Citroen Xantia 2.0 Turbo motor ?
Fra : Nicolaj C.

Dato : 22-06-04 18:10

nogen der har erfaringer med denne motor ?
Den har vist 150hk i standard.
kan den tåle at blive chippet til 200hk, hvis den ellers bliver passet
ordentligt ?
mvh
Nic

Fra : Olesen

Dato : 22-06-04 19:28

"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse
> nogen der har erfaringer med denne motor ?
> Den har vist 150hk i standard.
> kan den tåle at blive chippet til 200hk, hvis den ellers bliver passet
> ordentligt ?

Hvor er forskellen på at passe, og passe ordentlig ?
Hvis det kun handler om at skifte olien 4 uger før tid,
så hjælper det ikke noget...

Fra : Nicolaj C.

Dato : 22-06-04 20:54

> Hvor er forskellen på at passe, og passe ordentlig ?
> Hvis det kun handler om at skifte olien 4 uger før tid,
> så hjælper det ikke noget...

Point take. Jeg prøver igen.
Har den motor nogen kendte svagheder ?

Fra : Rasmus

Dato : 22-06-04 21:45

> [...]
> Den har vist 150hk i standard.
> kan den tåle at blive chippet til 200hk, hvis den ellers bliver passet

Jeg kan ikké mindes at have hørt/læst, at den skulle have svage punkter.
Spørg evt på www.hi-speed.dk her er flere som har erfaringer med såden denne
motor !!

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-06-04 23:02

> nogen der har erfaringer med denne motor ?
> Den har vist 150hk i standard.
> kan den tåle at blive chippet til 200hk, hvis den ellers bliver passet
> ordentligt ?

En kammerat har haft 3 stk. Peugeot 406 turbo. Det eneste problem han har
haft er en sprunget benzinslange (og efterflg. udbrændt bil) efter en vis
hr. Scantune fra Jylland havde motoren ude og skiftede turboladeren til en
større. Det var på bil nr. 2.

Jeg vil tro han sammenlagt har kørt omkr. 60-80.000 km i de tre biler og han
har INGEN problemer haft! Motoren virker ikke speciel hurtig med 150hk (de
har typisk omkr. 160hk når de bliver målt på felt), men med en chip og
større intercooler smider den omkr. 205-210hk, og så rykker det en hel del
mere. Hvis du blot chipper den, men er jeg den får 190hk.

Den første han havde, var iøvrigt chippet og den var der ligeledes ingen
problemer med.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide