Andet multimedie
bentjuul 3670
Irfanview
Fra : Ernst V Hansen

Dato : 30-07-04 11:41

For at lave et billede mindre (kb) har jeg læst følg. file/open/lav
file/save as - skru ned for jpg kvall. det kniber allerede for mig ved
-lav file- er der en behjertet sjæl som vil skære det ud i pap for
mig.
Mange tak.
EVH

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 30-07-04 13:58

On 30 Jul 2004 10:41:17 GMT, Ernst V Hansen <evinkler@YWSF3adr.dk>
(slet YWSF3) wrote:

> [...]
>file/save as - skru ned for jpg kvall. det kniber allerede for mig ved
>-lav file- er der en behjertet sjæl som vil skære det ud i pap for

Vælg File-menu

Vælg Open

Find dit billede

Vælg Image-menu

Vælg Resize/Resample (brug f.eks. procentvælger til at bestemme
størrelse - husk at krydse af i Preserve Aspect Ratio-feltet
nedenunder)

Save As (giv billedet et nyt navn og placer det i den mappe du ønsker)

God fornøjelse
KS