/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Tvungent ja til spam for at få support - l~
Fra : JSM


Dato : 03-08-04 09:31

For min arbejdsplads skal jeg have ombyttet en defekt Sony dvd-brænder. Jeg
henvender mig sælgeren som henviser til Sony. OK jeg går ind på sony.dk og
finder et support-tlf-nr. Der oplyser man, at jeg skal gå ind på denne side
http://www.sonydigital-link.com/osd/email/email.asp?l=en&sc=dvd , udfylde
skemaet, så vil jeg modtage en mail med RMA-nr, samt et tlf-nummer til den
kurer-service som skal afhente det defekte drev.
Men jeg undrer mig over en de betingelser jeg skal sige ja til på siden for
at få support. I følge punkt 1 skal jeg sige ja til at de må sende mig
rekvalmer m.m. Hvis jeg ikke siger ja - ingen support. Er det lovligt at
stille sådan et krav ?
Jeg ved godt det er en udenbysk side, og der derfor muligvis gælder andre
regler end de danske, men linket blev mailet til mig af en dansk supporter
og fra et .dk domæne.

mvh
Jesper



 
 
per christoffersen (03-08-2004)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 03-08-04 23:29


"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse
news:410f4d3d$0$256$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Men jeg undrer mig over en de betingelser jeg skal sige ja til på siden
for
> at få support. I følge punkt 1 skal jeg sige ja til at de må sende mig
> rekvalmer m.m. Hvis jeg ikke siger ja - ingen support. Er det lovligt at
> stille sådan et krav ?

Det kommer an på nogle forskellige forhold.
Væsentligst er, om der er tale om en mangel ved produktet, som sælger er
forpligtiget til at udbedre iht. Købeloven.
Hvis der er det, så kan han ikke stille krav til dig om tilmelding til
hverken det ene eller det andet.
Rent faktisk kan han ikke engang nøjes med at henvise dig til producentens
support, men må selv tage vare på det.

Er der derimod tale om en fejl eller skade, som det ikke påhviler sælger at
udbedre, ja så må man antage henvisningen til producenten og dennes support
som en hjælpende hånd, som det står dig frit for at sige ja eller nej tak
til.
En betingelse for at modtage denne hjælp kan så være at amn skal modtage
deres reklamer.

/Per



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177507
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408569
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste