Andet multimedie
bentjuul 3670
Lave en mindre størrelse på mine PDF-filer~
Fra : Carsten

Dato : 25-07-04 19:15

Hej!

eg bruger InDesign 2.0.1

Mine PDF-filer bliver ALT for store!

Typisk er det fordi, jeg bruger billeder i for høj opløsning og lignende!

Jeg plejer at eksportere til EPS-format - og kører det igennem et program
som hedder Destiller!

Men jeg kan også se at der er en funktion i Adobe Acrobat som hedder:
PDF Konsulent -> Rediger pladsforbrug

Er den god at bruge ?
Gør den reelt det samme som Destilleren ?
Er der en smartere måde at gøre det på end over Destiller ?
Eller skal man kombinere de to måder ?

I øvrigt:
Hvad er bedst for et trykkeri ?
En PDF lavet i InDesgin eller en PDF lavet på en anden måde?
(Har hørt at InDesgin laver dårlige PDF'er til trykkerier... men hvad er
problemet med InDesigns PDF'er)

Fra : Villy Erichsen

Dato : 26-07-04 05:36

In article <4103f879$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Carsten
<cjtcjtcjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@hotmail.com> wrote:

> Hej!
>
> eg bruger InDesign 2.0.1
>
> Mine PDF-filer bliver ALT for store!
>
> Typisk er det fordi, jeg bruger billeder i for høj opløsning og lignende!

Så væn dig til at lave det rigtigt fra starten - rigtig opløsning og
rigtig billedstørrelse - især billedstørrelsen - opløsningen bliver
rettet i Distiller.

> Jeg plejer at eksportere til EPS-format - og kører det igennem et program
> som hedder Destiller!

Det er også den rigtige - og bedste måde - blot skal du sørge for at
lave nogle ordentlige indstillinger.

> Men jeg kan også se at der er en funktion i Adobe Acrobat som hedder:
> PDF Konsulent -> Rediger pladsforbrug
>
> Er den god at bruge ?

Kun hvis du har modtaget en PDF fil som fylder for meget _ dine egne
filer sakal du vænne dig til at lave rigtigt.

> [...]
> En PDF lavet i InDesgin eller en PDF lavet på en anden måde?
> (Har hørt at InDesgin laver dårlige PDF'er til trykkerier... men hvad er

Probelemet er at InDesign PDF før CS udgaven ikke få udjævnet lag og
gennemsigtighed ordentligt - og mange trykkerier kan ikke arbejde med
lag i PDF er.
Vil du undgå problemer så sæt kompabiliteten til Acrobat 4 (PDF
version1.3) Det glder både som PDF eksport fra InDesign - og i
distiller indstillingerne.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 26-07-04 08:26

> Mine PDF-filer bliver ALT for store!

Prøv med Gem Som, i mange tilfælde reducerer det størrelsen.

Mvh
Anders

"Carsten" <cjtcjtcjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4103f879$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...