undersøge om en fil eksisterer
Fra : jan

Dato : 12-08-04 08:23

Hej

Kan nogen fortælle mig hvordan jeg finder filversion fra VB på en fil som
ligger placeret i mappen:

c:\winnt\downloaded program files\

Laver man en dir på biblioteket i en dos-vindue ligger filen der som den
skal, men jeg synes ikke rigtig jeg kan får Dir-kommandoen til at fungere på
denne mappe.

m.v.h

Jan

Fra : Lars Holm Jensen

Dato : 12-08-04 12:17

Det er vigtig at du forstår at Dir i DOS ikke er den samme som Dir$() i VB.
Hvis det ikke er det der er problemet så må du lige give nogle flere
oplysninger.
Dir$ kan ikke give dig filversionen.. det skal der et lidt mere advanceret
API-kald til for..
Se evt. her:
http://www.vb-helper.com/howto_file_version_info.html

Fra : Morten Snedker

Dato : 17-08-04 11:16

On Thu, 12 Aug 2004 09:22:40 +0200, "jan" <janf@ofir.dk> wrote:

>c:\winnt\downloaded program files\

If Dir("c:\winnt\downloaded program files\filnavn.txt")="" Then
msgbox "filen findes ikke"
Else
msgbox "filen findes"
end if