker dog ikke
på straffesager.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-06-04 18:45

Peter G C wrote:

> Den eller en lignende oplevelse kan man skam godt få i DK - måske ikke lige
> med FÆL men med forståelsen af andre regler.... tro mig. Jeg tænker dog ikke
> på straffesager.

Okay, altså tilfælde hvor der findes alternative regler?? En ting
er regler der kan misforstås, det er ikke det jeg snakker om, men
emner hvor der findes andre regler end dem der er officielle?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter G C

Dato : 29-06-04 13:23

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Okay, altså tilfælde hvor der findes alternative regler?? En ting
> er regler der kan misforstås, det er ikke det jeg snakker om, men
> emner hvor der findes andre regler end dem der er officielle?

Oplevede en sag hvor retten anvendte nogle regler som ikke var påberåbt af
parterne - det er sædvanligvis umuligt. I stedet for at anvende købeloven
(analogt), hvilket var påberåbt, anvendtes entrepriseretlige regler (som
ikke er lovfæstede).

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-06-04 14:17

Peter G C wrote:

> [...]
> (analogt), hvilket var påberåbt, anvendtes entrepriseretlige regler (som

Er det ikke lige lovligt "kreativt" af dommeren, at dømme udfra
nogle regler der ikke er lovfæstede??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter G C

Dato : 29-06-04 14:26

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Er det ikke lige lovligt "kreativt" af dommeren, at dømme udfra
> nogle regler der ikke er lovfæstede??

De ulovregulerede (eller lovfæstede) regler er nu gode nok - bruger dem selv
i stor stil - men det "kreative" (pænt sagt) består i, at han bruger dem
uden at de er påberåbt - det er simpelthen ..... ja ulovligt! Han *kan*
per definition ikke gøre det i en alm. civil sag.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-06-04 14:28

> [...]

*kan*
> per definition ikke gøre det i en alm. civil sag.

Hvad kan man/du gøre ved i sådan en domfæstelse..?

Hr. Bjørn

Fra : Peter G C

Dato : 29-06-04 14:37

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvad kan man/du gøre ved i sådan en domfæstelse..?

Anke dommen. Ikke andet. Det skete ikke, men af andre grunde.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-06-04 15:14

> Anke dommen. Ikke andet. Det skete ikke, men af andre grunde.

Burde du ikke gøre det , bare af den grund. Det lyder lidt "tvivlsom",
hvorfor den hast med at få afgjort sagen?.

Fra : Peter G C

Dato : 29-06-04 15:44

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Burde du ikke gøre det , bare af den grund. Det lyder lidt "tvivlsom",
> hvorfor den hast med at få afgjort sagen?.

Omkostninger og beviser. Mere er der ikke i det.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-06-04 16:38

KLIP

> Anke dommen. Ikke andet. Det skete ikke, men af andre grunde.

O.k.

Lad os nu antage dommen bliver ændret hele vejen op til systemets top og den
stadfæstes på nøjagtig de samme præmisser.

Hvad kan man/du så gøre..?

Hr. Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-06-04 16:43

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Arghhh...

> Lad os nu antage dommen bliver ændret hele vejen op til systemets top og
den
> stadfæstes på nøjagtig de samme præmisser.
>
> Hvad kan man/du så gøre..?

Der skulle have stået 'Lad os nu antage, dommen forbliver uændret ...
osv....

Sorry.

Hr. Bjørn

Fra : Peter G C

Dato : 29-06-04 16:53

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Der skulle have stået 'Lad os nu antage, dommen forbliver uændret ...
> osv....

Så kan jeg ikke gøre noget - jeg kan principielt kun anke én gang - vi har
et to-instansprincip her i landet (som i mange andre lande). Jeg kan søge om
3. instans bevilling.....

Men allerede i anken vil man jo overveje de regler, som dommeren anvendte i
første instans og så når man den vej uden om dem....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : N/A

Dato : 29-06-04 16:56

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-06-04 16:56

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> et to-instansprincip her i landet (som i mange andre lande). Jeg kan søge

O.k.

> Men allerede i anken vil man jo overveje de regler, som dommeren anvendte
> første instans og så når man den vej uden om dem....

Det må man så håbe...

Hr. Bjørn

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 28-06-04 09:30

Thomas Strandtoft wrote:

> Der er kun _en_ færdselslov og det er den både du, jeg, domstolene
> og politiet skal forholde os til.

Og det gør vi skal også hver især hvis ikke ville der jo ikke være brug for
en domstol/dommer.

Det/den ideele regelsæt/færdselslov kan ikke tolkes, denne gruppes
forskelligartede indlæg er vel i sig selv et glimrende bevis på at sådan en
(lov) findes ikke.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-06-04 11:56

"Hans L. Jørgensen" wrote:

> Og det gør vi skal også hver især hvis ikke ville der jo ikke være brug for
> en domstol/dommer.

Dommerne er der nu ikke fordi du og jeg er uenige om hvad en
passage i loven betyder, vi kan selvfølgelig godt insistere på at
mødes i retten for at få en dommers ord for hvilken af vores
tolkninger der er den korrekte, men det er nok billigere for os
begge at kigge på nogle tilsvarende domme og find svaret der.

Dommerne er der for at dømme når vi ikke er enige om et
hændelsesforløb, fx. når jeg mener der var rødt lys da jeg
afsluttede mit venstresving, mens du mener der var grønt lys da du
kørte lige over i modsat retning og ramte mig i mit venstresving.
Dommeren vurderer situationen udfra vores oplysninger, eventuelle
vidneudsagn og hvad der ellers er af kilder til episoden og
slutter så af med at dømme på det grundlag. Der er altså ikke
tvivl hos os om hvad loven siger om rødt og grønt lys, det er vi
rørende enige om, blot er vi ikke enige om hvad der rent faktisk
skete da vi baldrede sammen..

> Det/den ideele regelsæt/færdselslov kan ikke tolkes, denne gruppes
> forskelligartede indlæg er vel i sig selv et glimrende bevis på at sådan en
> (lov) findes ikke.

Jeg tror egentlig heller ikke vores nuværende færdselslov kan
tolkes, jeg tror blot den er skrevet i et præcist "jurasprog" som
vi "civile" ikke altid ved er eksakt og derfor tolker vi på det
skrevne..

Jeg var engang indblandet i et trafikuheld og i den forbindelse
fik jeg på et tidspunkt et brev om at jeg skulle møde op i retten
på en given dato. I det firma jeg arbejdede i, var der en del
jurister, så jeg snakkede med en af dem om tingene for lige at få
en ide om proceduren. Et af de første spørgsmål min kollega
stillede var om jeg var "indkaldt til at møde op" eller "tilsagt
til at møde op". For mig betyder begge ting "du skal møde op", men
i jurasprog betyder "indkaldt" at man skal ind og vidne i en sag,
mens "tilsagt" betyder at man skal ind og muligvis modtage en dom.

Set i det lys kan færdselsloven godt være meget eksakt for en
jurist, mens vi almindelige dødelige ikke altid fatter at der er
en forskel på "at være til ulempe" og "at være til gene"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Reino Andersen

Dato : 28-06-04 12:17

Thomas Strandtoft skrev:

> [...]
> tolkes, jeg tror blot den er skrevet i et præcist "jurasprog" som
> vi "civile" ikke altid ved er eksakt og derfor tolker vi på det

Færdselsloven er bestemt ikke skrevet i et præcist "jurasprog". Der er
adskillige paragraffer og begreber, der ikke er eksakte - heller ikke for
jurister. Tag bare § 1 som en start.

--
Reino

Fra : Peter Weis

Dato : 27-06-04 09:03

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> wrote:

> Tag nu bare og skriv til jeres lokae Politi og stil dem
> spørgsmålet - flertallet herinde mener jo at kunne bestemme loven.

Du er da ikke flertal.

mvh
Peter

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-06-04 09:11

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> skrev :

>Du er da ikke flertal.

Gudskelov - ellers fik vi hurtigt brug for nogle rundkørsler på
hovedvejene ;)

--
jan@Stevns.Net

Fra : Peter G C

Dato : 27-06-04 09:22

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> skrev i en meddelelse

[klip]

> Tag nu bare og skriv til jeres lokae Politi og stil dem spørgsmålet -
> flertallet herinde mener jo at kunne bestemme loven.
> Måske de vil tro på en ægte betjent ?

*HOST* for alt i verden - nej.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Mikael L

Dato : 25-06-04 20:13

> [...]

> problem at sætte livet på spil fordig du er kørt forkert og vil vende uden
> hensyntagen til sund fornuft eller færdselsloven !

Prøv dog lige at trække vejret engang. Hr. Reino har bedt dig om at
dokumenterer din påstand, det har du ikke gjort. Derefter påstår Hr.
Stens/fedtegreven at du er galt på den, men du bliver ved.
Jeg har fulgt en del med i denne gruppe. Når Hr. Reino beder folk om at
dokumentere det de siger bliver der som regel meget stille, måske fordi Hr.
Reino i sit arbejde er en af dem, der nok skal fortælle dig hvornår du har
pisset ved siden af potten (Jeg er næsten sikker på at han til daglig sidder
på en hvid stål hest med motor)
Hr. Stevns plejer nu også at have styr på tingene, men alle kan selvfølgelig
fejle, og jeg er sikker på at hvis enten Hr. Reino eller Hr.
Stenvs/fedtegreven tager fejl, så skal de nok komme med en undskyldning. Det
er jo voksne mennesker!

Mit råd er. Ta en dyb indånding og læs færdselsloven igennem engang til.
Hvis du stadig mener at du har ret, så sig endelig til og du må meget gerne
klippe det stykke ud der viser at du har ret. Så er vi nogle stykker som nok
skal komme med en undskyldning ASAP.

Jeg er ikke en af rygklapperne i denne gruppen, men helt ærligt Hr. Jersper
Hedegaard, så er du nået så langt ud at du slet ikke kan stave til det.

> Du spilder vores tid ved at postulere at du kender reglerne og alligevel
> udbasunerer du en rystende uvidenhed.

Nej du spilder vores.

> RIP - i mit killfilter...håber ikke i andre møder ham eller ligesindede på
> vejene - det er sgu for farligt !

Der var måske en del andre der var værd at smide i Kill-filter, men hvis du
smider alle du er uenig i, i dit filter så bliver du sgu hurtig ensom.

Venlig hilsen og god weekend

Mikael

Fra : Peter G C

Dato : 25-06-04 20:45

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
Hr.
> Reino i sit arbejde er en af dem, der nok skal fortælle dig hvornår du har

Jep - eller søger at gøre det.

> (Jeg er næsten sikker på at han til daglig sidder på en hvid stål hest med
motor)

Det gør han næppe - jeg tror han står bag en pult.... og stiller irriterende
spørgsmål

> [...]
> fejle, og jeg er sikker på at hvis enten Hr. Reino eller Hr.
> Stenvs/fedtegreven tager fejl, så skal de nok komme med en undskyldning.

Ja alderen peger da i hvert fald i den retning. Jeg kender ikke Reino
Andersen, men Jan er da noget at et legebarn

> [...]
gerne
> klippe det stykke ud der viser at du har ret. Så er vi nogle stykker som

Enig.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Mikael L

Dato : 25-06-04 20:57

> [...]
>
> Jep - eller søger at gøre det.

> motor)
>
> Det gør han næppe - jeg tror han står bag en pult.... og stiller

Jeg tror det er længe siden du har været til teoriprøve. Sidst jeg var til
teoriprøve var i 1995 og 1996 til lalstbil og til erhvervskort.
Jeg er sikker på jeg har oplevet Hr. Reino som en Mike Lima engang.

> selvfølgelig
> Det
>
> Ja alderen peger da i hvert fald i den retning. Jeg kender ikke Reino
> Andersen, men Jan er da noget at et legebarn

Ja man kan komme i tvivl med Jan engang imellem. Der er sgu da ingen
voksne mennesker der tager den forkerte færge.......

ok.

Mikael

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 25-06-04 21:31

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev :

>Ja man kan komme i tvivl med Jan engang imellem. Der er sgu da ingen
>voksne mennesker der tager den forkerte færge.......

Ork jo !

Vi er da næsten uskyldige i *den* misere - ser du - jeg havde aftenen
før reserveret plads til bil, på turen over, men da vi besluttede os,
for ikke at medbringe en bil til århus, gik vi ind i billethallen, og
bad om 2 personbilletter.

Jeg sagde endda til manden, at jeg havde reservation til Århus (med
bil), om den skulle afbestilles nu vi lod bilen være -- det var
ligemeget.

Så Århus var nævnt (inden afrejse) - han sagde at vi bare kunne gå ud
"den" vej til færgen - så det gjorde vi ;)

Med hensyn til legebarn - ja, så er både jeg og brormanden sgu' nok
begge to, 2 temmeligt store legebørn, af og til med absurde indfald -
men hvad gør det - vi har det jo herligt

--
jan@Stevns.Net

Fra : Mikael L

Dato : 25-06-04 21:46

> [...]
>
> Så Århus var nævnt (inden afrejse) - han sagde at vi bare kunne gå ud
> "den" vej til færgen - så det gjorde vi ;)

Jo, men så har I jo været i for god tid. Der er jo kun et færgeleje, så I er
bare blevet smidt på det næste.

> Med hensyn til legebarn - ja, så er både jeg og brormanden sgu' nok
> begge to, 2 temmeligt store legebørn, af og til med absurde indfald -
> men hvad gør det - vi har det jo herligt

Du ved godt hvad forskellen på drege og mænd er?

Det er prisen på deres legetøj.

Mikael

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-06-04 21:59

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev :

>Du ved godt hvad forskellen på drege og mænd er?

Joehhh....

>Det er prisen på deres legetøj.

Well - med de priser jeg hitter legetøjet til .......

--
jan@Stevns.Net

Fra : Leonard

Dato : 25-06-04 22:31

jan@stevns.net wrote:

>Joehhh....

>Well - med de priser jeg hitter legetøjet til .......

Ja, så bliver du aldrig en mand ...
--
Leonard

Fra : Peter G C

Dato : 26-06-04 07:28

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg tror det er længe siden du har været til teoriprøve.

Vel ca. 10 år siden...

> Sidst jeg var til
> teoriprøve var i 1995 og 1996 til lalstbil og til erhvervskort.
> Jeg er sikker på jeg har oplevet Hr. Reino som en Mike Lima engang.

LOL - næppe. Hr. Reino optræder vist mest i en retssal.

[klip]

> Ja man kan komme i tvivl med Jan engang imellem. Der er sgu da ingen
> voksne mennesker der tager den forkerte færge.......

ROFL

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Mikael L

Dato : 26-06-04 15:07

> LOL - næppe. Hr. Reino optræder vist mest i en retssal.

Okay, så er han måske bare ikke den jeg tror han er.

Mikael

Fra : Peter G C

Dato : 26-06-04 15:20

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Okay, så er han måske bare ikke den jeg tror han er.

Han har vist en lidt anden kasket på end du måske tror .....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-06-04 15:23

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Han har vist en lidt anden kasket på end du måske tror .....

Jeg var slet ikke klar over, man skulle have kasket på i det spil, han
spiller...)

Hr. Bjørn

Fra : Peter G C

Dato : 26-06-04 16:09

[klip]

> Jeg var slet ikke klar over, man skulle have kasket på i det spil, han
> spiller...)

Det er vist kun i landsretten og højesteret man bruger udklædning, så du har
helt ret. Med mindre han da er rykket op i graderne.....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-06-04 16:28

KLIP

> Det er vist kun i landsretten og højesteret man bruger udklædning, så du
har
> helt ret. Med mindre han da er rykket op i graderne.....

Det var nu slet ikke *det* spil, *jeg* tænkte på.

Reino spiller et specielt spil i sin fritid...og om man kan rykke op i
graderne der, det ved jeg faktisk ikke .....

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-06-04 21:37

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> skrev :

>Nej - du tager HELT fejl !!

Nope

> [...]
>problem at sætte livet på spil fordig du er kørt forkert og vil vende uden
>hensyntagen til sund fornuft eller færdselsloven !

Du er da dummere end græs, når du påstår at jeg mener det er tilladt
at køre uden hjernen er aktiveret.

>Du spilder vores tid ved at postulere at du kender reglerne og alligevel
>udbasunerer du en rystende uvidenhed.

tjaehhhh - Hvis det er spild af tid, at påtale dit manglende kendskab
til færdselsreglerne, så har du ret, helt og addeles.

>RIP - i mit killfilter...håber ikke i andre møder ham eller ligesindede på
>vejene - det er sgu for farligt !

Det farligste er vist hvis du kører efter de regler du selv opfinder,
og forventer folk kender dem - Hillemænd !

Og du kører *også* bambusraket ?? Spøjst! Det rimer sgu' ikke

--
jan@Stevns.Net

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-06-04 17:57

> [...]

os
> i det !"
> Ikke noget under at man dårligt ku' gå i sikkerhed på fortorvene dengang

ROFL.....))))))...

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 25-06-04 22:07

Jesper Hedegaard wrote:

> [...]
> i det !"
> Ikke noget under at man dårligt ku' gå i sikkerhed på fortorvene dengang

Til gengæld var de garanteret rimeligt fri for den der danske
tossementalitet med at "omskrive" reglerne til "rettigheder" og
folk der "kører på deres ret" for at "sætte andre på plads"..
Indimellem når jeg færdes i trafikken, kan jeg ikke lade være med
at overveje om ikke tingene var bedre hvis der ikke var nogen
regler. Jeg mener, de der kører som død og helvede gør jo dette
uanset om reglerne tillader det eller ej, så for deres vedkommende
er det jo ligegyldigt om der er regler eller ej. Så er der dem der
magter at køre helt almindeligt, hensynsfuldt og forsvarligt - det
magter de såmænd nok også selv om reglerne en dag blev "aflyst"..
Endelig er der de der "politibetjente" der tror de kender reglerne
til punkt og prikke og gør et stort nummer ud af at "køre på deres
ret" og irettesætte alle andre; dem kunne det satme være fedt at
slippe af med og det sker ikke så længe der er nogle regler de
tror de skal håndhæve..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Reino Andersen

Dato : 25-06-04 23:25

Jesper Hedegaard :

> [...]
> altså lidt chokerende at simple regeler fra færdselsloven ikke er
> mere kendt blandt dem, der kører på vejene (forudsat at du altså gør

Jeg kører på vejene og jeg vil også vove den påstand, at jeg kender
færdselsloven en hel del bedre end dig!

Dine efterfølgende indlæg tyder på, at du selv er en af dem, du beskriver
ovenfor...

--
Reino

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-06-04 22:42

Henrik B. wrote:
> Hvis det er motortrafikvej eller der er fuldt optrukken, må du under
> ingen omstændigheder vende der.

Eller hovedvej...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-06-04 22:59

On Thu, 24 Jun 2004 22:07:58 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

>Ud mod Bredsten?

Vejen fra Vejle, mod Tørring, tæt på Lindved.

>Hvis det er motortrafikvej eller der er fuldt optrukken, må du under ingen
>omstændigheder vende der.

Det med fuld optrukken den havde jeg lidt selv gættet mig til . Men
fatter så dog ikke helt hvad den med Motortrafikvej skulle have at
sige??
Flemming Jacobsen

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-06-04 12:43

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message

> Det med fuld optrukken den havde jeg lidt selv gættet mig til . Men
> fatter så dog ikke helt hvad den med Motortrafikvej skulle have at
> sige??

Noget med hastighed og folks forventning til andres kørsel?

Ku' være du skulle kaste dig over en teoribog, hvis du vil lege professionel
chauffør.

vh
Torben

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 25-06-04 18:37

On Fri, 25 Jun 2004 12:43:05 +0100, "Torben Scheel"
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Noget med hastighed og folks forventning til andres kørsel?
>
>Ku' være du skulle kaste dig over en teoribog, hvis du vil lege professionel

har skam min teoribog stående her og er da rimelig sikker på at det jeg
gjorde var fuldstændig tilladt, men vil som sagt bare være sikker.
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik B.

Dato : 28-06-04 19:09

> har skam min teoribog stående her og er da rimelig sikker på at det jeg
> gjorde var fuldstændig tilladt, men vil som sagt bare være sikker.

Hvis du på nogen måde har vendt på en motortrafikvej, så nej, så har du
gjort noget som helt sikkert IKKE var tilladt.

M.v.h.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-06-04 22:53

"Thunderbird [7100]" wrote:

> Men er det så tilladt at kører forbi det parkeringsareal der er i ens
> side af vejen. Krydse over i den anden vejbane for så at bruge den
> ekstra bredde som vejen får, grundet parkeringsarealet til at vende?

Forudsat at der ikke er optrukket midterlinie og at du i øvrigt
overholder de normale regler for igangsætning fra en
parkeringsbås, så kan jeg ikke se hvad problemet skulle være.
Færdselsloven siger noget om "hurtigt og sikkert", så jeg har
svært ved at se at det skal bruges imod dig at du vælger et sted
hvor du kan komme hele vejen rundt i et hug, fremfor et smallere
sted hvor du skal trepunktsvende.. Om det holder juridisk skal jeg
ikke kunne sige..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Møller

Dato : 25-06-04 21:19

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message

> [...]
> hvor du kan komme hele vejen rundt i et hug, fremfor et smallere
> sted hvor du skal trepunktsvende.. Om det holder juridisk skal jeg

Jo jeg er enig.
Den skulle kunne holde i byretten, men jeg kan ikke forestille mig at dem
kommer så langt.

Jeg tager lige Motortrafikvej med, selvfølgelig må man ikke vende der, der
er altid fuldt optrukket midterlinie og nævnt i FL. det er vist §48 så hut
jeg visker.
--
Møller