forsikringsspørgsmål
Fra : Basse

Dato : 23-06-04 15:18

Hvordan er det nu lige det er med det forsikringshalløj !!

Hvis jeg har en bil med ren ansvarsdækning, får jeg så ved simpelt tyveri af
en bærbar pc hvor døren er låst, erstattet udstyret af indboforsikringen
eller ??

mvh Basse

Fra : Brizz

Dato : 23-06-04 15:18

> [...]
af
> en bærbar pc hvor døren er låst, erstattet udstyret af indboforsikringen

Nej ingenting får du. Muligvis dækker din indbo men tvivler.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Troels Pedersen

Dato : 23-06-04 15:39

Basse wrote:
> Hvordan er det nu lige det er med det forsikringshalløj !!

Ja, det er lige det, det er ikke helt nemt.

> Hvis jeg har en bil med ren ansvarsdækning, får jeg så ved simpelt
> tyveri af en bærbar pc hvor døren er låst, erstattet udstyret af
> indboforsikringen eller ??

Din bilforsikring dækker med 100 % garanti ikke, men din indbo bør gøre. Jeg
har prøvet det i to tilfælde. Ved indbrud i en Mitsubishi, hvor en kikkert
blev stjålet + ved afbrænding af min Mazda, hvori der lå for 3000 kr.
værktøj. I begge tilfælde dækkede indboforsikringen (Runa).

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Brizz

Dato : 23-06-04 15:54

> [...]
> blev stjålet + ved afbrænding af min Mazda, hvori der lå for 3000 kr.
> værktøj. I begge tilfælde dækkede indboforsikringen (Runa).

Nej men undersøg specifikt med bærbare computere. For jeg mener at nogen
forsikringer ikke dækker ting som ikke hører hjemme i biler. Bla bærbare
computere.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Troels Pedersen

Dato : 23-06-04 16:00

Brizz wrote:

> Nej men undersøg specifikt med bærbare computere. For jeg mener at
> nogen forsikringer ikke dækker ting som ikke hører hjemme i biler.
> Bla bærbare computere.

Jeg tror det afhænger meget af det aktuelle selskab, men det står med
garanti i policen/vilkårene.

Jeg mener dog heller ikke at værktøj er noget der hører hjemme i biler,
omend ikke mere end en bærbar computer gør!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Brizz

Dato : 23-06-04 16:08

> [...]
>
> Jeg mener dog heller ikke at værktøj er noget der hører hjemme i biler,
> omend ikke mere end en bærbar computer gør!

Værktøj kan man sikkert få dækket hvis det er en firmabil hvor det hører til
jobbet. Det er sq ikke mange jobs, selvom jeg ved der er nogen, hvor der
hører en bærbar til i bilen.
Men ring til dit selskab hvis du ikke lige har policen ved hånden

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 23-06-04 16:05

Brizz wrote:

> Nej men undersøg specifikt med bærbare computere. For jeg mener at
> nogen forsikringer ikke dækker ting som ikke hører hjemme i biler.
> Bla bærbare computere.

Ikke nødvendigt at undersøge, - en ansvarsforsikring dækker kun dit ansvar
intet andet, derfor ikke nogen dækning ad den vej.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Rasmus

Dato : 23-06-04 17:28

"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote in message
> Jeg
>
> Nej men undersøg specifikt med bærbare computere. For jeg mener at nogen
> forsikringer ikke dækker ting som ikke hører hjemme i biler. Bla bærbare
> computere.

Hvis tingen høre hjemme i bilen, f.eks en bilradio, gps og lign. så er det
bilens kasko forsikring som skal dække.

Hvis vi snakker om indbo (f.eks en bærbar computer) som befinder sig i
bilen, er det indboforsikringen.

mvh
Rasmus

Fra : Tobester

Dato : 23-06-04 17:38

hvis stumperne befinder sig under lås og slå (handskerum/bagagerum), så
dækker indboforsikringen
hvis stumperne befinder sig låst inde i kabinen, men skjult, så dækker den
måske
hvis stumperne befinder sig synligt låst inde i kabinen, så brokker de sig
og dækker måske ikke
hvis bilen er ulåst, så dækker den nok ikke

Læs dine forsikringsbetingelser

Bilkasko dækker kun bilstumper, og kun dem, der er en del af bilen...

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 23-06-04 22:53

> hvis stumperne befinder sig under lås og slå (handskerum/bagagerum), så
> dækker indboforsikringen

Ikke altid, ihvertfald ikke anlæg forstærker osv. som ligger i baggagerum,
prøvede jeg sidste år hvor jeg havde indbrud i bilen og der dækkede alm.
brand ikke en krone. :(

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Troels Pedersen

Dato : 24-06-04 06:06

Lars Bisgaard wrote:
> Ikke altid, ihvertfald ikke anlæg forstærker osv. som ligger i
> baggagerum, prøvede jeg sidste år hvor jeg havde indbrud i bilen og
> der dækkede alm. brand ikke en krone. :(

Det hører jo også under udstyr der hører til bilen. Så der er den god nok...
Men ærgerligt er det da!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : phk

Dato : 23-06-04 20:11

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> blev stjålet + ved afbrænding af min Mazda, hvori der lå for 3000 kr.
> værktøj. I begge tilfælde dækkede indboforsikringen (Runa).

Pas nu på du ikke kommer ind i en stime fordi

> Ford Sierra 2.0i DOHC

har det med at selvantænde her i gruppen

Eller var det ikke sådan en, Tom?

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-04 20:30

> Pas nu på du ikke kommer ind i en stime fordi

> har det med at selvantænde her i gruppen
>
> Eller var det ikke sådan en, Tom?

Nej det var en Azur

--
Tom

Fra : Troels Pedersen

Dato : 23-06-04 20:59

phk wrote:
> Pas nu på du ikke kommer ind i en stime fordi

> har det med at selvantænde her i gruppen

Jep, jeg har hørt lidt om det
Men Mazdaen selvantændte nu ikke... Den blev hjulpet godt igang (Se evt. min
hjemmeside, i signaturen...)

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 24-06-04 14:33

Basse faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

> [...]
>
> Hvis jeg har en bil med ren ansvarsdækning, får jeg så ved simpelt tyveri
> af en bærbar pc hvor døren er låst, erstattet udstyret af

Måske. Måske ikke.
Nogle forsikringsselskaber (f.eks. Alm. Brand) dækker ikke tyveri
computerudstyr under den alm. indboforsikring men kræver en speciel
forsikring. Nogle forsikringsselskaber dækker generelt ikke noget som helst
tyveri fra en bil med mindre man har en kasko forsikring på bilen.
Det kommer også i nogen udstrækning an på:
Hvordan computeren lå i bilen?
(var den synlig udefra)
Var bilen låst?
Hvilket mærke og model?
Hvor holdt bilen parkeret?
(f.eks. i en overvåget parkeringskælder eller midt på Nørrebro)
Er computerens ejer og forsikringstager den samme person/virksomhed?

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : Michael

Dato : 24-06-04 19:27

"Basse" <basse@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
af
> en bærbar pc hvor døren er låst, erstattet udstyret af indboforsikringen

Ja, det er så bare endnu en grund til at sige: Lad nu VÆRE med at "glemme"
værdifulde ting i bilen, som f.eks. bærbar pc, mobiltelefon osv. En tyv der
bryder ind efter en mobiltelefon til 300 kr, kan sagtens lave skader på
bilen for adskillige tusinde kroner. Så derfor: Tag alt løst med som er
nogetsomhelst værd. I en forladt bil bør der ikke ligge meget andet end en
isskraber til en 10'er.