Et spørgsmål om sikring af barn
Fra : Anja

Dato : 03-08-04 11:33

Kort fortalt..
Jeg bor sammen med min kæreste som jeg har 2 børn med derudover har jeg et
barn fra et tidligere forhold.
Huset vi bor i står i min kærestes navn - så hvis han kommer galt afsted
arver vores 2 fælles børn. Hvordan kan vi sikre at alle børnene arver på
lige fod?
Bilen og campingvogn står i mit navn men min kæreste står som med ejer - så
hvis der sker mig noget så få min kæreste bare lov at beholde dem?

På forhånd tak
Anja

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 03-08-04 12:09

"Anja" <salg@holdum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som med ejer - så
> hvis der sker mig noget så få min kæreste bare lov at

Et rigtig godt råd til dette spørgsmål er, at I bør kontakte
en advokat for at få udformet
de rette papirer.

I vor familie har vi netop oplevet det med et par, hvor den
ene part er alvorligt syg.
Forholdene ligner de i spørgsmålet beskrevne.
Meget faldt på plads ved hjælp af en advokat, selv om det
koster.

Hans-Jørgen

Fra : Martin

Dato : 03-08-04 14:55

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@FJERNESparadis.dk> skrev i en meddelelse

> derudover har jeg et
> kommer galt afsted
> børnene arver på
> som med ejer - så
> beholde dem?
> >

> Et rigtig godt råd til dette spørgsmål er, at I bør kontakte
> en advokat for at få udformet
> de rette papirer.

Præcis. Et af de store problemer i din situation er faktisk at børnene skal
arve! Når børn er under 18 går statsamtet ind og bestyrer deres arv, som
skal udredes i kontanter og indsættes på en spærret konto - dvs. værdien af
huset skal fordeles til børnene i kontanter!

/Martin

Fra : Anja

Dato : 03-08-04 20:05

"Martin" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
af
> huset skal fordeles til børnene i kontanter!

Tak for jeres svar - jeg havde håbet at vi kunne spare advokaten men det kan
vist blive dyrt i sidste ene.

Anja

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 05-08-04 14:17

> Tak for jeres svar - jeg havde håbet at vi kunne spare
advokaten men det kan
> vist blive dyrt i sidste ene.
>
> Anja

Ikke alene dyrt at undlade en advokat i forbindelse med
løsning på det stillede spørgsmål, men hvad værre er,
at det kan medfør umenneskelige aspekter.
Advokaten koster - og jeg ved i skrivende stund ikke, hvor
stort et beløb, der kan blive tale om, men hellere
en for alle parter korrekt løsning, der vil holde i
fremtiden i stedet for tragedier.

Hans-Jørgen

Fra : Peter G C

Dato : 05-08-04 14:27

"Anja" <salg@holdum.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Tak for jeres svar - jeg havde håbet at vi kunne spare advokaten men det
kan
> vist blive dyrt i sidste ene.

Det behøver ikke være dyrt at bruge en advokat. Ring og få en pris hos et
par af de lokale advokater.

/Peter

--
http://www.grauslund.com