hvem betaler en ikke beskikket forsvarer
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-07-04 13:25

Hvis den anklagede bliver frifundet?

JonB

Fra : BB

Dato : 28-07-04 13:29

Du får kun et gæt - hvem tror du?

BB

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse
news:ce85q7$1mt2$2@munin.diku.dk...
> Hvis den anklagede bliver frifundet?
>

> JonB

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 28-07-04 13:41

"BB" <bbslet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41079bfb$0$201$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Du får kun et gæt - hvem tror du?

Det var da et fantastisk brugbart svar!

Jeg ved det ikke selv, men gætter på at det er en selv når du siger sådan.
Men jeg kan da godt forstå spørgerens grund til spørgsmålet, for hvis man
ikke bliver dømt skyldig, kunne det jo godt tænkes at udgifterne havner hos
"taberen". Sådan er det jo i hvert fald set i nogle udenlandske film/serier
mm.

Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-07-04 13:44

Henrik Davidsen skrev:

>Det var da et fantastisk brugbart svar!

Sådan noget lignende svarer Knud Viggo Dunk Karl Bertil Bertiil
Bims BB PLONK Thomsen altid.

Xfut dk.admin.netikette
(svar sendes til den gruppe og kan kun læses dér)

--
Bertel   http://bertel.lundhansen.dk/

Fra : BB

Dato : 28-07-04 13:54

> Xfut dk.admin.netikette
> (svar sendes til den gruppe og kan kun læses dér)

Så stopper den futte leg !!!!

BB

Fra : Deaster

Dato : 28-07-04 14:05

> "Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Så stopper den futte leg !!!!

Er du da for dum til at kunne følge med ?

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : BB

Dato : 28-07-04 13:54

Svaret skyldes at spørgsmålet er dybt tåbeligt. Naturligvis kommer du selv
til at betale den forsvarer, du måtte have bestilt til opgaven.

Det kan da godt være at du bliver tilkendt et beløb til sagsomkostninger i
retten, men de vil meget sjældent kunne dække de fulde omkostninger til
advokatarjede, du selv måtte have bestilt.

Og til Henrik - lad dog være med at hoppe på alle de ligegyldige filmserier!

BB

Fra : Padre

Dato : 28-07-04 19:47

BB wrote:
> Svaret skyldes at spørgsmålet er dybt tåbeligt. Naturligvis kommer du
> selv til at betale den forsvarer, du måtte have bestilt til opgaven.

Mine damer og herrer: vi er her vidne til endnu et rekordforsøg udi den
begrundede fornærmelses ædle kunst.

Desværre har forsøget ikke den kunstneriske dybde, men har vænnet sig til at
forvente, ligesom underholdningsværdien er langt under det acceptable. Det
minder faktisk om noget, man kunne have fået serveret i en amerikansk
discountsæbeopera.

Alt i alt må vi give det karakteren PLONK

--
Padre

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-07-04 08:22

"Padre" <spirito_santo@yahoo.spammenot.com> skrev:

> [...]
> serveret i en amerikansk discountsæbeopera.
>
> Alt i alt må vi give det karakteren PLONK

Dine ploinks er meget trættende at se på, og du har et overdrevent
brug af offentlige ploinks:

http://groups.google.com/groups?as_oq=plonk%20ploink&safe=off&ie=UTF-8&as_ugroup=dk.videnskab.jura&as_uauthors=padre&lr=&hl=en

FUT dk.admin.netmisbrug

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Per Christoffersen

Dato : 28-07-04 13:59

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse
> Hvis den anklagede bliver frifundet?

Det gør den dømte som udgangspunkt selv:
http://www.danmark.dk/portal/page?_pageid=34,329370&_dad=portal&_schema=PORTAL

Bemærk i øvrigt, at man kan bede om at få beskikket en bestemt advokat,
enten fra listen over tilknyttede forsvarsadvokater eller en uden for listen
hvis særlige forhold taler herfor.
(http://www.domstol.dk/showpage.asp?ID=237).

/Per

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 28-07-04 14:05

> Det gør den dømte som udgangspunkt selv:

Undskyld min uvidenhed, men kalder man stadig personen for den "dømte", når
personen lige er blevet frifundet? Det lyder nemlig lidt spøjst så.

--
Mvh. Kim Fritze Sillasen, Aalborg
Forget 911, I dial .357

Fra : Per Christoffersen

Dato : 28-07-04 14:12

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <Fritze76JEGHADERSPAM@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:ce88al$v53$1@news.cybercity.dk...

> Undskyld min uvidenhed, men kalder man stadig personen for den "dømte",
når
> personen lige er blevet frifundet? Det lyder nemlig lidt spøjst så.

Nej da, der er tale om en tanketorsk fra min side.

/Per

Fra : Gevaldi

Dato : 28-07-04 14:10

Per Christoffersen skriblede:
> "Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse
>
> Det gør den dømte som udgangspunkt selv:
> http://www.danmark.dk/portal/page?_pageid=34,329370&_dad=portal&_schema=PORTAL

Det hedder den *anklagede* eller den
tabende part og ikke dømte.

--
/Gevaldi

Fra : Per Christoffersen

Dato : 28-07-04 14:15

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Per Christoffersen skriblede:

http://www.danmark.dk/portal/page?_pageid=34,329370&_dad=portal&_schema=PORTAL

> Det hedder den *anklagede* eller den
> tabende part og ikke dømte.

Det gør det jo så ikke, når man er blevet frifundet

/Per

Fra : Gevaldi

Dato : 28-07-04 14:16

Per Christoffersen skriblede:

> Det gør det jo så ikke, når man er blevet frifundet

Nå ja, det tænkte jeg ikke på, for det er
den af de tre jeg aldrig selv har prøvet :D

--
/Gevaldi

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 28-07-04 21:54

Gevaldi wrote:

> Per Christoffersen skriblede:

> Nå ja, det tænkte jeg ikke på, for det er
> den af de tre jeg aldrig selv har prøvet :D

Hvad med bare at kalde ham for den *frifundne*? Det er sgu´ da lettest

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : dk_sz

Dato : 29-07-04 10:26

> Hvis den anklagede bliver frifundet?

ANAL: Da der ik' af nogle af de andre der har svaret...
Jeg tror den frifundne får dækket sine sagsomkostinger
(e.g. salær til advokat) i de fleste tilfælde.

mvh
Thomas

Fra : dk_sz

Dato : 29-07-04 16:12

Skulle selvfølelig have været IANAL (hehe)
http://info.astrian.net/jargon/terms/i/IANAL.html

mvh
Thomas

Fra : Brian A.

Dato : 29-07-04 18:47

"dk_sz" <dk_sz@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Skulle selvfølelig have været IANAL (hehe)
> http://info.astrian.net/jargon/terms/i/IANAL.html

Ja, til grin kan man jo altid blive :)