Andet multimedie
bentjuul 3670
Komprimere mange jpg på en gang
Fra : Jesper Hansen

Dato : 04-08-04 10:45

Hejsa

Jeg har et par hundrede billeder i størrelsen 0,5-1,0 Mb pr. stk. Kan
jeg evt ved hjælp af Photoshop CS eller andet program komprimere alle
billederne på en gang til ca 100 kb pr stk ?

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-08-04 13:21

Jesper Hansen skrev:

> Jeg har et par hundrede billeder i størrelsen 0,5-1,0 Mb pr.
> stk. Kan jeg evt ved hjælp af Photoshop CS eller andet program
> komprimere alle billederne på en gang til ca 100 kb pr stk ?

Gem til web / Save for web i Photoshop har en funktion, som hedder
'Optimize To File Size', så det kan godt lade sig gøre i Photoshop
vha. en action.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 04-08-04 13:52

On Wed, 04 Aug 2004 14:21:21 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Gem til web / Save for web i Photoshop har en funktion, som hedder
>'Optimize To File Size', så det kan godt lade sig gøre i Photoshop
>vha. en action.

Tak for det. Ved du hvor jeg kan læse lidt om det med at lave en
action?

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : hcma

Dato : 04-08-04 15:10

"Jesper Hansen" <lismoes@(slettes)mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for det. Ved du hvor jeg kan læse lidt om det med at lave en
> action?
>
> Med venlig hilsen
> Jesper Hansen
Her er der en vejledning i at lave en action:
http://www.hcma.dk/photoshop_action.htm
m v h
hcma

Fra : Jesper Hansen

Dato : 04-08-04 17:31

On Wed, 4 Aug 2004 16:10:04 +0200, "hcma" <hcma@hcma.dk> wrote:

>Her er der en vejledning i at lave en action:
>http://www.hcma.dk/photoshop_action.htm
>m v h
>hcma

Fino

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-08-04 13:59

Jesper Hansen skrev:

> Ved du hvor jeg kan læse lidt om det med at lave en action?

Tryk F1 i Photoshop og søg på ordet Action.

Der har også været en del indlæg om actions til forskellige formål
i denne gruppe og i <news:dk.fritid.foto> gennem tiden.

Prøv evt. et kig på denne søgning:
http://www.google.dk/groups?as_q=action%2bPhotoshop&ie=UTF-8&as_uauthors=KNL%20DtP&lr=&hl=da

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 04-08-04 14:30

On Wed, 04 Aug 2004 14:58:59 +0200, "Thomas G. Madsen"

Tak for det

Med venlig hilsen
Jesper Hansen