Andet multimedie
transparente png filer i IE?
Fra : michael

Dato : 23-07-04 23:26

Hej

Jeg har haft lavet noget grafik i png formatet. Grafikken skal er
transparent. Men hvis jeg bruger den på hjemmesider, fejler IE fatalt.

Jeg har googlet som besat, men er kun kommet frem til at jeg skal lave
png'ens baggrundsfarve (og bruge alpha channel) til samme som sidens
baggrundsfarve. Det hjælper dog ikke meget når baggrunden også er
grafik.

Jeg vil nødig være tvunget til at gå over i gif, men øjner snart ikke
andre løsninger.

Ligeledes savner jeg en ordentlig løsning på hvordan man griber det an
at lave antialiasing i en transparent png, hvor bangrunden jævnligt
ændrer farve/mønster.

For ikke at få smidt en masse navne på Windows programmer i hovedet, vil
jeg nævne at jeg kører Linux, og anvender Gimp som
billedbehandlingsprogram.

Nogen ideer?

mvh
Michael

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 23-07-04 23:39

michael wrote:

> Jeg har haft lavet noget grafik i png formatet. Grafikken skal er
> transparent. Men hvis jeg bruger den på hjemmesider, fejler IE
> fatalt.

Jeps. IE stinker, også til PNG.

> Nogen ideer?

Det kan heldigvis gøres rimelig nemt:
http://redvip.homelinux.net/varios/explorer-png-en.html

Fra : michael

Dato : 23-07-04 23:54

On Fri, 23 Jul 2004 22:38:30 +0000, Toke Eskildsen wrote:

> Jeps. IE stinker, også til PNG.

> Det kan heldigvis gøres rimelig nemt:
> http://redvip.homelinux.net/varios/explorer-png-en.html

Mange tak
Endelig lidt lys for enden af tunnelen...

mvh
Michael (der håber det ikke er toget;))