Flytte alle plader+døre fra én bil til en ~
Fra : Walther

Dato : 23-06-04 07:57

Hej,

Er det muligt at flytte alle plader, døre, kofangere, tag etc. imellem
to ens biler i forskellig farve?

Eller skal jeg til autolakker pladesmed?

Jeg har en sort bil med mange rustne plader og buler, og jeg kan få en
magen til i en anden farve billigt (grøn).

(Rover 420/Honda'ish)

Tak,
walther

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-06-04 08:03

Walther wrote:
> Hej,
>
> Er det muligt at flytte alle plader, døre, kofangere, tag etc. imellem
> to ens biler i forskellig farve?

Ikke med mindre du skærer dem af.
Klapper og forskærme som regel, men ikke taget eller panelerne.

Måske hvis det havde været en Landrover fra '70 (de er popnittet på).

--
Roberto Saldo

Fra : Walther

Dato : 23-06-04 08:20

In article <cbb9nk$e0d$2@news.net.uni-c.dk>, Roberto Saldo
<rs@yahoo.dk> wrote:

> Ikke med mindre du skærer dem af.
> Klapper og forskærme som regel, men ikke taget eller panelerne.

Ok, så hvis jeg finder en i samme farve kan jeg skifte:

Døre
For/bagskærm
Bagageklap
Kofangere
Motorhjelm

[kan man få døre til at lukke ordentligt hvis først man har haft dem
af? Så en gang hvordan de på en Trabant fabrik fik døre til at lukke,
kan ikke huske detaljerne men en meget stor hammer var involveret!]

Tak for svaret,
Walther

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-06-04 08:25

Walther wrote:

> Ok, så hvis jeg finder en i samme farve kan jeg skifte:
>
> Døre
> For/bagskærm

Ikke nødvendigvis bagskærme, de er som regel svejset fast.

> [...]
> af? Så en gang hvordan de på en Trabant fabrik fik døre til at lukke,
> kan ikke huske detaljerne men en meget stor hammer var involveret!

Aner det ikke.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-04 08:52

"Walther" <reply@in.group> skrev i en meddelelse >
> Ok, så hvis jeg finder en i samme farve kan jeg skifte:
>
> Døre
Det er ikke farven som afgør det, ja, men det er ikke sikkert det bliver
nemt. Det er jo en gl. bil du er ved at restaurere, og det er gerne sån´at
jo nyere den er- jo #¤%&§ job er det ).

> For/bagskærm

Med lidt held er forskærm skruet på, bagskærm er typ en del af karosseriet.
Så svaret er; ja,nej.

Se første svar.

Fra : ole holte

Dato : 27-06-04 11:03

"Walther" <reply@in.group> skrev i en meddelelse news:230620040920047249%reply@in.group...
> Så en gang hvordan de på en Trabant fabrik fik døre til at lukke,
> kan ikke huske detaljerne men en meget stor hammer var involveret!]

Har været vist på TV - denne hammer var hovedet gul-pvc(plastik) - som blev hamret ret
godt at ham der satte døren i beslagene der var monteret noget ala en tømrer der i gamle
dage satte døre/vinduer i et hus brugte en stor hammer med træhoved, bruges også idag
ved stolemontage har jeg set.

vh ole