Skærme
Fijala 3554
TFT skærm, hvad skal man vælge?
Fra : Brian Lund

Dato : 12-08-04 19:11

Jeg står og skal sætte en computer sammen for en ven, han vil gerne have en
fladskærm, men jeg har ingen idé om hvad der er godt (Jeg ved dog at
responstiden skal være lav :)) - Den skal gerne kunne bruges til spil...

17" eller 19"

Brian

Fra : JK

Dato : 12-08-04 20:25

On Thu, 12 Aug 2004 20:11:04 +0200, "Brian Lund"
<geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>fladskærm, men jeg har ingen idé om hvad der er godt (Jeg ved dog at
>responstiden skal være lav :)) - Den skal gerne kunne bruges til spil...

Til spil vil jeg sige, at du, hvis ellers brugeren er et yngre
menneske, der ser udmærket, skal vælge en 17". For responstiden på dem
er mindst.

Jeg har lige checket op for en anden, at en bestem 17" LG skærm er
sagen:

LG L1710B til 3150 kr.

Den er med både dvi og analogt stik.

Fordi: den er med S-IPS Panel.
responstiden er 16 msec.

Farverne er flottest på en S-IPS skærm.

Anmeldelser:

http://electronics.reviewindex.co.uk/reviews_uk/B000092qwq.html

http://www.prad.de/new/monitore/lg_l1710b.html

specifikationer:

http://www.prad.de/guide/screen287.html

Så er den jo samtidigt ret rimelig i pris, når de billigste 15" koster
2200.

Det er sværere at finde S-IPS skærme imellem 19".

Een er Iiyama ProLite E481S-W

http://www.prad.de/new/monitore/iiyama_e481s.html

koster knap 5000. Det er en anden oplevelse med en 19" skærm, da
opløsningen er den samme som på en 17", men responstiden er 25 msec.

specifikationer:
http://www.prad.de/guide/screen829.html

Begge disse skærme er iøvrigt fra LG Philips (i Korea).

Håber det hjalp

mvh

John

Fra : Brian Lund

Dato : 12-08-04 22:02

> Til spil vil jeg sige, at du, hvis ellers brugeren er et yngre
> menneske, der ser udmærket, skal vælge en 17". For responstiden på dem
> er mindst.

Det er han ikke, men han bad mig om at komme med nogle prisudkast, det er
nemlig slut-prisen på hele computeren der afgør om det skal være 17 eller 19
tommer!

> Jeg har lige checket op for en anden, at en bestem 17" LG skærm er
> [...]

Fornuftig pris, hvordan ser jeg om den har S-IPS? - Jeg kan ikke umiddelbart
finde noget om det på edbpriser... Og hvis jeg selv skal kigge lidt rundt,
er det jo træls hvis jeg skal til at gå ind på alle producenternes
hjemmeside/specifikationer for at se det...

> [...]
>
> specifikationer:
> http://www.prad.de/guide/screen829.html
>
> Begge disse skærme er iøvrigt fra LG Philips (i Korea).

Ja, nu har jeg da nogen priser at gå efter :)

Brian

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 13-08-04 11:04

On Thu, 12 Aug 2004 23:01:58 +0200, "Brian Lund"

> [...]
>tommer!

>Fornuftig pris, hvordan ser jeg om den har S-IPS? - Jeg kan ikke umiddelbart

det står på specifikationssiden hos www.prad.de som jeg skrev

edbpriser skriver hverken responstid eller panel-type

mvh

John

Fra : Brian Lund

Dato : 13-08-04 12:05

> det står på specifikationssiden hos www.prad.de som jeg skrev
>
> edbpriser skriver hverken responstid eller panel-type

Jo, man kan endda søge på responstid på edbpriser...

Jeg har læst lidt om S-IPS/MVA/TN+ og hvad alt de hedder, jeg har nu
anbefalet begge skærme videre, selvom den på 19" kun har 25 ms responstid...
Andre er selvfølgeligt stadigt velkomne med forslag :)

Brian

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 13-08-04 13:12

On Fri, 13 Aug 2004 13:04:43 +0200, "Brian Lund"

> [...]
>anbefalet begge skærme videre, selvom den på 19" kun har 25 ms responstid...
>Andre er selvfølgeligt stadigt velkomne med forslag :)

Jeg bruger selv Eizo L767 19" skærm. Den er suveræn til alt andet end
spil. Den har paneltype VA. Eizo er et rolls-royce mærke.

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=6051&side=5

Jeg syntes bare, jeg ville anbefale S-IPS til spil. Efter sigende kan
man ikke sammenligne 25 msec med s-ips med 25 msec med andre
paneltyper. Selv om det lyder farvet.

mvh

John

Fra : sbygel

Dato : 14-08-04 09:18

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote in message
> Andre er selvfølgeligt stadigt velkomne med forslag :)
>

> Brian

Hvad med en Samsung 172X på 12 ms? Har den selv og det er uden tvivl den
mest velegnet tft til spil pt.

/sbygel

Fra : Maestro

Dato : 14-08-04 15:39

Det lyder alt sammen meget godt sbygel, men hvordan har du tænkt dig at
bakke den påstand op?

Fra : sbygel

Dato : 15-08-04 07:20

"Maestro" <Maestroelite@hotmail.com> wrote in message
> Det lyder alt sammen meget godt sbygel, men hvordan har du tænkt dig at
> bakke den påstand op?

Ja du kan jo søge lidt i denne gruppe eller kigge på
http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2072&p=7

/sbygel