Bil "smidt" på motorvejen.
Fra : Henrik B.

Dato : 24-06-04 13:45

Hejsa.

Så lige ved middagstid - omkring Odense - at en Corolla var kommet kørende
på motorvej E20 - mod Sjælland. Efter denne Corolla var spændt en
autotrailer, med tilhørende bil på. "Fjolset" havde mistet herredømmet over
herligheden (er der noget at sige til det i så'n en lille æske. Og må den
overhovedet trække så meget?!). Resutatet udeblev ikke. Snotten ind i
midterautoværnet, autotraileren om på siden og den transporterede bil smidt
af på hovedet. Og alt sammen midt på motorvejen. *tsk tsk*

M.v.h.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-06-04 13:50

Henrik B. wrote:
> [...]
> midterautoværnet, autotraileren om på siden og den transporterede bil smidt
> af på hovedet. Og alt sammen midt på motorvejen. *tsk tsk*

Han får nok en passende hilsen fra Politiet.

--
Roberto Saldo

Fra : Henrik B.

Dato : 24-06-04 14:07

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Han får nok en passende hilsen fra Politiet.

Tjah, der stod i hvertfald 3 betjente midt på motorvejen og snakkede
gevaldigt.

M.v.h.

Fra : Fly Christensen

Dato : 24-06-04 14:09

On Thu, 24 Jun 2004 15:06:44 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Tjah, der stod i hvertfald 3 betjente midt på motorvejen og snakkede
>gevaldigt.

Det kunne være, at de var sure over, at han muligvis ikke havde kørt for
stærkt?

Fly

Fra : Møller

Dato : 24-06-04 14:22

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message

> Det kunne være, at de var sure over, at han muligvis ikke havde kørt for
> stærkt?

De manglede den fjerde manden til et slag kort, medens der blev ryddet op

--
Møller

Fra : dosser

Dato : 26-06-04 09:19

> Det kunne være, at de var sure over, at han muligvis ikke havde kørt for
> stærkt?

Hvis ikke han har kørt for stærkt efter forholdene, kørebanens beskaffenhed,
vejret og lasten, hvordan skulle han så kunne kører galt
Der er desværre mange der tror at det gælder om at kører det man må, istedet
for at kører i den hastighed som de har styr over og som forholdende
tillader det, herunder den last der er i ell. bag på bilen!

Kræver ingen kommentarer (for så kan vi blive ved skulle bare af med
det.
Underviser mekaniker lærlinge, som mener at de har fuldt styr over det efter
de har siddet i bilen sammen med en kørerlærer ell. har kørt markræs LoL og
på trods af det de uddanner sig til, mener at man sagtens kan starte en kold
vinterdag med iskold motor og så ellers fyrer den af med hjulspind (NEJ, det
har jeg ikke lært dem

Jan

Fra : Peter C.

Dato : 24-06-04 14:00

--
MVH Peter C:\
Bil-litteratur til salg/bytte: http://www.pc8.dk/litt-salg.htm
> [...]
over
> herligheden (er der noget at sige til det i så'n en lille æske. Og må den

Min Corolla fra 1996 må trække 1200 kg (med påløbsbremse)

MVH Peter C:\

Fra : Henrik B.

Dato : 24-06-04 14:07

"Peter C." <pc@FJERNDETTEtping.dk> skrev i en meddelelse

> Min Corolla fra 1996 må trække 1200 kg (med påløbsbremse)

Sådan en boogie-autotrailer vejer i sig selv lev 3-400 kg. Hertil kommer så
bilen på mindst et ton.

M.v.h.

Fra : Leonard

Dato : 24-06-04 16:40

>Sådan en boogie-autotrailer vejer i sig selv lev 3-400 kg. Hertil kommer så
>bilen på mindst et ton.

En Variant vejer 525 kg og må laste 1475 kg, så der er kun plads til
675 kg bil, selv en tom Lupo 3L er for tung ...
--
Leonard

Fra : Allan Møller

Dato : 24-06-04 17:12

> En Variant vejer 525 kg og må laste 1475 kg, så der er kun plads til
> 675 kg bil, selv en tom Lupo 3L er for tung ...

Misforstår jeg noget eller mener du totalvægt 1475 og laste 675 ?

Mvh. Allan

Fra : Leonard

Dato : 24-06-04 17:23

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> wrote:

>Misforstår jeg noget eller mener du totalvægt 1475 og laste 675 ?

Ja, du misforstår vist, totalvægten er 2000 kg, last 1475 kg.
Men efter en Coralla, der må trække 1200 kg er der kun plads til 675
kg last i regnestykket, når traileren har en egenvægt på 525 kg.
--
Leonard

Fra : Allan Møller

Dato : 24-06-04 17:22

> Ja, du misforstår vist, totalvægten er 2000 kg, last 1475 kg.
> Men efter en Coralla, der må trække 1200 kg er der kun plads til 675
> kg last i regnestykket, når traileren har en egenvægt på 525 kg.

Aeeehh ! - Nu forstår jeg

Mvh. Allan

Fra : Peter Weis

Dato : 24-06-04 17:53

Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote:

> En Variant vejer 525 kg og må laste 1475 kg, så der er kun plads
> til 675 kg bil, selv en tom Lupo 3L er for tung ...

Så kan man transportere en Citroen AX ... den vejede 650 kg i
grundmodellen.

mvh
Peter

Fra : Leonard

Dato : 25-06-04 22:06

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote:

>Så kan man transportere en Citroen AX ... den vejede 650 kg i
>grundmodellen.

Næh, for jeg huskede forkert, egenvægten på traileren er 575 kg, så
der mangler 25 kg til AXen
Men det kan være anderledes, Variants autotransporttrailere varierer i
egenvægt fra 525 kg til 575 kg, og fås i 3 størrelser: 1500 kg, 2000
kg og 2700 kg totalvægt.
--
Leonard

Fra : _Carsten_

Dato : 24-06-04 14:48

"Peter C." <pc@FJERNDETTEtping.dk> skrev i en meddelelse

> Min Corolla fra 1996 må trække 1200 kg (med påløbsbremse)

Min Mazda 626 1,8 fra 87 må trække 1075 kg. M/Bremser. 550 kg. U/Bremser.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-06-04 18:21

_Carsten_ wrote:
> "Peter C." <pc@FJERNDETTEtping.dk> skrev i en meddelelse

> Min Mazda 626 1,8 fra 87 må trække 1075 kg. M/Bremser. 550 kg.
> U/Bremser.

Min gamle Patrol må trække 3.500 kg...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-06-04 18:21

Henrik B. wrote:
> [...]
> spændt en autotrailer, med tilhørende bil på. "Fjolset" havde mistet
> herredømmet over herligheden (er der noget at sige til det i så'n en

Det er med 99 % sikkerhed pga. for høj fart eller en dårlig overhaling.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik B.

Dato : 24-06-04 18:37

meddelelse news:40db0d8d$0$23878$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er med 99 % sikkerhed pga. for høj fart eller en dårlig overhaling.

Helt enig - specielt det med fart. Der skal sgu noget til, for at vælte
sådan en bil om på taget.

M.v.h.

Fra : _Carsten_

Dato : 24-06-04 19:49

> [...]
> meddelelse news:40db0d8d$0$23878$14726298@news.sunsite.dk...

> Helt enig - specielt det med fart. Der skal sgu noget til, for at vælte

Sgu lige som alle de trailer med dåseøl der ligger og flyder her ned på
sydmotorvej

Carsten - Lolland

Fra : Karsten Andersen

Dato : 25-06-04 12:26

Thu, 24 Jun 2004 20:48:47 +0200, skrev _Carsten_, på 20 linier, i
<cbf72t$jjg$1@news.net.uni-c.dk>, :

>"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>Sgu lige som alle de trailer med dåseøl der ligger og flyder her ned på
>sydmotorvej

Eller bare gamle golf'er uden støddæmpere der har bilen fyldt med
øldåser.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : phk

Dato : 26-06-04 08:50

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Eller bare gamle golf'er uden støddæmpere der har bilen fyldt med
> øldåser.

Eller gamle Opel Astra´er som er lavet af øldåser

> MVH Karsten
> Horsens
> Opel Astra

Ups! :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Karsten Andersen

Dato : 26-06-04 11:23

Sat, 26 Jun 2004 09:49:53 +0200, skrev phk, på 20 linier, i
<40dd2aa7$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

>Eller gamle Opel Astra´er som er lavet af øldåser

>Ups! :)
Heller det end plastik som andre

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : phk

Dato : 26-06-04 21:30

>Ups! :)
> Heller det end plastik som andre

Kan man få øldåser lavet af plastik? ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Karsten Andersen

Dato : 27-06-04 02:43

Sat, 26 Jun 2004 22:30:12 +0200, skrev phk, på 14 linier, i
<40dddcda$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

>Kan man få øldåser lavet af plastik? ;)
Næ men nogen biler bruger plastik til for meget.

--
MVH Karsten
Horsens