Andet multimedie
bentjuul 3670
grafikkort til grafiker
Fra : jk

Dato : 21-07-04 18:33

Jeg står og skal købe en pc til vores grafiker. - er der nogen graffikkort
som er specielt egnet til grafisk arbejde ?

mvh
JK

Fra : Tomasz

Dato : 21-07-04 18:58

"jk" <DontSpam@me.com> skrev i en meddelelse
> Jeg står og skal købe en pc til vores grafiker. - er der nogen graffikkort
> som er specielt egnet til grafisk arbejde ?

Hej

Med Matrox Parhelia er du på den sikre side, men nu afhænger det af hvad
penge strækker til og hvad han skal lave, skal han fx bruge 3 skærme, eller
2 skærme og TV. Hvad for nogle programmer skal han bruge osv.

Hilsner
Tomasz

Fra : jk

Dato : 21-07-04 19:08

> [...]
eller
> 2 skærme og TV. Hvad for nogle programmer skal han bruge osv.

Han skal kun bruge en skærm (muligvis dog 2) - programmerne er hovedsageligt
fra adobepakken - dvs. photoshop, illustrator, acrobat, indesign - hele
molevitten fra adobe - derudover også en Quark 4.0 - hvor meget ram
skal der sidde på det Parhelia kort - og hvad koster det ?

/JK

Fra : Tomasz

Dato : 21-07-04 20:11

> [...]
> molevitten fra adobe - derudover også en Quark 4.0 - hvor meget ram
> skal der sidde på det Parhelia kort - og hvad koster det ?

Hej igen
Jeg arbejder selv med Adobe programer og har Parhelia kort med 2 (nogle
gange 3) skærme. Der er mange fodele med det.
Der er flere kort som kan arbejde med 2 skærme (fx ATI, Geforce), men Matrox
har specjaliseret sig til grafist arbejde.
Det er nok med 128 mb i Parhelia og det koster ca. 2800 kr.
Der er også artenativ, Matrox Millennium P650 eller 750 som kan næsten det
samme, koster bare lidt mindre 1200 og 1600 kr.
Men læs elles om selve kort her
http://www.matrox.com/mga/workstation/video/products/home.cfm

Hilsner
Tomasz

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 22-07-04 11:43

jk wrote:
> [...]
> hovedsageligt fra adobepakken - dvs. photoshop, illustrator, acrobat,
> indesign - hele molevitten fra adobe - derudover også en Quark

Vi bruger 2 skærme. 1 til jobbet og 1 til alle menuerne.

M.v.h
Niels

Fra : John Frandsen

Dato : 22-07-04 20:07

"jk" <DontSpam@me.com> skrev i en meddelelse
> Jeg står og skal købe en pc til vores grafiker. - er der nogen graffikkort
> som er specielt egnet til grafisk arbejde ?

Pas nu på at du ikke falder i den grøft, hvor ledelsen? køber udstyr hen
over hovedet på brugeren, som må formodes at have ekspertisen - og dermed
krav og ønsker til sit værktøj!!

Mvh John