hvor lang tid tilbage kan lønnen justeres ~
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-07-04 17:47

Hej gruppe.

Jeg har lige opdaget at jeg mit regneark generelt har regnet forkert
(sikkert fordi jeg ikke har fået defineret felt typen korrekt) på
alle mine lønsedler i mit nuværende arbejde. Der startede jeg august
sidste år. Det der er regnet forkert er det totale antal timer. Firmaet
har udbtalt det antal timer som der totalt var talt sammen.

- Er jeg berettiget til at få den extra løn?

Så er der et andet problem, der måske er størrer. Mine lønsedler til mit
forrige arbejde er formodentlig også forkert, men her er problemet at
firmaet er gået konkurs, og jeg tilbage i oktober fik den sidste løn
udbetalt fra lønmodtagernes garanti fond.

- Hvis de lønsedler også er forkerte, er jeg så berettiget til at rette
et yderligere krav imod lønmodtagernes garanti fond?

JonB

Fra : Rune Wold

Dato : 25-07-04 18:30

Jon Bendtsen wrote:

[klip]

> - Er jeg berettiget til at få den extra løn?

Spørgsmålet om, hvorvidt man har ret til efterbetaling, når debitor har
betalt mindre, end der skyldes, afgøres efter en konkret afvejning af
forskellige momenter, der har forskellig vægt alt efter forholdets
beskaffenhed.

Vi må derfor have nogle flere oplysninger på banen. Men jeg kan
umiddelbart forstå, at der er tale om et alm. lønmodtagerforhold; er det
korrekt?

I så fald er der som udg.pkt. en stærk tendens henimod ret til
efterbetaling.

[klip]

> - Hvis de lønsedler også er forkerte, er jeg så berettiget til at rette
> et yderligere krav imod lønmodtagernes garanti fond?

LG hæfter shjv kun, hvis konkursboet hæfter. Hensynet til
bobehandlingens endelighed, er i hvert fald et moment, der kraftigt vil
tale for at afskære et efterbetalingskrav.

/Rune Wold