Fejl på Retsinfo ?
Fra : Peter G C

Dato : 11-08-04 09:16

Mangler kapitel 6a i Tinglysningensloven på retsinfo?

Se http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A1986/0062229.htm

/Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-04 11:02

Peter G C skrev:

>Mangler kapitel 6a i Tinglysningensloven på retsinfo?

Nej, ikke da jeg prøvede.

>Se http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A1986/0062229.htm

Tekstsøgning på "kapitel" bragte dem frem i rækkefølge som
forventet.

--
Bertel

Fra : Peter G C

Dato : 11-08-04 12:02

> Nej, ikke da jeg prøvede.

Jeg kan ikke se kapitel 6a. Vil du citere bestemmelserne?

> Tekstsøgning på "kapitel" bragte dem frem i rækkefølge som
> forventet.

LOL - jeg kan sgutte se det kapitel.....

/Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-04 12:09

Peter G C skrev:

>Jeg kan ikke se kapitel 6a. Vil du citere bestemmelserne?

Åh, jeg var ikke opmærksom på a'et. Undskyld.

--
Bertel

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 11-08-04 12:56

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

> Jeg kan ikke se kapitel 6a. Vil du citere bestemmelserne?

> LOL - jeg kan sgutte se det kapitel.....

Heller ikke her.

Har du prøvet nogle af de mange henvisninger til ændringer af loven,
der er i det dokument du henviser til?

Retsinfo har jo desværre ikke altid de sammenskrevne love liggende.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter G C

Dato : 11-08-04 13:53

[klip]

> Heller ikke her.
>
> Har du prøvet nogle af de mange henvisninger til ændringer af loven,
> der er i det dokument du henviser til?
>
> Retsinfo har jo desværre ikke altid de sammenskrevne love liggende.

Jo, hvis de er officielle. Min karnov har den rigtige tekst, men ikke
retsinfo.....

Jeg har skrevet til Retsinfo med en forespørgsel.

/Peter

Fra : Peter G C

Dato : 11-08-04 15:26

[klip]

> Jo, hvis de er officielle. Min karnov har den rigtige tekst, men ikke
> retsinfo.....
>
> Jeg har skrevet til Retsinfo med en forespørgsel.

Jeg har fået et meget forklarende svar fra Retsinfo Måske en
standardtekst

Uddrag af den mere konkrete begrundelse:

"Kap. 6 a blev tilføjet tinglysningsloven ved lov nr. 281 af 29/04/1992, §
1, ændringspunkt 28. Denne lov er der et link til under "Senere ændringer

til forskriften", når du er inde i selve tinglysningsloven.

Eftersom tinglysningsloven ikke er blevet sammenskrevet med alle dens

senere ændringer siden 1986, er kap. 6 a endnu ikke indskrevet i

tinglysningsloven, som du finder den i dens form på Retsinformations

hjemmeside."

Nuvel. Sjovt at alle andre "retskilder" gengiver Tinglysningsloven
"korrekt" - f.eks. min lovsamling fra DJØF udarbejdet af Jens Møller og
Karnov, men retsinfo er altså helt korrekt.

/Peter

Fra : Henning Makholm

Dato : 12-08-04 02:23

Scripsit "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>

> Jeg har fået et meget forklarende svar fra Retsinfo Måske en
> standardtekst

Jeg fandt samme oplysning ved at google efter (mit første forsøg):

tinglysningsloven "kapitel 6a"

Tredje link havde Google sammenfattet som

... 1190 fra 1990 ("Skjult gæld i biler"), fik tinglysningsloven -
foruden indførelsen af edb i tinglysningen - indsat kapitel 6a om
bilbogen. ...

og så var det lige til at klikke på og finde ændringslovens nummer.

Den slags er værd at prøve før man giver sig til at læse alle de
senere ændringer igennem på lykke og fromme. Selvom Google ikke
indekserer selve Retsinformation, kender den ofte til sekundære kilder
der har omtalt en nylig ændring.

--
Henning Makholm "Jeg forstår mig på at anvende sådanne midler på
folks legemer, at jeg kan varme eller afkøle dem,

Fra : Peter G C

Dato : 12-08-04 07:20

[klip]

> Jeg fandt samme oplysning ved at google efter (mit første forsøg):

Sagen er den, at jeg godt kender reglerne. Jeg skulle bare lige bruge et
hurtigt kig på dem igen.... ville hurtigt springe ind på retsinfo.dk - men
helt undtagelsesvist hjalp det mig ikke

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henning Makholm

Dato : 12-08-04 07:37

> [...]

> hurtigt kig på dem igen.... ville hurtigt springe ind på retsinfo.dk - men

Men så (= næste gang) er det jo godt man har google.

--
Henning Makholm "However, the fact that the utterance by
Epimenides of that false sentence could imply the

Fra : Peter G C

Dato : 12-08-04 08:26

> Scripsit "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>

> Men så (= næste gang) er det jo godt man har google.

Nix - så letter jeg mig hellere og finder min Karnov cdrom

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Britt Malka

Dato : 12-08-04 08:57

Goddag Peter G C

Den Thu, 12 Aug 2004 09:26:25 +0200 skrev "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk>:

>Nix - så letter jeg mig hellere og finder min Karnov cdrom

Hvis du har plads på harddisken, kan du faktisk have den liggende dér:

http://www.tips-og-tricks.com/tippet?post=156
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 11-08-04 17:08

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

> Jo, hvis de er officielle.

Hvad gør egentligt en sammenskrivning til officiel? Skal den
underskrives af dronningen? Eller kan et ministerie lave en
sammenskrivning?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter G C

Dato : 11-08-04 18:48

[klip]

> Hvad gør egentligt en sammenskrivning til officiel? Skal den
> underskrives af dronningen? Eller kan et ministerie lave en
> sammenskrivning?

Ved det ikke....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Poul Christensen

Dato : 11-08-04 19:06

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in

> Hvad gør egentligt en sammenskrivning til officiel? Skal den
> underskrives af dronningen? Eller kan et ministerie lave en
> sammenskrivning?

Officielle sammenskrivninger sker i form af lovbekendtgørelser som
underskrives af ressortministeren

Poul C
poulchr03@ofir .dk

Fra : Per Christoffersen

Dato : 11-08-04 11:18

> Mangler kapitel 6a i Tinglysningensloven på retsinfo?
>
> Se http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A1986/0062229.htm

Kapitel 6a (BIlbogen) er med i datasammenskrivningen (DSK Nr. 11475 af
28/11/1994 ), Men ikke i den oprindelige lovbekendtgørelse.

Om det betyder at den mangler, eller at den ikke skal være der, kan jeg ikke
lige se

/Per