software studie licens - folkeskole elev?
Fra : Petersen_Michael

Dato : 03-08-04 19:43

Goddag NG

Er man studerende, hvis man er folkeskoleelev?

Min søn som går i folkeskolen, kunne godt tænke sig at opgradere til
Windows XP, men der er jo ingen grund til at betale det dobbelte, hvis
det kan klares for det halve..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Knud Berggreen

Dato : 03-08-04 20:37

On Tue, 3 Aug 2004 20:43:00 +0200, "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Min søn som går i folkeskolen, kunne godt tænke sig at opgradere til
>Windows XP, men der er jo ingen grund til at betale det dobbelte, hvis

Det er meget forskelligt hvad en softwareudvikler henfører til
studielicenser. Nogle dedikerer det til at man skal kunne forevise et
sturdikort fra gymnasier, handelsskoler universiteter o.l. mens andre
også giver uddannelsesinstitutioner - endda også folkeskoler - adgang
til at købe studielicenser til installation på institutionens udstyr.

Så det du må gøre er at læse de betingelser der er omkring lige præcis
dette produkt.

/Knud

Fra : Petersen_Michael

Dato : 03-08-04 21:29

In news:g2qvg05foqm43fr2pki6g87gdar7ph9g14@4ax.com,
Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> wrote:
> Så det du må gøre er at læse de betingelser der er omkring lige præcis
> dette produkt.

Det lyder jo fornuftigt nok, så jeg klikkede ind på:
http://www.microsoft.com/danmark/license/programmer/studentlicens.asp

citat fra webben:
Mange skoler anvender i dag Microsoft produkter i undervisningen. Som
studerende eller underviser ved en godkendt undervisningsinstitution,
har du mulighed for at købe udvalgte programmer (Microsoft Office) til
reducerede priser. Du finder de godkendte undervisningsinstitutioner på
www.uvm.dk.

Så klikkede jeg ind på www.uvm.dk og som jeg ser det så omtaler
Undervisnings Ministeriet folkeskolen..

BTW: jeg tolker parentesen omkring Microsoft Office, som at der skulle
stå "for eksempel" - der er andre M$ produkter hvor til der kan
erhverves en studie licens.

Fra : Rasmus

Dato : 03-08-04 21:26

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:410fdcbe$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Min søn som går i folkeskolen, kunne godt tænke sig at opgradere til
> Windows XP, men der er jo ingen grund til at betale det dobbelte, hvis

Koster en OEM version ikke mindre end en studielicens? (findes der
studielicens til Windows?, jeg har kun set det til officepakken)

Microsoft anbefaler selv bl.a Zitech.dk og proconsult.dk som sælger en OEM
version + mus til en rimelig pris.

mvh
Rasmus

Fra : Rasmus

Dato : 03-08-04 21:33

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> studielicens til Windows?, jeg har kun set det til officepakken)
>
> Microsoft anbefaler selv bl.a Zitech.dk og proconsult.dk som sælger en OEM

Om man er kvalificeret til en microsoft academic license kan du forøvrigt se
på den her side.
http://www.microsoft.com/danmark/education/hvem.asp

mvh
Rasmus

Fra : Petersen_Michael

Dato : 03-08-04 21:37

In news:410ff4d7$0$214$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Rasmus <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> wrote:
> Koster en OEM version ikke mindre end en studielicens? (findes der
> studielicens til Windows?, jeg har kun set det til officepakken)

Jeg har fundet xp pro, som studie udgave..

> Microsoft anbefaler selv bl.a Zitech.dk og proconsult.dk som sælger
> en OEM version + mus til en rimelig pris.

Jeg har kun set OEMer af home udgaven..

men nu har jeg fundet svar på mine spørgsmål..

PRODUCENT: Microsoft
MODEL: MS Windows XP Pro Study Upgrade DK

VIGTIG INFO OM STUDIELICENSER:
INDEN INSTALLATION:

Hvem kan købe Student License?
- For at kunne købe Microsoft Student License skal du være studerende,
elev eller lærer, på fuldtid eller deltid, ved en af følgende godkendte
uddannelsesinstitutioner:
- Folkeskoler, privatskoler, efterskoler eller friskoler
- Gymnasieskoler, HF kurser, Handels- og tekniske skoler og andre
erhvervsskoler
- Kommunale voksenuddannelser
- Universiteter og højere læreanstalter

UNDER INSTALLATION:

- For at aktiver og benytte licensen skal man aktiv tilkendegive, at man
overholder ovenstående betingelser i form af en Tro & Loveerklæring,
hvilket afgives på Microsofts hjemmeside. Hvis ikke licensen aktiveres,
er det ikke muligt at benytte licensen.

Fra : Rasmus

Dato : 04-08-04 06:57

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:410ff78e$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg har fundet xp pro, som studie udgave..

> Jeg har kun set OEMer af home udgaven..

www.zitech.dk har proff. udganven i OEM, jeg mener den koster 1200kr?

ellers kig på www.edbpriser.dk under software.

mvh
Rasmus

Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-08-04 10:57

In news:41107ac3$0$212$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Rasmus <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> wrote:
> www.zitech.dk har proff. udganven i OEM, jeg mener den koster 1200kr?

Ja, det er meget godt, men en studie udgave af XP pro koster 600,-

Så sparegrisen siger...

Fra : Rasmus

Dato : 04-08-04 17:27

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:4110b2f4$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, det er meget godt, men en studie udgave af XP pro koster 600,-

ok, det var godt nok billigt....

mvh
Rasmus

Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-08-04 21:08

In news:41110e58$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Rasmus <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> wrote:

> ok, det var godt nok billigt....

Hmm.. Jeg synes stadig det er dyrt, de andre priser (uden studie licens)
er bare helt hen i hegnet..
Hvis nu bare der blev udviklet lidt mere programmel, og spil til Unix
platforme...

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 04-08-04 23:27

In <4111420c$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> "Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> writes:

>Hmm.. Jeg synes stadig det er dyrt, de andre priser (uden studie licens)
>er bare helt hen i hegnet..
>Hvis nu bare der blev udviklet lidt mere programmel, og spil til Unix
>platforme...

Hvilket program har du brug for, som du ikke kender et alternativt til under
Unix ?

/Martin

Fra : Peter G C

Dato : 04-08-04 11:20

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:410fdcbe$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Goddag NG

Dav

> [...]
>
> Min søn som går i folkeskolen, kunne godt tænke sig at opgradere til
> Windows XP, men der er jo ingen grund til at betale det dobbelte, hvis

Da jeg i sin tid tøffede landet rundt for MS kunne også folkeskoleelever få
study-ware. Du kan læse om det på MS' hjemmeside.

/Peter

--
http://www.grauslund.com