Vurdering af sag
Fra : Jens Bacher

Dato : 27-07-04 20:57

Hej gruppe, skal lige bruge lidt hjælp!

En kammarat har distribueret billeder af han ekskæreste på internettet
via fildelingsprogrammer og en hjemmeside.

Billederne er taget af ham, i hans lejlighed, på billederne er
"modelbilleder" hvor man kan se pigens bryster og hendes bagdel
"dækket" af en g-streng.

Min kammarat er nu blevet kontaktet af politiet, som fortalte ham at
de gerne ville have en snak med ham, da pigen havde indgivet
anmeldelse mod ham. (vel straffelovens 264d* ??)

Pigen har tidlige selv offentliggjort en del af billederne på
www.nightleif.dk, men har nu fjernet dem igen, kort tid før
politianmeldelsen.

En advokat siger at hun har en meget tynd sag, idet hun selv tidligere
har offentliggjort billederne.

Hvad mener i vil være udfaldet af en sådan sag? hvilke andre
paragraffer vil evt. kunne komme på tale?

*§ 264 d. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, der
uberettiget videregiver meddelelser eller billeder vedrørende en
andens private forhold eller i øvrigt billeder af den pågældende under
omstændigheder, der åbenbart kan forlanges unddraget offentligheden.
Bestemmelsen finder også anvendelse, hvor meddelelsen eller billedet
vedrører en afdød person.

PS: Nej, det er ikke skide smart det han har lavet, men han havde sine
grunde.

Mvh. Jens

Fra : Lars

Dato : 27-07-04 21:20

Jens Bacher wrote:

[klip]

> PS: Nej, det er ikke skide smart det han har lavet, men han havde sine
> grunde.
>
> Mvh. Jens

Hvilke grunde?

/Lars

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-07-04 21:26

"Lars" <larso@spymac.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvilke grunde?

Hvorfor ikke bare gætte på den forsmåede elskers grunde.

Hr. Bjørn

Fra : Gerner

Dato : 27-07-04 22:31

On Tue, 27 Jul 2004 22:26:13 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in dk.videnskab.jura:

>"Lars" <larso@spymac.com> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Hvorfor ikke bare gætte på den forsmåede elskers grunde.

Snik-snak snik-snak snik-snak snik-snak snik-snak

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Ralph

Dato : 27-07-04 23:22

"Gerner" <nospamadres@postkasse.org> skrev i en meddelelse
> Snik-snak snik-snak snik-snak snik-snak snik-snak
>
> --
> Gerner
>
> fuku wa uchi, oni wa soto

nu du selv siger det - snik, snak, hvad betyder din .sig så egentligt?
Blowing inside, the demon is outside - storm indeni - dæmonen er udenfor?

Og nej, jeg har ikke en brik forstand på japansk, men min 14årige søn stod
og kiggede mig over skulderen og spurgte?

Hvis du synes jeg er helt OT - så svar bare privat, min mail virker.

--
venligst
Ralph

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-07-04 06:30

"Ralph" wrote

> nu du selv siger det - snik, snak, hvad betyder din .sig så egentligt?
> Blowing inside, the demon is outside - storm indeni - dæmonen er
udenfor?

Der vist er een der ska lære at bruge Google og derefter japansk

- Peter

Fra : Lars

Dato : 28-07-04 21:14

"Gerner" <nospamadres@postkasse.org> wrote in message

> Snik-snak snik-snak snik-snak snik-snak snik-snak

Og hvad bidrog du så lige med?

Snik-snak.

/Lars

Fra : Michael C. Andersen

Dato : 30-07-04 12:58

On Wed, 28 Jul 2004 22:13:39 +0200, "Lars" <arthurdent44@hotmail.com>
wrote:

>"Gerner" <nospamadres@postkasse.org> wrote in message

>sine

>Og hvad bidrog du så lige med?
>
>Snik-snak.
>
>/Lars

Jamen så kaster JEG bomben :) :

fuku wa uchi, oni wa soto = japansk ordsprog som betyder :
"Bring good fortune into the home and send out bad luck"

Ganske OFF-TOPIC, men hellere 1 post med den korrekte oversættelse
end 6 posts med mild flaming..... on eller off topic...!

(engang imellem mistænker jeg visse personer i denne gruppe for, ikke
at være særlig gamle)
(Ingen nævnt.....! )

Med venlig hilsen
Michael C. Andersen
never.give.@way.your.email.address.on.usenet
Allways remember: spelling errors is a feature, not a bug

Fra : Gerner

Dato : 30-07-04 13:20

On Fri, 30 Jul 2004 13:57:43 +0200, Michael C. Andersen
<never.give@way.your.emailaddy> wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>Michael C. Andersen
>never.give.@way.your.email.address.on.usenet
>Allways remember: spelling errors is a feature, not a bug

Ønskes:
- -------
Juridiske spørgsmål og kvalificerede svar derpå. Spørgsmålene
kan være affødt af et virkeligt problem eller ren nysgerrighed.

4. Begrundelse for ændringen:
Der har været en del indlæg der giver udtryk for personlige
meninger og gætterier uden nogen baggrund i juridisk viden
eller erfaring.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Michael C. Andersen

Dato : 30-07-04 13:40

On Fri, 30 Jul 2004 14:19:50 +0200, Gerner <nospamadres@postkasse.org>
wrote:

> [...]
>Der har været en del indlæg der giver udtryk for personlige
>meninger og gætterier uden nogen baggrund i juridisk viden

Å jah... den evigt tilbagevendende "ønskeseddel"

Tillad mig hermed at vende dette ønske mod dig selv, jvf.
*********************************
>KLIP

>Hvorfor ikke bare gætte på den forsmåede elskers grunde.

Snik-snak snik-snak snik-snak snik-snak snik-snak

Hvor er relevansen i din post af subj i samme tråd som denne, af
27-07-2004 klokken 2330 ??

Fra : SoftMan Brian

Dato : 30-07-04 22:55

"Jens Bacher" <webmaster@adkfest.dk> wrote in message
> [...]
> anmeldelse mod ham. (vel straffelovens 264d* ??)
>
> Pigen har tidlige selv offentliggjort en del af billederne på

Jeg spekulerer på hvordan billederne er blevet taget? specifikt om hun har
bedt ham om at tage dem, eller om hun har ladet ham tage dem.

Hvis det er sidstnævnte, må hun vel ikke offentliggøre, hvorfor fotografen
har krav på vederlag? Derudover har han vel også ret til at distribuere hvis
det er sidstnævnte (eller falder det under privatlivets fred)?

Fra : Jens Bacher

Dato : 31-07-04 08:57

"SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com> wrote in message news:<ceefv6$usa$1@news.net.uni-c.dk>...

> [...]
> har krav på vederlag? Derudover har han vel også ret til at distribuere hvis
> det er sidstnævnte (eller falder det under privatlivets fred)?

Hun har bedt ham om at tage dem, med det formål at hun ville lægge et
udvalg af dem på nettet. Fotografen vidste altså godt at de skulle på
nettet, før han tog billederne. Mit spørgsmål går på om billederne
hører under §264