Andet multimedie
bentjuul 3670
Ekstern harddisk til billeder
Fra : Kaj Dahl

Dato : 10-07-04 22:54

Jeg har tænkt mig at købe følgende ekstern harddisk:

Maxtor OneTouch FireWire and USB - Hard drive - 250 GB - ekstern - FireWire
/ Hi-Speed USB - 4-pin USB, 6-PIN FireWire - 7200 rpm - buffer: 8 MB

I min computer er der kun USB-1 stik. Vil det give mig problemer udover at
overførselshastigheden er betydelig langsommere end via USB 2

Venlig hilsen

Kaj Dahl

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-07-04 23:19

Kaj Dahl wrote:
> Jeg har tænkt mig at købe følgende ekstern harddisk:
>
> Maxtor OneTouch FireWire and USB - Hard drive - 250 GB - ekstern -

Prøv at spørge i en passende hardwaregruppe. Her diskuteres
grafikbehandling.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Hans

Dato : 11-07-04 10:44

Hej

Har selv brugt en Maxtor 250 GB ekstern til backup af annoncemateriale...Det
skulle jeg ikke have gjort! Heldigvis laver jeg altid også backup på DVD og
da min Maxtor ikke ville noget mere havde jeg da heldigvis det vigtigste på
DVD. Den var fra den ene dag til den anden fuldstændig "død". Jeg har til
dags dato ikke fået liv i den! Jeg vil sige at man altid skal have en ekstra
backup på CD/DVD medie. Jeg bruger stadigvæk en ekstern harddisk til
midlertidige filer, men ikke til filer som skal gemmes i længere tid!

mvh

Hans

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-07-04 13:26

Kaj Dahl skrev:

> [...]
>
> I min computer er der kun USB-1 stik. Vil det give mig problemer udover at
> overførselshastigheden er betydelig langsommere end via USB 2

Ikke problemer - hastigheden _er_ bare kun USB1 hvis computeren ikke har
kort til mere, så du får nok nogle grå hår af at vente.

Køb et USB2 PCI-kort og smæk i computeren

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>