Kvitterings gyldighed
Fra : Preben og Anette

Dato : 07-08-04 21:24

Hej

Hvis man får en kvittering på f.eks et depositum fra en forretning og denne
forretning bliver solgt hvem skal så udebetale det deposiyum man har fra
denne forretning?

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Henning Makholm

Dato : 07-08-04 21:50

Scripsit "Preben og Anette" <prebenc1@hotmail.com>

> Hvis man får en kvittering på f.eks et depositum fra en forretning og denne
> forretning bliver solgt hvem skal så udebetale det deposiyum man har fra
> denne forretning?

Hvis det er et depositum for en løbende ydelse i et kundeforhold som
de nye ejere overtager, må depositummet nødvendigvis være fulgt med i
overtagelsen.

Men det skader nok ikke at henvende sig til de nye indehavere og få
bekræftet at de anerkender at have overtaget en depositumforpligtelse.

--
Henning Makholm "Jeg forstår mig på at anvende sådanne midler på
folks legemer, at jeg kan varme eller afkøle dem,