Andet multimedie
bentjuul 3670
Fra foto til stregtegning
Fra : Søren Blom

Dato : 01-08-04 19:08

Er det med Photoshop CS muligt at lave stregtegning ud af et fotografere og
i givet fald hvordan?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : hcma

Dato : 02-08-04 08:26

> Er det med Photoshop CS muligt at lave stregtegning ud af et fotografere
> [...]
det kommer lidt an på hvad du vil have ud af det. Du kan prøve at hoppe op
i Filter -> Scetch -Charcoal
m v h
hc

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-08-04 13:26

Søren Blom skrev:

> Er det med Photoshop CS muligt at lave stregtegning ud af et
> fotografere og i givet fald hvordan?

Det kommer an på, hvad du mener med stregtegning. Hvis du mener
at lave bitmap/pixel-grafik om til vektorgrafik, så ville jeg nok
ikke vælge at bruge Photoshop til opgaven, medmindre det drejer
sig om noget meget simpelt grafik.

Hvis du derimod ønsker at få et foto til at ligne noget, som
er tegnet i hånden med en blyant eller kridt f.eks., så kan man
godt lave den effekt i Photoshop. Der er flere måder at gøre det
på, men prøv Filter Gallery i Filter-menuen. Under Sketch er der
f.eks. Graphic Pen, Charcoal eller Chalk & Charcoal og bemærk,
at du har mulighed for at justere på effekten ovre i højre side
af Filter Gallery-vinduet. (Filter Gallery findes kun i Photoshop
CS. Tidligere versioner har den ikke).

Prøv evt. også:
http://www.google.com/groups?&as_umsgid=Xns942FE755384B.thomas@madsen.tdcadsl.dk

--
Hilsen
Madsen

Fra : PerX ...

Dato : 03-08-04 20:18

In article <celitt.2v4.1@tgm.dyndns.dk>, nospam@madsen.tdcadsl.dk
says...
> (Filter Gallery findes kun i Photoshop
> CS. Tidligere versioner har den ikke).

Hvad står CS for?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-08-04 21:42

PerX ... skrev:

> Hvad står CS for?

Creative Suite svarende til Photoshop 8.

--
Hilsen
Madsen

Fra : schlafen

Dato : 02-08-04 18:44

> Er det med Photoshop CS muligt at lave stregtegning ud af et fotografere
og
> i givet fald hvordan?

du kan gratis hente en action til PS på flg. adresse - den synes jeg er ret
go....

http://share.studio.adobe.com/axAssetDetailSubmit.asp?aID=7547&back=http://share.studio.adobe.com%2FaxBrowseProductType.asp%3Ft%3D5

Fra : Søren Blom

Dato : 03-08-04 13:49

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev

> du kan gratis hente en action til PS på flg. adresse - den synes jeg er
> [...]

Tak for alle budene, det sidste som Schafen henviser til, ser rigtig godt
ud, men jeg kan ikke komme til at dovnloade det, selvom jeg følger alle
anvisningerne, jeg kunne ikke få dig til at maile det på min mail adresse.

Fra : schlafen

Dato : 03-08-04 17:03

jeg kunne ikke få dig til at maile det på min mail adresse.

jo da, er sendt....

Fra : falcon

Dato : 03-08-04 20:29

On Tue, 3 Aug 2004 18:03:29 +0200, "schlafen" <luft@hansa.de> wrote:

>jeg kunne ikke få dig til at maile det på min mail adresse.
>

>jo da, er sendt....
>
>mvh

Du må meget gerne sende det til mig også, pleeeaaase!

Falcon

Fra : Tomasz

Dato : 03-08-04 20:49

"falcon" <Falcon1@email.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 3 Aug 2004 18:03:29 +0200, "schlafen" <luft@hansa.de> wrote:
> Du må meget gerne sende det til mig også, pleeeaaase!

Eller lægge det måske i binaer gruppe

Tak
Hilsner
Tomasz

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 21:22

"Tomasz" <papusniak-hoho@hoho-hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Eller lægge det måske i binaer gruppe

Ja det ville være rart. Kan nemlig heller ikke få den side der til at
virke selvom jeg har rettet mig. Ser da forresten temmelig sær ud i
Firefox

Carsten Sørensen

http://www.forshus.dk

Fra : schlafen

Dato : 03-08-04 22:36

ligger nu i dk.binaer under action - stregtegning....

Fra : Tomasz

Dato : 03-08-04 23:18

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse
> ligger nu i dk.binaer under action - stregtegning....

Takker og bukker
Hilsner
Tomasz

Fra : falcon

Dato : 07-08-04 18:32

On Tue, 3 Aug 2004 23:36:19 +0200, "schlafen" <luft@hansa.de> wrote:

Hejsa

>ligger nu i dk.binaer under action - stregtegning....

Har hentet den, men hvor skal jeg placere den i Photoshop elements 2,
og hvordan "kalder" jeg effekten frem?
Kald mig bare snotdum , men jeg synes ikke jeg kan finde nogle
filtre der har endelsen .atn i PE2

Falcon

Fra : schlafen

Dato : 07-08-04 19:53

> [...]
> og hvordan "kalder" jeg effekten frem?
> Kald mig bare snotdum , men jeg synes ikke jeg kan finde nogle

Jeg kender ikke meget til PE2, men i PS skal du åbne action palletten og
vælge load action (den lille pil lige under det røde kryds) og derefter
vælge hvor du har gemt action.

NB - det er en action - .atn og ikke et filter

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-08-04 13:25

falcon skrev:

>Har hentet den, men hvor skal jeg placere den i Photoshop elements 2,
>og hvordan "kalder" jeg effekten frem?

Photoshop Elements understøtter ikke actions.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : falcon

Dato : 08-08-04 21:21

On Sun, 08 Aug 2004 14:24:31 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

>Photoshop Elements understøtter ikke actions.

OK, så er det ikke så sært jeg ikke kan få det til at virke

Falcon