Varmeapparat i Vectra ?
Fra : Kim Jensen

Dato : 24-06-04 13:19

Spørgsmål vedr. Varmeapparat i Opel Vectra 2,0i 92
Jeg har for et ganske kort tid siden skiftet alt kølervandet, hvor jeg udtog
termostaten.
Men jeg har lige opdaget at den manglede ca. 0,5 L. kølervand. Kan dette
skyldes at der har siddet en luftbobbel i varmeapparatet. Eller ???

En jeg kender oplyste til mig, at der på den type bil konstant er
gennemstrømning af det varme kølervand i varmeapparatet. Men hvordan virker
reguleringen så inde i bilen.
Hvis man ikke lige skulle lukke for vandet/gennemstrømningen
v.h Kim

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-04 13:41

"Kim Jensen" <kimnospanjensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men jeg har lige opdaget at den manglede ca. 0,5 L. kølervand. Kan dette
> skyldes at der har siddet en luftbobbel i varmeapparatet. Eller ???

Det kan da sagtens være - specielt hvis du bare hældte på så passede...
Efterfyldte du efter et par dage dengang?

> [...]
virker
> reguleringen så inde i bilen.
> Hvis man ikke lige skulle lukke for vandet/gennemstrømningen

Når du hiver i knappen til varm/kold luft vender du et plastik skjold nede
over varmelegemet... Så når du stiller den over på kold bliver den varmeluft
dirigeret væk...

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Kim Jensen

Dato : 24-06-04 14:09

> Efterfyldte du efter et par dage dengang?

Ja men det var ikke ret meget.

> Når du hiver i knappen til varm/kold luft vender du et plastik skjold nede
> over varmelegemet... Så når du stiller den over på kold bliver den
varmeluft
> dirigeret væk...

Vil det sige, at der konstant er varme på varmeapparatet ?

v.h Kim

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-04 14:50

> Vil det sige, at der konstant er varme på varmeapparatet ?

Ja, kølervandet er jo varmt, og der er cirkulation i hele tiden...

Fra : phk

Dato : 26-06-04 23:07

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
> "Kim Jensen" <kimnospanjensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, kølervandet er jo varmt, og der er cirkulation i hele tiden...

Jeg tror alle biler i dag regulerer varmen på den måde. På den måde har man
mulighed for at lukke kold (frisk) luft ind og reguleringen er
øjeblikkelig - man behøver ikke vente på at temperaturen i varmeapperatet
skifter pga. vandskifte ...

--
Per, Esbjerg