Scorpio'en på langtur.......
Fra : Brian Sørup

Dato : 22-06-04 18:17

Dawz -

I morges Kl. 5.30 drejede Scorpio og Trailer med reservedels-MC ind i
vores indkørsel.
Der blev også plads til lidt forsyninger fra Pöetsch i Harrislee.

Turen gik til Brohl-Lützing lidt syd for Bonn ved Rhinens vestlige
bred - et hyggeligt sted med mange snoede bjergveje

Ialt blev det til omkring 2200 km på 31 timer og 45 minutter incl.
tankninger, pauser, besigtning, handel, lastning og lidt søvn.

Scorpio'en er (næsten) perfekt til AutoBahn cruising - eneste anke er
den sænkede undervogn der slår lidt rigeligt igennem på de elendige
tyske motorveje, nu hjælper det sikkert heller ikke med dæk i 45-profil

Turen nedover gik glat, kun lidt kø omkring Køln - og med cruisen på
lidt over 120 (110 ægte Km/t) gik det forholdsvist hurtigt.

Hjemover var det en helt anden sag - trafikken var taget godt til og kø
var nærmere reglen end undtagelsen, alt deres vejarbejde gjorde det
heller ikke bedre.

Scorpio'en klarede 10,2 Km/l på hele turen.

Konklusionen er at jeg _ALDRIG_MERE_ kører så langt med noget på
krogen - det er simpelthen for belastende at det går så langsomt, jeg
blev overhalet af politiet flere gange uden problemer selvom jeg kørte
omkring 30 Km/t for hurtigt.

Men jeg fik en fin VF 500 med hjem
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-06-04 17:42

Brian Sørup wrote:

> Scorpio'en klarede 10,2 Km/l på hele turen.

Ganske pænt, synes jeg.

> [...]
> krogen - det er simpelthen for belastende at det går så langsomt, jeg
> blev overhalet af politiet flere gange uden problemer selvom jeg kørte

Har du aldrig prøvet at køre i lastbil ?

> Men jeg fik en fin VF 500 med hjem

Er det sådan en slags EU knallert ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-06-04 18:46

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:40d9b2e4$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Har du aldrig prøvet at køre i lastbil ?

Jouw - men det var før de kørte med begrænser.....

> Er det sådan en slags EU knallert ?

Skam dig....

--
Brian Sørup