Andet multimedie
Brush size i Photoshop?
Fra : Michael Holm

Dato : 23-07-04 00:26

Er der en hotkey til at ændre størrelse på en pensel i Photoshop?

--Michael

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-07-04 00:32

Michael Holm skrev:

> Er der en hotkey til at ændre størrelse på en pensel i Photoshop?

Hvilken version?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Michael Holm

Dato : 23-07-04 00:50

CS

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-07-04 01:11

Michael Holm skrev:

> CS

CS er den første version, hvor du selv kan definere tastaturgenvejene,
så tryk Alt + Shift + Ctrl + K (eller gå i Edit > Keyboard Shortcuts).
Vælg 'Tools' i feltet 'Shortcuts For:' og scroll ned i bunden, hvor du
finder 'Decrease Brush Size' og 'Increase Brush Size'.

PS. Jeg har valgt komma-tasten til at gøre penslen mindre og punktum
til at gøre den større, for sådan var det i Photoshop 6. Af en eller
anden årsag, virkede punktum og komma ikke i version 7 her hos mig,
men da jeg fik CS installeret og defineret de to genveje, virkede det
pludselig i Photoshop 7 også. Spørg mig ikke hvorfor. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mathias

Dato : 25-07-04 22:36

"Michael Holm" <Valid@Email.com> wrote in news:cdpiim$2meo$1
@news.cybercity.dk:

> Er der en hotkey til at ændre størrelse på en pensel i Photoshop?

I PE kan man bare højreklikke, og så kommer "penselstørrelsepaletten"
frem... Men jeg ved ikke om det også gælder ved PCS?