/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Holdbarhed af VW triptronic gearkasse
Fra : KPH


Dato : 24-06-04 08:13

Jeg er på udkig efter en Passat med 115 HK eller 130 HK TDi motor.
Langt de fleste af disse biler er med triptronic gearkasse og hvis det er en
frikørt taxa er der stor chance for at gearkassen er skiftet ved ca.
200.000-250.000 km.

Er VW's triptronic gearkasser ikke holdbare nok eller er det kun
gearkasserne i taxa bilerne (som sikkert bliver kørt meget hårdt) der ikke
kan holde??
Holder gearkasserne fint ved alm. privat kørsel??

Mvh
KPH



 
 
Roberto Saldo (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 24-06-04 08:26

KPH wrote:
> Jeg er på udkig efter en Passat med 115 HK eller 130 HK TDi motor.
> Langt de fleste af disse biler er med triptronic gearkasse og hvis det er en
> frikørt taxa er der stor chance for at gearkassen er skiftet ved ca.
> 200.000-250.000 km.

Jeg må sige at jeg har kørt i flere Passat Taxaer med kun et par
100.000km på uret og de virkede ærligt talt skuffende udkørte (hvis
jeg skal betale 600kr for en tur til lufthavnen skal det være en
ordentlig bil og ikke en slidt folkevogn).

> Er VW's triptronic gearkasser ikke holdbare nok eller er det kun
> gearkasserne i taxa bilerne (som sikkert bliver kørt meget hårdt) der ikke
> kan holde??

Holder de da ikke?

> Holder gearkasserne fint ved alm. privat kørsel??

Jeg tror ikke folk der betaler for en 130hk tiptronic diesel kører den
specielt pænt eller er det måske forkert opfattet?

--
Roberto Saldo

Claus & Lene Viborg-~ (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Claus & Lene Viborg-~


Dato : 24-06-04 10:23

Roberto Saldo wrote:
> KPH wrote:
>> Jeg er på udkig efter en Passat med 115 HK eller 130 HK TDi motor.
>> Langt de fleste af disse biler er med triptronic gearkasse og hvis
>> det er en frikørt taxa er der stor chance for at gearkassen er
>> skiftet ved ca. 200.000-250.000 km.
>
> Jeg må sige at jeg har kørt i flere Passat Taxaer med kun et par
> 100.000km på uret og de virkede ærligt talt skuffende udkørte (hvis
> jeg skal betale 600kr for en tur til lufthavnen skal det være en
> ordentlig bil og ikke en slidt folkevogn).

Hørt
Hvorfor nøjes med en gammel Hitler slæde når det koster det samme for en
Mercedes eller BMW



>> Er VW's triptronic gearkasser ikke holdbare nok eller er det kun
>> gearkasserne i taxa bilerne (som sikkert bliver kørt meget hårdt)
>> der ikke kan holde??
>
> Holder de da ikke?
>
>> Holder gearkasserne fint ved alm. privat kørsel??
>
> Jeg tror ikke folk der betaler for en 130hk tiptronic diesel kører den
> specielt pænt eller er det måske forkert opfattet?

/CLaus



Roberto Saldo (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 24-06-04 10:45

Claus & Lene Viborg-Larsen wrote:
> Roberto Saldo wrote:
>
>>KPH wrote:
>>
>>>Jeg er på udkig efter en Passat med 115 HK eller 130 HK TDi motor.
>>>Langt de fleste af disse biler er med triptronic gearkasse og hvis
>>>det er en frikørt taxa er der stor chance for at gearkassen er
>>>skiftet ved ca. 200.000-250.000 km.
>>
>>Jeg må sige at jeg har kørt i flere Passat Taxaer med kun et par
>>100.000km på uret og de virkede ærligt talt skuffende udkørte (hvis
>>jeg skal betale 600kr for en tur til lufthavnen skal det være en
>>ordentlig bil og ikke en slidt folkevogn).
>
>
> Hørt
> Hvorfor nøjes med en gammel Hitler slæde når det koster det samme for en
> Mercedes eller BMW

Den lokale taxamand har også en temmelig stor Volvo, den er heller
ikke dårlig.

--
Roberto Saldo

Elbarto (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 24-06-04 10:00


"KPH" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
news:40da7ef8$0$237$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg er på udkig efter en Passat med 115 HK eller 130 HK TDi motor.
> Langt de fleste af disse biler er med triptronic gearkasse og hvis det er
en
> frikørt taxa er der stor chance for at gearkassen er skiftet ved ca.
> 200.000-250.000 km.
>
> Er VW's triptronic gearkasser ikke holdbare nok eller er det kun
> gearkasserne i taxa bilerne (som sikkert bliver kørt meget hårdt) der ikke
> kan holde??
> Holder gearkasserne fint ved alm. privat kørsel??
>
> Mvh
> KPH
>
>

Selv vognmands kørte passater "bruger" en 2-3 gearkasser i den tid den er
taxa (~250.000 km )
VW´s automat kasser er ikk særlig holdbare

Elbarto Simpsoniac



Jesper Bach (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Bach


Dato : 24-06-04 10:43


"KPH" <spam@nejtak.dk> wrote in message
news:40da7ef8$0$237$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg er på udkig efter en Passat med 115 HK eller 130 HK TDi motor.
> Langt de fleste af disse biler er med triptronic gearkasse og hvis det er
en
> frikørt taxa er der stor chance for at gearkassen er skiftet ved ca.
> 200.000-250.000 km.
>
> Er VW's triptronic gearkasser ikke holdbare nok eller er det kun
> gearkasserne i taxa bilerne (som sikkert bliver kørt meget hårdt) der ikke
> kan holde??
> Holder gearkasserne fint ved alm. privat kørsel??
>
> Mvh
> KPH
>
>
I Motor 02/2004 er der en gennemgang af Audi/VW's Direct Shift Gearbox
(DSG), som bare skulle være toppen af poppen. Koster omkring 40k ekstra i en
ny A3.
De skriver dog ikke noget om de "gamle" tiptronic, og da jeg aldrig før har
hørt om DSG, aner jeg ikke om den sidder nogle af de nyere frikørte Passat
taxa'er.

/jesper



Roberto Saldo (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 24-06-04 10:48

Jesper Bach wrote:
> "KPH" <spam@nejtak.dk> wrote in message
> news:40da7ef8$0$237$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>>Jeg er på udkig efter en Passat med 115 HK eller 130 HK TDi motor.
>>Langt de fleste af disse biler er med triptronic gearkasse og hvis det er
>
> en
>
>>frikørt taxa er der stor chance for at gearkassen er skiftet ved ca.
>>200.000-250.000 km.
>>
>>Er VW's triptronic gearkasser ikke holdbare nok eller er det kun
>>gearkasserne i taxa bilerne (som sikkert bliver kørt meget hårdt) der ikke
>>kan holde??
>>Holder gearkasserne fint ved alm. privat kørsel??
>>
>>Mvh
>>KPH
>>
>>
>
> I Motor 02/2004 er der en gennemgang af Audi/VW's Direct Shift Gearbox
> (DSG), som bare skulle være toppen af poppen. Koster omkring 40k ekstra i en
> ny A3.

Det er ellers smarte sager, noget superhurtigt sekventielt noget med
to koblinger (sikkert dyrt at servicere) så der aldrig (eller i hvert
fald kun ultra kort) er koblet ud.

Jeg ville da gerne prøve een.

> De skriver dog ikke noget om de "gamle" tiptronic, og da jeg aldrig før har
> hørt om DSG, aner jeg ikke om den sidder nogle af de nyere frikørte Passat
> taxa'er.


--
Roberto Saldo

Ukendt (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-06-04 16:03


"KPH" skrev

> Jeg er på udkig efter en Passat med 115 HK eller 130 HK TDi motor.
> Langt de fleste af disse biler er med triptronic gearkasse og hvis det
er en
> frikørt taxa er der stor chance for at gearkassen er skiftet ved ca.
> 200.000-250.000 km.
>
> Er VW's triptronic gearkasser ikke holdbare nok eller er det kun
> gearkasserne i taxa bilerne (som sikkert bliver kørt meget hårdt) der
ikke
> kan holde??
> Holder gearkasserne fint ved alm. privat kørsel??
>
At en automatgearkasse er skiftet i en frikørt hyrevogn er ikke noget
problem. Jeg har kørt hyrevogn i 12 år, og har kun kørt i 2 biler (1*) ud af
12-14 stykker, der ikke fik repareret eller sikftet gearkasse i løbet af en
frikørsel. Autokassen i en hyrevogn leverer 1000vis af skift op og ned i
løbet af døgn, og bliver sjældent kølet ordentligt ned ved bykørsel. De
render varme og brænder af, som regel ved godt 200 kkm, med mindre de får
mange klø.

Eksempelvis var jeg for år tilbage til eftersyn med en MB 300 TurboDiesel
(W210). Bilen var lige ved at blive et år og havde kørt knap 140 kkm.
Mekanikeren og jeg kørte en tur og han var forbavset over, hvor pænt den
skiftede gear. Jeg så på ham, som om han var idiot og spurgte om ikke den
skulle det.. Den var jo nærmest ny ?!? Svaret lød :" Bare vent, mellem 180
og 220 kkm kommer du og skal have lavet gearkasse".... Da bilen havde gået
194 kkm blev gearkassen skiftet

Min vognmand har nu sin 3. Passat med PD - maskine. Begge de to første har
fået ny gearkasse. Den ene fik ved 260 kkm, og den næste ved omkring 200
kkm.

Det korte af det lange er : Stort set alle hyrevogne får ny gearkasse kort
tid før de er frikørt. Ikke noget problem; glæd dig i stedet over at du får
en bil, hvor du ikke skal tænke over at skifte gearkassen foreløbig :)

VenHils
Peter

(1*) Opel Omega A 2,6i CD og Volvo 940 TurboD




Solvang (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Solvang


Dato : 24-06-04 17:33


"Peter Juul" <juuls(snabela)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40daed2a$0$12576$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> "KPH" skrev
>
> > Jeg er på udkig efter en Passat med 115 HK eller 130 HK TDi motor.
> > Langt de fleste af disse biler er med triptronic gearkasse og hvis det
> er en
> > frikørt taxa er der stor chance for at gearkassen er skiftet ved ca.
> > 200.000-250.000 km.
hvad med en 2,5 V6 TDI med ny gearkasse??
http://www.bnauto.dk
Mvh



KPH (24-06-2004)
Kommentar
Fra : KPH


Dato : 24-06-04 19:03

Jo, det var noget hvis du gir omkring 50.000 i rabat - mere er budgettet
ikke til.

Mvh
KPH


"Solvang" <Solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:ZmDCc.2286$qB4.1850@news.get2net.dk...
>
> "Peter Juul" <juuls(snabela)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:40daed2a$0$12576$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> >
> > "KPH" skrev
> >
> > > Jeg er på udkig efter en Passat med 115 HK eller 130 HK TDi motor.
> > > Langt de fleste af disse biler er med triptronic gearkasse og hvis
det
> > er en
> > > frikørt taxa er der stor chance for at gearkassen er skiftet ved ca.
> > > 200.000-250.000 km.
> hvad med en 2,5 V6 TDI med ny gearkasse??
> http://www.bnauto.dk
> Mvh
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408663
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste