Hydraulisk remsrammer??
Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-06-04 07:58

Er der nogen her der nogensinde har hørt om nogen der bruger
olietrykket til at justere remstrammeren eller medløberhjulet??
(til tandremmen)

--
Roberto Saldo (mystificeret)

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 24-06-04 09:32

On Thu, 24 Jun 2004 08:58:10 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> wrote:

>Er der nogen her der nogensinde har hørt om nogen der bruger
>olietrykket til at justere remstrammeren eller medløberhjulet??
>(til tandremmen)

Min Gamle Sierra 2,0 iDOHC havde en hydraulisk kædestrammer....

Elmer

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-06-04 09:42

Jørgen Elmer wrote:

> Min Gamle Sierra 2,0 iDOHC havde en hydraulisk kædestrammer....

Nåda, problemet er en irriterende raslelyd i ca 10 sekunder efter
koldstart.Jeg har i min naivitet skiftet en 10w40 delsyntetisk ud med
en 5w40 fuldsyntetisk olie og mistænker at det gør en forskel.

Hvis der ikke engang er olietryk nok til at pumpe strammeren op er
motoren jo nok historie (ævs).

Remstrammer og medløberhjul burde (hvis jeg og Toyota skulle bestemme)
have været skiftet sammen med remmen ved 100.000km.
Da remmen blev skiftet på et eller andet uautoriseret traktorværksted
ovre ved postnummer 68xx før min tid er det højst sandsynlig bare
smækket en uoriginal rem på (for en sæk kartofler og en halv gris)
uden at røre de andre dele.

Dvs forudsat det intet har med olietryk at gøre skal hele skidtet af
efter 45.000km. Håber ikke der er andet galt (olietrykket feks).

--
Roberto Saldo (ondt i halsen og paranoid)

Fra : Torben E

Dato : 24-06-04 09:45

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> ovre ved postnummer 68xx før min tid er det højst sandsynlig bare
> smækket en uoriginal rem på (for en sæk kartofler og en halv gris)

Mon ikke det er de hydrauliske løftere der spøger ?

Torben E

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-06-04 09:48

Torben E wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message

> Mon ikke det er de hydrauliske løftere der spøger ?

Det håber jeg så sandeligt ikke, der er nemlig faste udlignere på en
3s-fe 16v top :)

--
Roberto Saldo

Fra : Torben E

Dato : 24-06-04 11:26

> Det håber jeg så sandeligt ikke, der er nemlig faste udlignere på en
> 3s-fe 16v top :)

Ja så har man hørt det med, en Toyo uden aut. justering

Lyder det meget slemt ?

Torben E

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-06-04 11:31

Torben E wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message

> Ja så har man hørt det med, en Toyo uden aut. justering

Det skal bare checkes hver 50.000 og det blev gjort i forbindelse med
klargøring (stort service).

> Lyder det meget slemt ?

Som en sten i et varmeskjold, men det kommer fra et sted i nærheden af
højre forhjul.

Potten er nede hos den lokale mekker, han lytter til den med sit
stetoskop engang i eftermiddag når den med garanti er stenkold.

--
Roberto Saldo (hader ureglementerede lyde fra motorrummet)

Fra : Torben E

Dato : 24-06-04 12:59

> Potten er nede hos den lokale mekker, han lytter til den med sit
> stetoskop engang i eftermiddag når den med garanti er stenkold.

Håber i finder ud af det, det er aldrig sjovt med underlige lyde.

Torben E

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-06-04 13:02

Torben E wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message

> Håber i finder ud af det, det er aldrig sjovt med underlige lyde.

Nope, den gik som en symaskine indtil Lyden kom, nu går den som en
symaskine med en lyd i starten (grrrr).

Pinligt.

Men den gamle Opel var det svært at høre noget ekstra for den alm
motorlyd :)

--
Roberto Saldo

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-06-04 14:13

Torben E wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message

> Håber i finder ud af det, det er aldrig sjovt med underlige lyde.

Hmmm mekanikeren aner ikke hvad det er men det kommer inde fra under
tandremsskjoldet.

Det er en resonanslyd af en slags der forvinder ret hurtigt efter start.

Han sagde han aldrig havde hørt noget lignende.

Han syntes jeg skulle prøve at skifte olien tilbage til 10w40 og et
Toyota oliefilter.

--
Roberto Saldo