/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Dødskørsel
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 22-06-04 09:08

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=253577

En 27 årig mand mistede livet, da han med (angiveligt) 160 km/t ville
foretage en overhaling.
På grund af regnevejret mistede han herredømmet over sin BMW, og stødte
sammen med en modkørende mini-bus.
Én af bussens passagerer mistede også livet.

Nu kender jeg ikke stedet hvor det skete, men på det lille videoklip der
ligger på EB, kan man se at der er dobbelt optrukne linier på stedet, og så
vidt jeg kan se, er der også et vejkryds lige udfor hvor det er sket.
Alt i alt en totalt hovedløs/hjernetom kørsel, som endte med en meget
tragisk udgang.

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=253604

Og en spøgelsesbillist, på Holbækmotorvejen, mistede livet efter frontalt
sammenstød med en lastvogn

Så pas på derude i trafikken.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



 
 
Christian B. Andrese~ (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 22-06-04 09:15


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
news:40d7e8f2$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=253577
>
> En 27 årig mand mistede livet, da han med (angiveligt) 160 km/t ville
> foretage en overhaling.
> På grund af regnevejret mistede han herredømmet over sin BMW, og stødte
> sammen med en modkørende mini-bus.
> Én af bussens passagerer mistede også livet.

Desværre endnu en bekræftelse af hvorfor forsikringer til unge mænd er så
dyre.

>
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=253604
>
> Og en spøgelsesbillist, på Holbækmotorvejen, mistede livet efter frontalt
> sammenstød med en lastvogn

"Heldigvis" var det lastbil og ikke en personbil med en familie på vej på
ferie eller lign.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Morten Fruergaard (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 22-06-04 09:48

Christian B. Andresen wrote:
> Desværre endnu en bekræftelse af hvorfor forsikringer til unge mænd
> er så dyre.

Nå. I forsikringernes øjne er en 27 årig mand ikke en ung mand...

I øvrigt så har den godt nok fået et tryk den BMW..

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Christian B. Andrese~ (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 22-06-04 09:53


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:40d7f242$0$23872$14726298@news.sunsite.dk...
> Christian B. Andresen wrote:
> > Desværre endnu en bekræftelse af hvorfor forsikringer til unge mænd
> > er så dyre.
>
> Nå. I forsikringernes øjne er en 27 årig mand ikke en ung mand...

Er det ikke under 30 ?

>
> I øvrigt så har den godt nok fået et tryk den BMW..

Det må man sige.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Morten Fruergaard (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 22-06-04 10:18

Christian B. Andresen wrote:
> Er det ikke under 30 ?

Det kan det godt være hvis der er tale om en special bil. Men normalt er det
25 år. Det er det i hvert fald altid været, når de har spurgt mig...
Herunder Aros-Forsikring, Rasmussens mv.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Troels [around 9000] (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 22-06-04 10:46

> Er det ikke under 30 ?

Nej - 25.

// Troels

Ukendt (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-06-04 11:32

"Troels [around 9000]" <trol@FJERN.aats.dk> skrev i en meddelelse
news:40d7ffc2$0$23874$14726298@news.sunsite.dk...
> > Er det ikke under 30 ?
>
> Nej - 25.

Det svinger fra selskab til selskab - jeg har oplevet selskaber, der ikke
vil forsikre min Vectra i mit navn før jeg bliver 30.


--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94
- Nu med 2½" rustfri Mantzel udstødning ;)
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



Lars (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 22-06-04 11:47

Hej Christian,

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
news:40d7f363$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> > > Desværre endnu en bekræftelse af hvorfor forsikringer til unge mænd
> > > er så dyre.
> > Nå. I forsikringernes øjne er en 27 årig mand ikke en ung mand...
> Er det ikke under 30 ?

Jo, i Codan er det ihvertifælde. De vil så vidt jeg husker heller ikke
forsikre "specialbiler" hvis du er under 30.

** Lars - der for nogen måneder siden fik et brev om lavere præmie på grund
af at han fyldte 30..




Roberto Saldo (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 22-06-04 10:07

Morten Fruergaard wrote:
> Christian B. Andresen wrote:
>
>>Desværre endnu en bekræftelse af hvorfor forsikringer til unge mænd
>>er så dyre.
>
>
> Nå. I forsikringernes øjne er en 27 årig mand ikke en ung mand...

??

Jeg fik da at vide at jeg var 'en ung bilist' af Alm Brand da jeg var
30 (hende der sagde det var omkring 25).

> I øvrigt så har den godt nok fået et tryk den BMW..

Det er nok snarere BMW den er gal med.

--
Roberto Saldo

Peter Sørensen (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter Sørensen


Dato : 27-06-04 22:19

In article <40d7f242$0$23872$14726298@news.sunsite.dk>, "Morten Fruergaard"
<mit fornavn @ mit efternavn . com> says...
> Christian B. Andresen wrote:
> > Desværre endnu en bekræftelse af hvorfor forsikringer til unge mænd
> > er så dyre.
>
> Nå. I forsikringernes øjne er en 27 årig mand ikke en ung mand...
>

Jo da, visse biler (bl.a BMW 328) skal man være 35år for at visse selskaber
vil "lege".

--
Peter Sørensen
nwcATeurope.com

..sig not found

Fail, Crash or Explode?

Absolut Jens (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Absolut Jens


Dato : 22-06-04 19:19


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:40d7ea93$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
> news:40d7e8f2$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=253577
> >
> > En 27 årig mand mistede livet, da han med (angiveligt) 160 km/t ville
> > foretage en overhaling.
> > På grund af regnevejret mistede han herredømmet over sin BMW, og stødte
> > sammen med en modkørende mini-bus.
> > Én af bussens passagerer mistede også livet.
>
> Desværre endnu en bekræftelse af hvorfor forsikringer til unge mænd er så
> dyre.
>
> >
> > http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=253604
> >
> > Og en spøgelsesbillist, på Holbækmotorvejen, mistede livet efter
frontalt
> > sammenstød med en lastvogn
>
> "Heldigvis" var det lastbil og ikke en personbil med en familie på vej på
> ferie eller lign.
>
>
hvad mener du med det.
kunne lastbil chaufføren ikke komme til skade ?




Morten Fruergaard (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 23-06-04 05:32

Absolut Jens wrote:
> hvad mener du med det.
> kunne lastbil chaufføren ikke komme til skade ?

Jo, men hvis det havde været en personbil, havde der sikkert været flere
døde eller tilskadekommende...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Henrik B. (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-06-04 21:15


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:40d907c2$0$23878$14726298@news.sunsite.dk...
> Absolut Jens wrote:
> > hvad mener du med det.
> > kunne lastbil chaufføren ikke komme til skade ?
>
> Jo, men hvis det havde været en personbil, havde der sikkert været flere
> døde eller tilskadekommende...

Det er en Ford Transit.

M.v.h.



Christian B. Andrese~ (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 23-06-04 07:29


"Absolut Jens" <postkasse_66@hotmail.com> wrote in message
news:40d877f0$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> >
> > "Heldigvis" var det lastbil og ikke en personbil med en familie på vej

> > ferie eller lign.
> >
> >
> hvad mener du med det.
> kunne lastbil chaufføren ikke komme til skade ?

Jeg men det gjorde han jo netop ikke, hvis han var kommet til skade havde
jeg nok ikke formuleret mig sådan.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Henrik B. (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-06-04 21:14


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:40d7ea93$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=253604
> >
> > Og en spøgelsesbillist, på Holbækmotorvejen, mistede livet efter
frontalt
> > sammenstød med en lastvogn
>
> "Heldigvis" var det lastbil og ikke en personbil med en familie på vej på
> ferie eller lign.

Kald lige det for en lastbil igen.

M.v.h.



Christian B. Andrese~ (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 25-06-04 07:30


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:40db35f2$0$193$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> news:40d7ea93$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=253604
> > >
> > > Og en spøgelsesbillist, på Holbækmotorvejen, mistede livet efter
> frontalt
> > > sammenstød med en lastvogn
> >
> > "Heldigvis" var det lastbil og ikke en personbil med en familie på vej

> > ferie eller lign.
>
> Kald lige det for en lastbil igen.

Jeg ved godt det er tyndt, men jeg udtalte mig kun udfra hvad jeg havde læst
i medierne.
Dog må man formode at man trods alt kan stole på noget så simpelt som en
beskrivelse af et køretøj, men nej.


--
mvh/rg. Christian



Brian S Jensen (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 22-06-04 09:55


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40d7e8f2$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=253577
>
> En 27 årig mand mistede livet, da han med (angiveligt) 160 km/t ville
> foretage en overhaling.

> Mvh
> Per

Hej

Hvordan med erstatning fra forsikringen - her tænker jeg på kaskodækning af
bilen, livsforsikring
m.v. - de bliver da ikke udbetalt, gør de ? Er der ikke noget med noget
forbehold mod hvis man
foretager sig noget fuldstændigt hjernedødt - som dette jo absolut må være !

Mvh.
Brian S Jensen



Ukendt (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-06-04 10:10

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cb8s54$2b6s$1@news.cybercity.dk...
> Hvordan med erstatning fra forsikringen - her tænker jeg på kaskodækning
af
> bilen, livsforsikring
> m.v. - de bliver da ikke udbetalt, gør de ? Er der ikke noget med noget
> forbehold mod hvis man
> foretager sig noget fuldstændigt hjernedødt - som dette jo absolut må være
!

Jeg har en bekendt, der sidste år totalskadede sin bil. Han skrev på
skadesanmeldelsen at han havde kørt en "anelse" mere end de tilladte 80. Det
mente forsikringsselskab kunne tolkes som groft uagtsom kørsel - manden kom
af med dobbelt selvrisiko.

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94
- Nu med 2½" rustfri Mantzel udstødning ;)
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



EjS (22-06-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 22-06-04 11:29

> Hej
>
> Hvordan med erstatning fra forsikringen - her tænker jeg på kaskodækning
af
> bilen, livsforsikring
> m.v. - de bliver da ikke udbetalt, gør de ? Er der ikke noget med noget
> forbehold mod hvis man
> foretager sig noget fuldstændigt hjernedødt - som dette jo absolut må være
!

Jeg tror ikke bilens forsikring dækker noget som helst. Men en
livsforsikring bliver udbetalt når du dør uanset omstændighederne. Hvis
manden har en ulykkesforsikring med dækning ved død gælder i de fleste
tilfælde samme princip som med bilforsikringen svjv.

MVH EjS



Morten Fruergaard (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 22-06-04 11:32

EjS wrote:
> Jeg tror ikke bilens forsikring dækker noget som helst.

Jeg tror den dækker det hele - såfremt manden ikke var fuld...
Det var et uheld (selvom han kørte stærkt) og det er vel netop der en
forsikring skal dække..

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Christian B. Andrese~ (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 22-06-04 11:35


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:40d80a7f$0$23867$14726298@news.sunsite.dk...
> EjS wrote:
> > Jeg tror ikke bilens forsikring dækker noget som helst.
>
> Jeg tror den dækker det hele - såfremt manden ikke var fuld...
> Det var et uheld (selvom han kørte stærkt) og det er vel netop der en
> forsikring skal dække..

Fordi han kørte for stærkt, ikke selvom.
----- ------------


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!




Jakob Jeppesen (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 22-06-04 11:39

Christian B. Andresen wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in
> message news:40d80a7f$0$23867$14726298@news.sunsite.dk...
>> EjS wrote:
>>> Jeg tror ikke bilens forsikring dækker noget som helst.
>>
>> Jeg tror den dækker det hele - såfremt manden ikke var fuld...
>> Det var et uheld (selvom han kørte stærkt) og det er vel netop der en
>> forsikring skal dække..
>
> Fordi han kørte for stærkt, ikke selvom.
> ----- ------------

Forhastet konklusion imho.

Ulykken kunne jo også være sket med 80 km/t.

/Jakob



Morten Fruergaard (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 22-06-04 11:45

Jakob Jeppesen wrote:
> Ulykken kunne jo også være sket med 80 km/t.

Nemlig. Og selvom farten er grunden eller medvirkende grund, så var det
stadig et uheld.
Jeg tvivler stærkt på, at han gjorde det bevist...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Christian B. Andrese~ (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 22-06-04 11:48


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:40d80dc5$0$23873$14726298@news.sunsite.dk...
> Jakob Jeppesen wrote:
> > Ulykken kunne jo også være sket med 80 km/t.
>
> Nemlig. Og selvom farten er grunden eller medvirkende grund, så var det
> stadig et uheld.
> Jeg tvivler stærkt på, at han gjorde det bevist...

Ja, men ikke "selvom" men snarere "pga."


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Morten Fruergaard (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 22-06-04 11:50

Christian B. Andresen wrote:
> Ja, men ikke "selvom" men snarere "pga."

ordkløveri.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Peter Weis (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 22-06-04 14:17

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrot:
> ordkløveri.

Vi snakker jo også forsikringsdækning.

mvh
Peter

Christian B. Andrese~ (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 22-06-04 11:47


"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message
news:40d80c55$0$23868$14726298@news.sunsite.dk...
> Christian B. Andresen wrote:
> > "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in
> > message news:40d80a7f$0$23867$14726298@news.sunsite.dk...
> >> EjS wrote:
> >>> Jeg tror ikke bilens forsikring dækker noget som helst.
> >>
> >> Jeg tror den dækker det hele - såfremt manden ikke var fuld...
> >> Det var et uheld (selvom han kørte stærkt) og det er vel netop der en
> >> forsikring skal dække..
> >
> > Fordi han kørte for stærkt, ikke selvom.
> > ----- ------------
>
> Forhastet konklusion imho.
>
> Ulykken kunne jo også være sket med 80 km/t.

Nej, han kørte for stærkt efter forholdene, og dermed for stærkt.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Morten Fruergaard (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 22-06-04 11:49

Christian B. Andresen wrote:
>> Ulykken kunne jo også være sket med 80 km/t.
>
> Nej, han kørte for stærkt efter forholdene, og dermed for stærkt.

Enig, han kørte for stærkt. Men derfra og så til at sige, at ulykken ikke
kunne være sket, hvis han havde kørt 80 km/t.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Jakob Jeppesen (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 22-06-04 12:00

Christian B. Andresen wrote:
> "Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message
> news:40d80c55$0$23868$14726298@news.sunsite.dk...
>> Christian B. Andresen wrote:
>>> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in
>>> message news:40d80a7f$0$23867$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> EjS wrote:
>>>>> Jeg tror ikke bilens forsikring dækker noget som helst.
>>>>
>>>> Jeg tror den dækker det hele - såfremt manden ikke var fuld...
>>>> Det var et uheld (selvom han kørte stærkt) og det er vel netop der
>>>> en forsikring skal dække..
>>>
>>> Fordi han kørte for stærkt, ikke selvom.
>>> ----- ------------
>>
>> Forhastet konklusion imho.
>>
>> Ulykken kunne jo også være sket med 80 km/t.
>
> Nej, han kørte for stærkt efter forholdene, og dermed for stærkt.

Mener du dermed at ulykken ikke kunne være sket med 80 km/t?

/Jakob



Christian B. Andrese~ (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 22-06-04 12:10


"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message
news:40d81130$0$23877$14726298@news.sunsite.dk...
> Christian B. Andresen wrote:
> > "Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message
> > news:40d80c55$0$23868$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Christian B. Andresen wrote:
> >>> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in
> >>> message news:40d80a7f$0$23867$14726298@news.sunsite.dk...
> >>>> EjS wrote:
> >>>>> Jeg tror ikke bilens forsikring dækker noget som helst.
> >>>>
> >>>> Jeg tror den dækker det hele - såfremt manden ikke var fuld...
> >>>> Det var et uheld (selvom han kørte stærkt) og det er vel netop der
> >>>> en forsikring skal dække..
> >>>
> >>> Fordi han kørte for stærkt, ikke selvom.
> >>> ----- ------------
> >>
> >> Forhastet konklusion imho.
> >>
> >> Ulykken kunne jo også være sket med 80 km/t.
> >
> > Nej, han kørte for stærkt efter forholdene, og dermed for stærkt.
>
> Mener du dermed at ulykken ikke kunne være sket med 80 km/t?

Hvis 80 km/t havde været for stærk (efter forholdene) så sagtens. Men det er
jo ikke til at vide, men faktisk kunne ulykken teoretisk være sket ved
hastigheder over 0 km/t.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Morten Fruergaard (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 23-06-04 05:36

Christian B. Andresen wrote:
> Hvis 80 km/t havde været for stærk (efter forholdene) så sagtens. Men
> det er jo ikke til at vide, men faktisk kunne ulykken teoretisk være
> sket ved hastigheder over 0 km/t.

Nå, så det er med den på...
Lad os afskaffe bilen, da der er risiko for at vi vil kører galt - selv med
1 km/t...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Christian B. Andrese~ (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 23-06-04 07:39


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:40d908ac$0$23868$14726298@news.sunsite.dk...
> Christian B. Andresen wrote:
> > Hvis 80 km/t havde været for stærk (efter forholdene) så sagtens. Men
> > det er jo ikke til at vide, men faktisk kunne ulykken teoretisk være
> > sket ved hastigheder over 0 km/t.
>
> Nå, så det er med den på...
> Lad os afskaffe bilen, da der er risiko for at vi vil kører galt - selv
med
> 1 km/t...

Det jeg vil frem til er det med hastigheden kontra forholdene. Og 160 km/t
var i hvert fald for hurtigt i forhold til forholdene.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Morten Fruergaard (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 23-06-04 08:14

Christian B. Andresen wrote:
> Og 160
> km/t var i hvert fald for hurtigt i forhold til forholdene.

Det kan vist ikke diskuteres...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Roberto Saldo (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 22-06-04 11:37

Jakob Jeppesen wrote:
> Christian B. Andresen wrote:
>
>>"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in
>>message news:40d80a7f$0$23867$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>>EjS wrote:
>>>
>>>>Jeg tror ikke bilens forsikring dækker noget som helst.
>>>
>>>Jeg tror den dækker det hele - såfremt manden ikke var fuld...
>>>Det var et uheld (selvom han kørte stærkt) og det er vel netop der en
>>>forsikring skal dække..
>>
>>Fordi han kørte for stærkt, ikke selvom.
>>----- ------------
>
>
> Forhastet konklusion imho.
>
> Ulykken kunne jo også være sket med 80 km/t.

Er du i tvivl om hvad han gjorde forkert?
Idioten kørte 160 i en bagskubber i regnvejr.

--
Roberto Saldo

Morten Fruergaard (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 22-06-04 11:52

Roberto Saldo wrote:
>> Ulykken kunne jo også være sket med 80 km/t.
>
> Er du i tvivl om hvad han gjorde forkert?

Det tror jeg ikke, at der er nogen der er. Men "blot" fordi at han kørte for
stærkt, kan man ikke udelukke, at ulykken kunne være sket alligevel...

> Idioten kørte 160 i en bagskubber i regnvejr.

Det gjorde jeg da også både lørdag og søndag...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Morten Fruergaard (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 22-06-04 11:56

Morten Fruergaard wrote:
>> Idioten kørte 160 i en bagskubber i regnvejr.
>
> Det gjorde jeg da også både lørdag og søndag...

Jeg lukker for nu...

Inden der er nogen der kalder mig for en idiot skal det lige siges, at det
var en provokation, da det skete i min racerbil på Padborg Park...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Møller (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 22-06-04 15:12


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:40d8104a$0$23876$14726298@news.sunsite.dk...
> Morten Fruergaard wrote:
> >> Idioten kørte 160 i en bagskubber i regnvejr.
> >
> > Det gjorde jeg da også både lørdag og søndag...
>
> Jeg lukker for nu...
>
> Inden der er nogen der kalder mig for en idiot skal det lige siges, at det
> var en provokation, da det skete i min racerbil på Padborg Park...


Så 7'eren er ude at rulle igen
--
Møller



Morten Fruergaard (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 23-06-04 05:33

Møller wrote:
> Så 7'eren er ude at rulle igen

Jep... .-)

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Roberto Saldo (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 22-06-04 11:48

Morten Fruergaard wrote:
> Roberto Saldo wrote:
>
>>>Ulykken kunne jo også være sket med 80 km/t.
>>
>>Er du i tvivl om hvad han gjorde forkert?
>
>
> Det tror jeg ikke, at der er nogen der er. Men "blot" fordi at han kørte for
> stærkt, kan man ikke udelukke, at ulykken kunne være sket alligevel...
>
>
>>Idioten kørte 160 i en bagskubber i regnvejr.
>
>
> Det gjorde jeg da også både lørdag og søndag...

Ja men noget siger mig at det ikke var ude i trafikken.
Han talte sq nok osse i telefon samtidig (føjda)

--
Roberto Saldo

Jakob Jeppesen (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 22-06-04 11:59

Roberto Saldo wrote:
>>
>> Forhastet konklusion imho.
>>
>> Ulykken kunne jo også være sket med 80 km/t.
>
> Er du i tvivl om hvad han gjorde forkert?
> Idioten kørte 160 i en bagskubber i regnvejr.

Er du i tvivl om betydningen af det jeg skrev?

Det er da klart at det er sindsygt det han har lavet, men ulykken er jo ikke
alene betinget af hastigheden.

/Jakob




Roberto Saldo (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 22-06-04 11:51

Jakob Jeppesen wrote:
> Roberto Saldo wrote:
>
>>>Forhastet konklusion imho.
>>>
>>>Ulykken kunne jo også være sket med 80 km/t.
>>
>>Er du i tvivl om hvad han gjorde forkert?
>>Idioten kørte 160 i en bagskubber i regnvejr.
>
>
> Er du i tvivl om betydningen af det jeg skrev?
>
> Det er da klart at det er sindsygt det han har lavet, men ulykken er jo ikke
> alene betinget af hastigheden.

Nej nej det var jo de andres skyld, de kom i vejen ;)
Selvf. udbetaler ansvarsforsikringen men kasko'en kan man ikke
bebrejde hvis de har indvindinger.
Ellers kunne man med rette resonere han gjorde det med vilje med
regnede ikke med at blive dræbt.

--
Roberto Saldo

Christian B. Andrese~ (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 22-06-04 12:04


"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message
news:40d810da$0$23875$14726298@news.sunsite.dk...
> Roberto Saldo wrote:
> >>
> >> Forhastet konklusion imho.
> >>
> >> Ulykken kunne jo også være sket med 80 km/t.
> >
> > Er du i tvivl om hvad han gjorde forkert?
> > Idioten kørte 160 i en bagskubber i regnvejr.
>
> Er du i tvivl om betydningen af det jeg skrev?
>
> Det er da klart at det er sindsygt det han har lavet, men ulykken er jo
ikke
> alene betinget af hastigheden.

Ikke hastigheden isoleret set, men hastigheden i forhold til forholdene.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Olesen (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 22-06-04 14:37


"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:cb92ko$o9r$1@news.net.uni-c.dk...


> Er du i tvivl om hvad han gjorde forkert?
> Idioten kørte 160 i en bagskubber i regnvejr.

Havde de reddet livet, hvis det var en 'næseskubber' ?



Roberto Saldo (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 22-06-04 19:05

Olesen wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:cb92ko$o9r$1@news.net.uni-c.dk...
>
>
>
>>Er du i tvivl om hvad han gjorde forkert?
>>Idioten kørte 160 i en bagskubber i regnvejr.
>
>
> Havde de reddet livet, hvis det var en 'næseskubber' ?

'Trækker' ;)

Aner det ikke, jeg kender ikke sagen nok, men ville ikke have gjort
som ham.

Mvh
Roberto



Olesen (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 22-06-04 19:29


"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:40d874d8$0$427$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Olesen wrote:
> > "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> > news:cb92ko$o9r$1@news.net.uni-c.dk...
> >
> >
> >
> >>Er du i tvivl om hvad han gjorde forkert?
> >>Idioten kørte 160 i en bagskubber i regnvejr.
> >
> >
> > Havde de reddet livet, hvis det var en 'næseskubber' ?
>
> 'Trækker' ;)

Ah....tog han den ikke i bakgear ?



Roberto Saldo (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-06-04 06:58

Olesen wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:40d874d8$0$427$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>>Olesen wrote:
>>
>>>"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>>>news:cb92ko$o9r$1@news.net.uni-c.dk...
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>>Er du i tvivl om hvad han gjorde forkert?
>>>>Idioten kørte 160 i en bagskubber i regnvejr.
>>>
>>>
>>>Havde de reddet livet, hvis det var en 'næseskubber' ?
>>
>>'Trækker' ;)
>
>
> Ah....tog han den ikke i bakgear ?

Nej nej næse-trækker, og nej han ville nok ha' gjort prævist det
samme, ulykken havde måske nok været anderledes.



--
Roberto Saldo

jan@fedtegreven.dk (22-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 22-06-04 19:43

Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> skrev :

>Er du i tvivl om hvad han gjorde forkert?
>Idioten kørte 160 i en bagskubber i regnvejr.

Og ? Det gør da ikke folk til idioter, at drivlinen trækker der hvor
den gør.

Idiotien er ikke at kunne administrere tingene, hvordan de end måtte
være.


--
jan@Stevns.Net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Roberto Saldo (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 22-06-04 22:20

jan@fedtegreven.dk wrote:
> Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> skrev :
>
>
>>Er du i tvivl om hvad han gjorde forkert?
>>Idioten kørte 160 i en bagskubber i regnvejr.
>
>
> Og ? Det gør da ikke folk til idioter, at drivlinen trækker der hvor
> den gør.

Hvis manden ikke ved hvad der sker når det bliver vådt skal han ikke
køre RWD.

> Idiotien er ikke at kunne administrere tingene, hvordan de end måtte
> være.

Jeg kan ikke se hvordan man kan få andet ud af hvad jeg skrev.

Mvh
Roberto



jan@fedtegreven.dk (22-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 22-06-04 22:38

Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> skrev :

>Hvis manden ikke ved hvad der sker når det bliver vådt skal han ikke
>køre RWD.

*det* er simpelthen en gakket indstilling du lægger for dagen !

En forhjulstrækker kan sgu' osse miste vejgrebet, hvis den begynder at
aquaplane (*1) - og rent faktisk er risikoen tilmed lidt større da
forhjulstrækkere slider fordækkende hurtigere end de fleste
baghjulstrækkere gør , såehhhh: Hvordan vil du rode dig ud af den ?

>Jeg kan ikke se hvordan man kan få andet ud af hvad jeg skrev.

Tjaehhh..... ;)

Lad mig komme med et gæt - dine erfaringer udi at køre med træk bagest
er kun sporadiske ?


*1 - Og gør den det, under sådanen omstændigheder, er den endnu
sværere at fange, end en bil med træk bagude
--
jan@Stevns.Net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Roberto Saldo (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-06-04 06:56

jan@fedtegreven.dk wrote:
> Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> skrev :
>
>
>>Hvis manden ikke ved hvad der sker når det bliver vådt skal han ikke
>>køre RWD.
>
>
> *det* er simpelthen en gakket indstilling du lægger for dagen !
>
> En forhjulstrækker kan sgu' osse miste vejgrebet, hvis den begynder at
> aquaplane (*1) - og rent faktisk er risikoen tilmed lidt større da
> forhjulstrækkere slider fordækkende hurtigere end de fleste
> baghjulstrækkere gør , såehhhh: Hvordan vil du rode dig ud af den ?

Der står i artiklen at bilen kom i spin da han forsøgte at overhale,
dvs bagenden skred ud.

Hvad siger du til det?

Aquaplaning i alm giver skred over forhjulene, men self han kommer
bragende med 160, forhjulene (der selvf er dem med mest mønster) baner
vejen så længe han kører ret ligeud.
Idet han skifter bane forsvinder denne fure i vandet og hans
blankslidte bagdæk (det er rwd) har ikke noget at gribe i og bilen
kommer i spin :)

Er der ikke alle mulige elektronisk skidteras i sådan en bimmer der
skal redde føreren fra sin egen utilstrækkelighed og naturlovene?

>>Jeg kan ikke se hvordan man kan få andet ud af hvad jeg skrev.
>
>
> Tjaehhh..... ;)
>
> Lad mig komme med et gæt - dine erfaringer udi at køre med træk bagest
> er kun sporadiske ?

Selvf. jeg er kun 32 og har aldrig ejet een, kun lånt.
Det har jeg aldrig lagt skjul på så det er ikke noget gæt.

> *1 - Og gør den det, under sådanen omstændigheder, er den endnu
> sværere at fange, end en bil med træk bagude

Bilen kom i spin, han fangede ikke noget, på billedet er fronten ikke
mast, han ramte sideværts.

--
Roberto Saldo

jan@fedtegreven.dk (23-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 23-06-04 07:09

Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> skrev :

>Der står i artiklen at bilen kom i spin da han forsøgte at overhale,
>dvs bagenden skred ud.

Jeg synes der stod noget om at det skete da han opdagede fadæsen og
trak ind igen

>Aquaplaning i alm giver skred over forhjulene,

Mjoehhh, sålænge man kører ligeud, det var jo ikke tilfældet her.

De hjul der er dårligst til at fortrænge vandet mellem gummi og
kørebane giver slip - *det* kan være foran, men søreme også bagi

Når man er ved at dreje en bil er det ikke sikkert at forhjulene, har
skubbet vandet foran baghjulene væk - hvilket du jo også er inde på

>....bragende med 160, forhjulene (der selvf er dem med mest mønster) baner
>vejen så længe han kører ret ligeud.
>Idet han skifter bane forsvinder denne fure i vandet og hans
>blankslidte bagdæk (det er rwd) har ikke noget at gribe i og bilen
>kommer i spin :)

>Er der ikke alle mulige elektronisk skidteras i sådan en bimmer der
>skal redde føreren fra sin egen utilstrækkelighed og naturlovene?

Hehe - naturlovene er stærkere end alt det isenkram der findes , og
selv den kraftigste computer, kan ikke overgå den menneskelige hjerne
i idiotiske indfald ;)

>> Lad mig komme med et gæt - dine erfaringer udi at køre med træk bagest
>> er kun sporadiske ?

>Selvf. jeg er kun 32 og har aldrig ejet een, kun lånt.
>Det har jeg aldrig lagt skjul på så det er ikke noget gæt.

Fair nok - jeg har bare ikke set det nævnt - men synes at kunne udlede
det af den måde du fortæller på.

Jeg har stort set altid haft træk deromme - og har endnu tilgode at
blive fanget på den konto - men med forhjulstræk, har jeg præsteret
at køre ligeud i en rundkørsel ;)

Jeg kan søreme også kvaje mig grundigt ;)

anyway - hvis folk kendte deres bil meget bedre , ville mange absurde
ulykker ikke ske ;)


--
jan@Stevns.Net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Roberto Saldo (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-06-04 07:27

jan@fedtegreven.dk wrote:
> Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> skrev :
>
>
>>Der står i artiklen at bilen kom i spin da han forsøgte at overhale,
>>dvs bagenden skred ud.
>
> Jeg synes der stod noget om at det skete da han opdagede fadæsen og
> trak ind igen

Ah en detalje, det lykkedes jo ikke derfor skrev jeg 'forsøgte' :)

>>Aquaplaning i alm giver skred over forhjulene,
>
>
> Mjoehhh, sålænge man kører ligeud, det var jo ikke tilfældet her.
>
> De hjul der er dårligst til at fortrænge vandet mellem gummi og
> kørebane giver slip - *det* kan være foran, men søreme også bagi

Og så roterer bilen.

> Når man er ved at dreje en bil er det ikke sikkert at forhjulene, har
> skubbet vandet foran baghjulene væk - hvilket du jo også er inde på
>
>
>>....bragende med 160, forhjulene (der selvf er dem med mest mønster) baner
>>vejen så længe han kører ret ligeud.
>>Idet han skifter bane forsvinder denne fure i vandet og hans
>>blankslidte bagdæk (det er rwd) har ikke noget at gribe i og bilen
>>kommer i spin :)
>
>
>>Er der ikke alle mulige elektronisk skidteras i sådan en bimmer der
>>skal redde føreren fra sin egen utilstrækkelighed og naturlovene?
>
>
> Hehe - naturlovene er stærkere end alt det isenkram der findes , og
> selv den kraftigste computer, kan ikke overgå den menneskelige hjerne
> i idiotiske indfald ;)

Nope, det er så sandt som det er sagt!

>>>Lad mig komme med et gæt - dine erfaringer udi at køre med træk bagest
>>>er kun sporadiske ?
>
>
>>Selvf. jeg er kun 32 og har aldrig ejet een, kun lånt.
>>Det har jeg aldrig lagt skjul på så det er ikke noget gæt.
>
>
> Fair nok - jeg har bare ikke set det nævnt - men synes at kunne udlede
> det af den måde du fortæller på.
>
> Jeg har stort set altid haft træk deromme - og har endnu tilgode at

Det er da klart, du ved hvad der sker.

> blive fanget på den konto - men med forhjulstræk, har jeg præsteret
> at køre ligeud i en rundkørsel ;

:)

> Jeg kan søreme også kvaje mig grundigt ;)

Det er ok bare man ikke trækker andre med ned og man kan gå fra stedet.

> anyway - hvis folk kendte deres bil meget bedre , ville mange absurde
> ulykker ikke ske ;)

Det burde stå på skilte langs vejene.


--
Roberto Saldo

Brian S Jensen (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 23-06-04 07:46


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse >
> Jeg har stort set altid haft træk deromme - og har endnu tilgode at
> blive fanget på den konto - men med forhjulstræk, har jeg præsteret
> at køre ligeud i en rundkørsel ;)
>
> Jeg kan søreme også kvaje mig grundigt ;)
>> --
> jan@Stevns.Net

Hey Jan

Det kræver en forklaring - hvordan kan forhjulstrækket være skyld i
at du laver sådan en manøvre i en rundkørsel ..fortæl, fortæl...

MVh.
Brian S Jensen - rigtige biler har baghjulstræk



jan@fedtegreven.dk (23-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 23-06-04 07:53

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev :

>Det kræver en forklaring - hvordan kan forhjulstrækket være skyld i
>at du laver sådan en manøvre i en rundkørsel ..fortæl, fortæl...

Det var glat ;)

I en bagskubber giver man jo bare speederen et dap, så rettes kursen.

I en kaskett Diesel, ryger lortet ligeud ;(


Den (kasketten) fik iøvrigt en streamer " 1.meget_sløv "


--
jan@Stevns.Net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

phk (23-06-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 23-06-04 08:06


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:p2aid0525m8utnt784ch3alnvg3j331gh7@dtext.news.tele.dk...
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev :
>
> >Det kræver en forklaring - hvordan kan forhjulstrækket være skyld i
> >at du laver sådan en manøvre i en rundkørsel ..fortæl, fortæl...
>
> Det var glat ;)
>
> I en bagskubber giver man jo bare speederen et dap, så rettes kursen.
>
> I en kaskett Diesel, ryger lortet ligeud ;(

Håndbremsen virkede ikke?


--
Per, Esbjerg



Henrik B. (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-06-04 21:19


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:p2aid0525m8utnt784ch3alnvg3j331gh7@dtext.news.tele.dk...
> >Det kræver en forklaring - hvordan kan forhjulstrækket være skyld i
> >at du laver sådan en manøvre i en rundkørsel ..fortæl, fortæl...
>
> Det var glat ;)
>
> I en bagskubber giver man jo bare speederen et dap, så rettes kursen.

I en forhjulstrækker kobler man ud og får samme resultat.

M.v.h.



Roberto Saldo (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-06-04 08:01

Brian S Jensen wrote:
> <jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse >
>
>>Jeg har stort set altid haft træk deromme - og har endnu tilgode at
>>blive fanget på den konto - men med forhjulstræk, har jeg præsteret
>>at køre ligeud i en rundkørsel ;)
>>
>>Jeg kan søreme også kvaje mig grundigt ;)
>>
>>>--
>>
>>jan@Stevns.Net
>
>
> Hey Jan
>
> Det kræver en forklaring - hvordan kan forhjulstrækket være skyld i
> at du laver sådan en manøvre i en rundkørsel ..fortæl, fortæl...

Understyring.

> MVh.
> Brian S Jensen - rigtige biler har baghjulstræk

Tja hvis det er med limited slip differentiale så måske, ellers nope.

--
Roberto Saldo (rigtige biler har mølle og permanent awd)

Brian S Jensen (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 23-06-04 08:30


"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:cbb9ju$e0d$1@news.net.uni-c.dk...
> Brian S Jensen wrote:
> > <jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse >
> >
> >>Jeg har stort set altid haft træk deromme - og har endnu tilgode at
> >>blive fanget på den konto - men med forhjulstræk, har jeg præsteret
> >>at køre ligeud i en rundkørsel ;)
> >>
> >>Jeg kan søreme også kvaje mig grundigt ;)
> >>
> >>>--
> >>
> >>jan@Stevns.Net
> >
> >
> > Hey Jan
> >
> > Det kræver en forklaring - hvordan kan forhjulstrækket være skyld i
> > at du laver sådan en manøvre i en rundkørsel ..fortæl, fortæl...
>
> Understyring.
>
> > MVh.
> > Brian S Jensen - rigtige biler har baghjulstræk
>
> Tja hvis det er med limited slip differentiale så måske, ellers nope.
>
> --
> Roberto Saldo (rigtige biler har mølle og permanent awd)

Hej Roberto

Hvor sjov er det lige at Rømø's strand er i en forhjulstrækker ?

En baghjulstrækker giver også mindre hjulspind når man sætter i gang op
ad bakke med 1300kg campingvognbagefter (for ikke at sige, ikke noget

Mvh.
Brian S Jensen



Roberto Saldo (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-06-04 08:33

Brian S Jensen wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>>Roberto Saldo (rigtige biler har mølle og permanent awd)
>
>
> Hej Roberto
>
> Hvor sjov er det lige at Rømø's strand er i en forhjulstrækker ?

Aner det ikke, har aldrig været der ;)
Ellers må man bakke!

> En baghjulstrækker giver også mindre hjulspind når man sætter i gang op
> ad bakke med 1300kg campingvognbagefter (for ikke at sige, ikke noget

Helt sikkert, men hvor sjovt er det at slæbe en 1300kg's kolonihavehus?

Man kan vel starte lidt forsigtigt.

Sådan en campingdims har jeg iøvrigt heller ikke.

--
Roberto Saldo

Hans L. Jørgensen (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 23-06-04 16:02

Brian S Jensen wrote:

>
> En baghjulstrækker giver også mindre hjulspind når man sætter i gang
> op ad bakke med 1300kg campingvognbagefter (for ikke at sige, ikke
> noget
>

Sludder - Som udgangspunkt er der da mere last på trækhjulene ved en
forhjulstrækker med motor foran, end en ditto baghjulstrækker med korrekt
lastning.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Torben E (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 23-06-04 16:41


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message
news:zXgCc.812$3_4.73@news.get2net.dk...
>
> Sludder - Som udgangspunkt er der da mere last på trækhjulene ved en
> forhjulstrækker med motor foran, end en ditto baghjulstrækker med korrekt
> lastning.
>

Husk at det går opad, det giver en vægtforskydning til bagenden.

Torben E




Fly Christensen (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 23-06-04 18:01

On Wed, 23 Jun 2004 17:02:16 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:


>Sludder - Som udgangspunkt er der da mere last på trækhjulene ved en
>forhjulstrækker med motor foran, end en ditto baghjulstrækker med korrekt
>lastning.

Kan du så forklare mig, hvorfor vores Carina spinner ved igangsætning,
hvor Sierraen ikke gjorde det, på trods af, at Sierraen havde flere
kræfter?
På mig virker det som om, at vægten tages af de trukkende hjul, idet
bilen starter. Og det drejer sig altså ikke om starter med 3000+ RPM,
men gankse almindelig igangsætning.


Fly

phk (23-06-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 23-06-04 20:16


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:8hdjd0l2vvlbt5djrb8734hl752eep4uoo@4ax.com...
> On Wed, 23 Jun 2004 17:02:16 +0200, "Hans L. Jørgensen"
> <hansjo@XXXget2net.dk> wrote:
>
>
> >Sludder - Som udgangspunkt er der da mere last på trækhjulene ved en
> >forhjulstrækker med motor foran, end en ditto baghjulstrækker med korrekt
> >lastning.
>
> Kan du så forklare mig, hvorfor vores Carina spinner ved igangsætning,
> hvor Sierraen ikke gjorde det, på trods af, at Sierraen havde flere
> kræfter?
> På mig virker det som om, at vægten tages af de trukkende hjul, idet
> bilen starter. Og det drejer sig altså ikke om starter med 3000+ RPM,
> men gankse almindelig igangsætning.

Plus du har 50-75 kg på trækkrogen til at tynge ned på baghjulene - og tynge
op på forhjulene.


--
Per, Esbjerg

>
>
> Fly



Fly Christensen (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 24-06-04 09:48

On Wed, 23 Jun 2004 21:15:30 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>Plus du har 50-75 kg på trækkrogen til at tynge ned på baghjulene - og tynge
>op på forhjulene.

Nå! Det må sgu være usynlige pakker så, for jeg har ikke hængt noget på
bilen.

Fly

Roberto Saldo (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 24-06-04 10:01

Fly Christensen wrote:
> On Wed, 23 Jun 2004 21:15:30 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
> wrote:
>
>
>>Plus du har 50-75 kg på trækkrogen til at tynge ned på baghjulene - og tynge
>>op på forhjulene.
>
>
> Nå! Det må sgu være usynlige pakker så, for jeg har ikke hængt noget på
> bilen.

Det er alm kendt at vægten flyttes bagud ved hård acceleration, men
ved alm igangsætning burde hjulene ikke rive sig løs i tørvejr.

Kan det tænkes at Sierraens kræfter (moment) lå mere lokalt oppe i
omdrejningerne?

1.8'eren er en lean burn, økomotor, dvs man har nok forsøgt at lægge
momentet lavt i omdrejningsspektret.

Kører den på standard 185/65R14?
Hvor meget tryk?

--
Roberto Saldo

Fly Christensen (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 24-06-04 10:14

On Thu, 24 Jun 2004 11:01:29 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> wrote:


>Det er alm kendt at vægten flyttes bagud ved hård acceleration, men
>ved alm igangsætning burde hjulene ikke rive sig løs i tørvejr.

Den burde heller ikke gøre det i let regnvejr, men det gør den.

>Kan det tænkes at Sierraens kræfter (moment) lå mere lokalt oppe i
>omdrejningerne?
>1.8'eren er en lean burn, økomotor, dvs man har nok forsøgt at lægge
>momentet lavt i omdrejningsspektret.

Jeg kender desværre ikke kurverne for de to motorer.

>Kører den på standard 185/65R14?

Ja.

>Hvor meget tryk?

Efter bogen: 2,2 for og bag.

Fly

Roberto Saldo (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 24-06-04 10:43

Fly Christensen wrote:
> On Thu, 24 Jun 2004 11:01:29 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> wrote:
>
>>Det er alm kendt at vægten flyttes bagud ved hård acceleration, men
>>ved alm igangsætning burde hjulene ikke rive sig løs i tørvejr.
>
> Den burde heller ikke gøre det i let regnvejr, men det gør den.

Vand smører jo gummi temmeligt effektivt.

Jeg kan sagtens rive mine løs (205/50R16 Bridgestone RE720 Potenza)
hvis jeg er bare lidt entusiasisk ved igangsætning i let regn (heller
ikke 3000rpm).

Det er sværere i tørvejr.

>>>Kan det tænkes at Sierraens kræfter (moment) lå mere lokalt oppe i
>>omdrejningerne?
>>1.8'eren er en lean burn, økomotor, dvs man har nok forsøgt at lægge
>>momentet lavt i omdrejningsspektret.
>
> Jeg kender desværre ikke kurverne for de to motorer.
>
>>Kører den på standard 185/65R14?
>
> Ja.
>
>>Hvor meget tryk?
>
> Efter bogen: 2,2 for og bag.

Tja der er nok ikke ret meget andet du kan hvis dækkene er rimeligt
friske.


--
Roberto Saldo

Thomas Strandtoft (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 23-06-04 10:19

Roberto Saldo wrote:

> Selvf. jeg er kun 32 og har aldrig ejet een, kun lånt.
> Det har jeg aldrig lagt skjul på så det er ikke noget gæt.

Kørte du ikke Ascona i nogle år før du skiftede til Carinaen,
eller er jeg helt gal på den?

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Roberto Saldo (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-06-04 10:22

Thomas Strandtoft wrote:
> Roberto Saldo wrote:
>
>
>>Selvf. jeg er kun 32 og har aldrig ejet een, kun lånt.
>>Det har jeg aldrig lagt skjul på så det er ikke noget gæt.
>
>
> Kørte du ikke Ascona i nogle år før du skiftede til Carinaen,
> eller er jeg helt gal på den?

Nemlig en 1986 Ascona-C med forhjulstræk :)

--
Roberto Saldo

Thomas Strandtoft (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 23-06-04 22:16

Roberto Saldo wrote:

> > Kørte du ikke Ascona i nogle år før du skiftede til Carinaen,
> > eller er jeg helt gal på den?
>
> Nemlig en 1986 Ascona-C med forhjulstræk :)

Huh, jeg troede alle Ascona'erne trak på de bageste?!?
Tilsyneladende ikke..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Roberto Saldo (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 24-06-04 07:37

Thomas Strandtoft wrote:
> Roberto Saldo wrote:
>
>
>>>Kørte du ikke Ascona i nogle år før du skiftede til Carinaen,
>>>eller er jeg helt gal på den?
>>
>>Nemlig en 1986 Ascona-C med forhjulstræk :)
>
>
> Huh, jeg troede alle Ascona'erne trak på de bageste?!?
> Tilsyneladende ikke..

Nope, fra 82 havde de et temmeligt solidt forhjulstræk.
I 1987 skiftede de system fra den oprindelige 1.6S (SH) til en opboret
1.3'er (1.6S SV), med deraf spinklere trækaksler.

Jeg kørte 120.000 i min Ascona (tilsyneladende 50.000km på uret da jeg
købte den) og skiftede aldrig noget i der, andet end et par
gummimanchetter der var blevet tørre.

--
Roberto Saldo

Fly Christensen (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 22-06-04 23:36

On Tue, 22 Jun 2004 12:37:18 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> wrote:


>Er du i tvivl om hvad han gjorde forkert?
>Idioten kørte 160 i en bagskubber i regnvejr.

Så må jeg jo stille mig op i den kø, da jeg også hart kørt 160 i en
bagskubber i regnvejr - ved nærmere eftertanke var den lige op og runde
de 180.
Det morsomme begynder dog først, når regnen er hvid.

Fly

Morten Fruergaard (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 23-06-04 05:34

Fly Christensen wrote:
> Så må jeg jo stille mig op i den kø, da jeg også hart kørt 160 i en
> bagskubber i regnvejr - ved nærmere eftertanke var den lige op og
> runde de 180.
> Det morsomme begynder dog først, når regnen er hvid.

LOL

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Mikael L (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 23-06-04 13:35


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:7uchd0h2plddr1e8eq2chvu9aod00l08b3@4ax.com...
> On Tue, 22 Jun 2004 12:37:18 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> wrote:
>
>
> >Er du i tvivl om hvad han gjorde forkert?
> >Idioten kørte 160 i en bagskubber i regnvejr.
>
> Så må jeg jo stille mig op i den kø, da jeg også hart kørt 160 i en
> bagskubber i regnvejr - ved nærmere eftertanke var den lige op og runde
> de 180.
> Det morsomme begynder dog først, når regnen er hvid.

Jamen så vil jeg da også melde mig. Jeg har også rundet de hastigheder i en
baghjulstrækker i regn og sne for den sags skyld også. Det kan sagtens lade
sig gøre, men det er da ikke noget jag kan anbefale alle at kaste sig ud i.

Mikael



phk (23-06-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 23-06-04 20:16


"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:40d978f9$0$421$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Jamen så vil jeg da også melde mig. Jeg har også rundet de hastigheder i
en
> baghjulstrækker i regn og sne for den sags skyld også. Det kan sagtens
lade
> sig gøre, men det er da ikke noget jag kan anbefale alle at kaste sig ud
i.

Og prøvede du så at bremse og dreje lidt på en gang?

Eller kørte du bare ud af lige vej med jævn hastighed?


--
Per, Esbjerg



Mikael L (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 23-06-04 22:36


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:40d9d70b$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:40d978f9$0$421$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > Jamen så vil jeg da også melde mig. Jeg har også rundet de hastigheder i
> en
> > baghjulstrækker i regn og sne for den sags skyld også. Det kan sagtens
> lade
> > sig gøre, men det er da ikke noget jag kan anbefale alle at kaste sig ud
> i.
>
> Og prøvede du så at bremse og dreje lidt på en gang?
>
> Eller kørte du bare ud af lige vej med jævn hastighed?

I almindeligt regnvejr kan det sagtens lade sig gøre. Dog ikke en dag som i
dag, der var jeg ikke meget over 110 km/t hvor der ellers er 130km/t.

De gange jeg har gjort det i sne har været på kørekurser i Sverige hvor vi
har kørt enten på en frosset sø eller på en meget lang og lige vej gennem de
svenske skove.

Tro mig. Første gang jeg var afsted havde jeg aldrig regnet med at jeg
nogensinde skulle komme over 100km/t på en glat vej, men som svenskerne
siger "vi skal fjerne frygten men bevare respekten for det glatte føre" og
så finder man stille og roligt ud af at det sagtens kan lade sig gøre at
køre stærkt selvom der er glat.

Mikael



Jacob Rungwald (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 25-06-04 12:46


"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote in message
news:40d9f7bd$0$442$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Tro mig. Første gang jeg var afsted havde jeg aldrig regnet med at jeg
> nogensinde skulle komme over 100km/t på en glat vej, men som svenskerne
> siger "vi skal fjerne frygten men bevare respekten for det glatte føre" og
> så finder man stille og roligt ud af at det sagtens kan lade sig gøre at
> køre stærkt selvom der er glat.

Alle ved da at man kan køre stærkt selvom det er glat, det er ikek noget
problem at få bilen op på 100km/t, men derfra og så til at have styr på
bilen ved høje hastigheder i glat føre, er der MEGET langt.

Mvh
Jacob



Mikael L (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 25-06-04 20:49


"Jacob Rungwald" <jacob*mondetteskalmed*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
news:cbh39p$iti$1@news.cybercity.dk...
>
> "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote in message
> news:40d9f7bd$0$442$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Tro mig. Første gang jeg var afsted havde jeg aldrig regnet med at jeg
> > nogensinde skulle komme over 100km/t på en glat vej, men som svenskerne
> > siger "vi skal fjerne frygten men bevare respekten for det glatte føre"
og
> > så finder man stille og roligt ud af at det sagtens kan lade sig gøre at
> > køre stærkt selvom der er glat.
>
> Alle ved da at man kan køre stærkt selvom det er glat, det er ikek noget
> problem at få bilen op på 100km/t, men derfra og så til at have styr på
> bilen ved høje hastigheder i glat føre, er der MEGET langt.

Jeg er 100% enig. Men man kan hjælpe sig selv ved at når sneen kommer, finde
en parkeringsplads og ligge og lege. Det har jeg gjort siden jeg fik
kørekort (13år) og jeg er sikker på at det har hjulpet mig. Jeg har aldrig
mistet kontrollen over mine biler i glatføre, med mindre jeg virkelig har
skulle pressey citronen og virkelig givet den alt hvad den kunne trække og
lidt til.
Men inden du begynder på sådan noget kræver det at du har styr på korrekt
siddeposition og håndstilling på rattet. Når du har styr på det, så kan du
mere end de fleste.

Mikael



phk (25-06-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 25-06-04 19:53


"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:40d9f7bd$0$442$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Tro mig. Første gang jeg var afsted havde jeg aldrig regnet med at jeg
> nogensinde skulle komme over 100km/t på en glat vej, men som svenskerne
> siger "vi skal fjerne frygten men bevare respekten for det glatte føre" og
> så finder man stille og roligt ud af at det sagtens kan lade sig gøre at
> køre stærkt selvom der er glat.

Det er nemt at køre stærkt med jævn hastighed. Men på is skal der ikke meget
til før man er ude af kurs. En sten. Et vindpust. En skæv vejbane. En
opbremsning.

BANG!


--
Per, Esbjerg



Mikael L (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 25-06-04 20:42


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:40dc749f$0$304$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:40d9f7bd$0$442$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > Tro mig. Første gang jeg var afsted havde jeg aldrig regnet med at jeg
> > nogensinde skulle komme over 100km/t på en glat vej, men som svenskerne
> > siger "vi skal fjerne frygten men bevare respekten for det glatte føre"
og
> > så finder man stille og roligt ud af at det sagtens kan lade sig gøre at
> > køre stærkt selvom der er glat.
>
> Det er nemt at køre stærkt med jævn hastighed. Men på is skal der ikke
meget
> til før man er ude af kurs. En sten. Et vindpust. En skæv vejbane. En
> opbremsning.

Jeg vil lidt hen ad vejen godt give dig ret. Som jeg skriver, jeg havde
aldrig troet det kunne lade sig gøre. Men når du énn gang på en frosset sø,
som bestemt ikke er jævn, har fundet ud af at det godt kan lade sig gøre, og
får lov til at prøve igen og igen og på den måde for lov til at bryde dine
egne grænser, så bliver du klogere.
Min personlige grænse blev nået da jeg buldrede ud igennem en mørk skov med
150km/t. Der synes jeg godt nok det gik stærkt og træerne kom _meget
_hurtigt imod mig.
Umiddelbart inden denne øvelse har man siddet og se en Crashtest med en ny
BMW E39 ind i et træ. Træet stoppede ca. midt i føresædet. farten var 70km/t
Vi kan meget hurtigt blive enige om at det kræver en usædvanligt meget
længere standselængde og derfor ikke kan anbefales hvis der er meget andet
trafik.
Men hvis du er en god chauffør og kan læse trafikken og kender din bil og
har prøvet grænserne, så er problemet ikke så stort. Den kan mere end du
tro. Og du kan 3 gange så meget som din mor tror
Vi var 3 mennesker der tog afsted og blev overhalet af turistbusser da vi lå
med 75km/t på en sneglat vej og tænkte "de er jo sindsyge". På vej hjem var
det os der overhalede turistbusserne.

Der skal mere til, end man lige tror inden en bil bliver smidt rundt, hvis
dækmonteringen ellers er i orden og chaufføreren ved hvad man skal gøre.

Jeg kan kun sige at det skal prøves under sikre forhold. Et kursus på KTI
eller lign. er ingenting og i mine øjne værdiløst.
PÅ KTI er det svært at træne overhalinger ud over en vold af 30 cm. sne og
sjap. Det kræver den rette teknik. Kan du den ikke ryger du rundt, men kan
du den, så skal ham du overhaler tænde sine viskere.

Det er ikke billigt at komme til Volvo, men er alle pengene værd. Du lærer
så meget om dig selv og bilen, så det ikke kan beskrives.
Samtidig finder du ud af hvor stor betydning det korrekte dækvalg har hvis
der er sneglat.


Venlig hilsen


Mikael



phk (27-06-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 27-06-04 16:44


"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:40dc7ffe$0$423$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:40dc749f$0$304$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> > news:40d9f7bd$0$442$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> > Det er nemt at køre stærkt med jævn hastighed. Men på is skal der ikke
> meget
> > til før man er ude af kurs. En sten. Et vindpust. En skæv vejbane. En
> > opbremsning.
>
> Jeg vil lidt hen ad vejen godt give dig ret. Som jeg skriver, jeg havde
> aldrig troet det kunne lade sig gøre. Men når du énn gang på en frosset
sø,
> som bestemt ikke er jævn, har fundet ud af at det godt kan lade sig gøre,

På en frossen sø er der masser af plads. Den er oven i købet også vandret.
En vejbane hælder til den ene side for at få vandet til at løbe af når det
regner. Får du så oven i købet et vindpust fra den rigtige side og du kører
på glat is .... BANG! Der hjælper dig ikke noget hverken at dreje lidt eller
meget på styretøjet, bilen styrer væk fra vejen.

Der skal kun det ene uheld til for at man pludselig ligger 1 meter under ..
også selv om man har været på Volvo-kursus.

Eller måske især derfor ;)


--
Per, Esbjerg



Christian B. Andrese~ (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 28-06-04 09:02


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
news:40deeb43$0$259$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:40dc7ffe$0$423$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >
> > "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> > news:40dc749f$0$304$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > >
> > > "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:40d9f7bd$0$442$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > > Det er nemt at køre stærkt med jævn hastighed. Men på is skal der ikke
> > meget
> > > til før man er ude af kurs. En sten. Et vindpust. En skæv vejbane. En
> > > opbremsning.
> >
> > Jeg vil lidt hen ad vejen godt give dig ret. Som jeg skriver, jeg havde
> > aldrig troet det kunne lade sig gøre. Men når du énn gang på en frosset
> sø,
> > som bestemt ikke er jævn, har fundet ud af at det godt kan lade sig
gøre,
>
> På en frossen sø er der masser af plads. Den er oven i købet også vandret.
> En vejbane hælder til den ene side for at få vandet til at løbe af når det
> regner. Får du så oven i købet et vindpust fra den rigtige side og du
kører
> på glat is .... BANG! Der hjælper dig ikke noget hverken at dreje lidt
eller
> meget på styretøjet, bilen styrer væk fra vejen.
>
> Der skal kun det ene uheld til for at man pludselig ligger 1 meter under
...
> også selv om man har været på Volvo-kursus.
>
> Eller måske især derfor ;)

Netop, det kunne jo måske have den uheldige sideeffekt af man kom nærmere
følelsen af udødelighed.


--
mvh/rg. Christian

http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Mikael L (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 28-06-04 09:53


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:40dfd083$0$181$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
> news:40deeb43$0$259$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> > Der skal kun det ene uheld til for at man pludselig ligger 1 meter
under
> ..
> > også selv om man har været på Volvo-kursus.
> >
> > Eller måske især derfor ;)
>
> Netop, det kunne jo måske have den uheldige sideeffekt af man kom nærmere
> følelsen af udødelighed.

Nej, som jeg skrev i mit oprindelige indlæg, så gælder det om at fjerne
frygten, men bevare respekten.

Der er bare nogen som tro at alt over 50km/t på en glat vej er lig med den
sikre død, som regel de samme mennsker som tro at al færdsel med over 150
km/t er lig med den sikre død.
Der er selvfølgelig en del forudsætninger for at det kan lade sig gøre.
Dækvalg er en af dem, og så længe folk bliver ved med at køre på sommerdæk
året rundt, ja så er det sgu livsfarligt når der bliver glat.

Jeg tror bestemt ikke at jeg er udødelig, jeg har på de kurser jo også lært
hvor kort afstanden er fra en succes til en fiasko. Jeg har haft chancen for
at udforske grænserne, og det har da lært mig ufatteligt meget. Der er kun
en måde at finde sine grænser på og det er ved at afprøve dem og overskride
dem. Hvis ikke du prøver at overskride grænserne ved du jo ikke hvor de er.
Det er så bare ikke noget man skal starte med at gøre ude i trafikken sammen
med en masse andre.


Mikael




Morten Fruergaard (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 22-06-04 11:43

Christian B. Andresen wrote:
> Fordi han kørte for stærkt, ikke selvom.

Og?

Står der noget sted i din police, at den ikke dækker, hvis du kører for
stærkt?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Christian B. Andrese~ (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 22-06-04 11:49


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:40d80d46$0$23870$14726298@news.sunsite.dk...
> Christian B. Andresen wrote:
> > Fordi han kørte for stærkt, ikke selvom.
>
> Og?
>
> Står der noget sted i din police, at den ikke dækker, hvis du kører for
> stærkt?

Nej, det tror jeg ikke. Måske noget med groft uforsvarligt, hvilket 160 km/t
i det vejr jo også er.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Morten Fruergaard (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 22-06-04 11:51

Christian B. Andresen wrote:
> Nej, det tror jeg ikke. Måske noget med groft uforsvarligt, hvilket
> 160 km/t i det vejr jo også er.

Måske...

Så se lige efter, ik...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Christian B. Andrese~ (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 22-06-04 12:12


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:40d80ef9$0$23867$14726298@news.sunsite.dk...
> Christian B. Andresen wrote:
> > Nej, det tror jeg ikke. Måske noget med groft uforsvarligt, hvilket
> > 160 km/t i det vejr jo også er.
>
> Måske...
>
> Så se lige efter, ik...

Jeg vil ALDRIG komme i den situation at min forsikring skal dække en ulykke
hvor jeg har oevrhalet en bil med 160 km/t på landevej, hverken i sol, regn
eller tåge.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Morten Fruergaard (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 23-06-04 05:37

Christian B. Andresen wrote:
>> Så se lige efter, ik...
>
> Jeg vil ALDRIG komme i den situation at min forsikring skal dække en
> ulykke hvor jeg har oevrhalet en bil med 160 km/t på landevej,
> hverken i sol, regn eller tåge.

Det har jeg ikke ikke sagt. Jeg mener blot ikke, at en forsikringspolice
indeholder noget med groft uforsvarligt. Jeg tror nok, der er noget der
hedder forsætligt, men det er noget helt andet...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



EjS (22-06-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 22-06-04 11:44

> Jeg tror den dækker det hele - såfremt manden ikke var fuld...
> Det var et uheld (selvom han kørte stærkt) og det er vel netop der en
> forsikring skal dække..

Muligvis... Jeg ved blot (med sikkerhed) at en ulykkesforsikring ikke dækker
alle dødsulykker hvilket netop er grunden til at mange også er
livsforsikret.

Det er i sidste ende et spørgsmål om lovgivning. Hvis ikke bilforsikringen
SKAL dække under visse omstændigheder gør den det med sikkerhed ikke.

Måske nogen sidder med fakta!

MVH EjS



Hans L. Jørgensen (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 22-06-04 20:43

EjS wrote:
>
> Muligvis... Jeg ved blot (med sikkerhed) at en ulykkesforsikring ikke
> dækker alle dødsulykker hvilket netop er grunden til at mange også er
> livsforsikret.
>
Nej naturligvis ikke, - der er tale om en "ulykkes-forsikring", derfor kun
når der er tale om ulykke, og vel og mærke hvor anden forsikring kommer før,
da man per defination ikke på den måde kan opnå dobbelt dækning/udbytte,
enten betaler den ene eller den anden, afhængig af ulykkens art.

Men - i sidste ende er det ofte en domstolsafgørelse.

> Det er i sidste ende et spørgsmål om lovgivning. Hvis ikke
> bilforsikringen SKAL dække under visse omstændigheder gør den det med
> sikkerhed ikke.
>
Nej er jo ikke anderledes end med ulykkesforsikringen, som heller ikke
dækker i alle tilfælde.




--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



EjS (27-06-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 27-06-04 16:19

> Nej naturligvis ikke, - der er tale om en "ulykkes-forsikring", derfor kun
> når der er tale om ulykke, og vel og mærke hvor anden forsikring kommer
før,
> da man per defination ikke på den måde kan opnå dobbelt dækning/udbytte,
> enten betaler den ene eller den anden, afhængig af ulykkens art.

Jeg ved godt det er et definitionsspørgsmål. Men jeg kan alligevel ikke lade
være med at spørge...

Er det ikke altid en ulykke når et menneske dør :)

MVH EjS



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408663
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste