Andet multimedie
bentjuul 3670
Om slicing i Photoshop CS...?
Fra : Kasper Pedersen

Dato : 19-07-04 18:44

Er der ikke en venlig sjæl som kan fortælle mig i korte træk hvordan jeg
slicer i Photoshop CS?

Nu har jeg siddet og nos..... rundt i det i jeg ved ikke hvor lang tid, og
er efterhånden temmelig frustreret!
Jeg har ligeledes studeret hjælpen, men uden resultat.

Jeg har lavet en side i Photoshop og derefter åbnet den i Imagewiever for at
slice den. Jeg kan fint dele f.eks mine knapper op, men jeg kan ikke få
programmet til at gemme alle mine slices som .jpeg filer. Ville gerne sige
jeg har prøvet alt, men da jeg ved det kan gøre det... Ja, så har jeg jo
nok ikke prøvet alt

På forhånd tak for hjælpen.

--
Husk at fjerne "FJERN" fra min mail adresse.

Fra : KNL DtP

Dato : 19-07-04 18:53

Kasper Pedersen <info@"FJERN"specdep.dk> skrev i en

> Er der ikke en venlig sjæl som kan fortælle mig i korte træk hvordan jeg
> slicer i Photoshop CS?

Når du har fået delt dit dokument op i små slices, så kan du vælge at
navnegive dem under fanebladet Slices.

Med Slice Select Tool kan du markere de enktelse slices og finjustere
komprimeringen. Dette gøres under fanebladet Optimize. Her kan du vælge mellem
GIF, JPG, PNG ect. Bemærk at det kan være en fordel at sætte enkeltfarvet
grafik som baggrund o.l. til at gemmes som GIF, mens fotos og mere kompliceret
grafik ofte bliver bedst som JPG eller PNG.

Når dette er klar, vælger du så File > Save Optimized As... Her sætter du den
til Images Only, hvis du kun vil have billederne og HTML and Images, hvis du
også vil have hjemmesidekoden med. Alle billeder bliver som standart gemt i en
Image-mappe.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 19-07-04 19:02

Takker for det hurtige svar, jeg vil straks gå igang med at prøve det