Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til at lave ikoner
Fra : Casper Bang

Dato : 05-08-04 10:29

Hej,

Jeg skal til min hjemmeside lave en stor mængde ikoner (40*40 billeder), og
leder efter et program som er godt til dette...
Hvis det findes, skal jeg bruge et lille 3D billedbehandlingsprogram, som
kan gemme filerne i 40*40. Der skal laves små bygninger etc...

Har i et godt råd til hvilket program der kan bruges til dette?

Håber i kan hjælpe!
~Casper Bang

Fra : Kim Jensen

Dato : 06-08-04 20:23

> [...]
> kan gemme filerne i 40*40. Der skal laves små bygninger etc...
> Har i et godt råd til hvilket program der kan bruges til dette?

Det virker imho nytteløst at begynde at lave 3D modeller når outputtet ikke
skal være større end 40x40 pixels. Jeg plejer at tegne ikoner i Photoshop
med path-værktøjerne og arbejder så i fx 10x størrelse (400x400 pixels) og
slutteligt skalerer jeg så ned til den ønskede størrelse.

Søg lidt på nettet og du kan også finde hjælp til, hvordan du relativt laver
overbevisende 3D-ikoner i Photoshop. Du kan fx se en tutorial her:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnwxp/html/winxpicons.asp

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Casper Bang

Dato : 06-08-04 20:54

> [...]
laver
> overbevisende 3D-ikoner i Photoshop. Du kan fx se en tutorial her:

Det vil jeg kigge på :) Tak!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-08-04 16:30

På ejendommeligvis fremsatte Kim Jensen følgende påstand:

> [...]
> ikoner i Photoshop med path-værktøjerne og arbejder så i fx 10x
> størrelse (400x400 pixels) og slutteligt skalerer jeg så ned til den

Hvordan gemmer du dem så som en .ico fil?

Claus

Fra : Kim Jensen

Dato : 10-08-04 18:20

> tegne
> Hvordan gemmer du dem så som en .ico fil?

Hvem har snakket om at gemme i .ico format? Der blev spurgt om ikoner til en
hjemmeside

Men i øvrigt kan du fx gemme .ico fra Photoshop med en (halv-gratis) plugin
fra
http://www.telegraphics.com.au

Fra : Jane

Dato : 11-08-04 09:02

Kim Jensen skrev i <news:cfb03h$qvh$1@news.cybercity.dk>:

> Hvem har snakket om at gemme i .ico format? Der blev spurgt om ikoner
> til en hjemmeside

det kan anbefales at lave en hjmmesides favicon som en
ico for at browseren kan læse den...

Jane - kan lide favicons
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-08-04 22:43

> det kan anbefales at lave en hjmmesides favicon som en
> ico for at browseren kan læse den...

Nu gik det oprindelige spørgsmål altså på "en stor mængde ikoner (40 x
40..." så jeg ved ikke hvorfor du også dvæler ved ico formatet? Jeg er ret
sikker på, at det ikke er et favicon som Casper Bang spurgte til.

Fra : Jane

Dato : 14-08-04 09:38

Kim Jensen skrev i <news:cfjcll$2u2u$1@news.cybercity.dk>:

> Nu gik det oprindelige spørgsmål altså på "en stor mængde ikoner (40 x

og som du kan se var det ikke det oprindelige indlæg jeg
har svaret på men derimod

Jane - kan godt lide ico
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 14-08-04 18:05

> og som du kan se var det ikke det oprindelige indlæg jeg
> har svaret på men derimod

Ikke iflg min newsreader.

Du svarede på mit indlæg, nemlig news:cfb03h$qvh$1@news.cybercity.dk
hvilket også fremgår af din header: