Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign CS - plakat fra A2 til A3
Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-07-04 09:29

Jeg deltager i noget foreningsarbejde og har lavet en plakat i A2 -
som nogen i foreningen pludselig har bestem også skal trykkes i A3
størrelse. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af at resize plakten til
A3 format. Kan nogen hjælpe?

Jeg bruger InDesign CS og konverterer den i ID til PDF og har også
Acrobat CS.

Jeg skal ikke selv printe/trykke plakaten. Så derfor kan jeg ikke bare
nøjes med at udskrive den i evt. 70 pct. størrelse i Acrobat.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : littleboy

Dato : 29-07-04 10:12

Du behøver ikke nødvendigt at laver den om til et fil på A3 størrelse. Hvis
A2'en har nok kvalitet til at trykke den på A3 format, er det bare noget de
kan intruere printeren at trykke på A3. Jeg har mange gange afleveret A4 pdf
filer der skulle trykkes på A2 ag A1, og det er ingen problem, lige så længe
du bare sørge for, at resolutionen at A4'en er højt nok til de forskelige
formater.

Hvad er dpi'en af din A2 lige nu?

mvh

jeroen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-08-04 21:28

Tak for de mange gode råd......

Af tidsmæssige årsager fik jeg trykkeriet til at gøre det. Men jeg
fandt ud af at man også kunne eksportere det som eps og dermed skalere
det hele i Illustrator.