Opsigelse af lejemål
Fra : Preben og Anette

Dato : 22-07-04 21:55

Hej
Er der en der kan svare på dette

Vi har lejet et hus den 1-10 2003
I februar 2004 havde vi en vanskade hvor vi måtte bo i campingvogn i 2 mdr.
i de 2 mdr. fik vi huslejen dækket af forsikringen.
Vores indbo blev dækket af vores indbos forsikring
og skade sket på huset blev betale af udlejers forsikring
Det er dog langtfra alt der er blevet lavet som vi også senere har påpeget
udlejer skriftligt.
Der er stadig nogle ting der ikke er blevet bragt iorden og det har så gjort
at vi har sendt udlejer en opsigelse af lejemålet til virkning den 1-10
2004.
Dette brev er sendt anbefalet for at være sikker på udlejer fik det.
Er det ikke en korrekt måde at gøre det på??
I de 2 måneder hvor huset er blevet affugtet har der stået afffugtere i
huset (5 stk.) vi fik så en check på 5000 kr til dækning af strøm og vi har
nu fået et eftersmæk på strøm på 13.000kr udlejer siger det ikke er udlejers
problem men vi mener at der er sket en fejl i aflæsning af el-måler på det
tidspunkt hvor de affugtere er blevet sat op for den 31-12 aflæste jeg strøm
og vi skulle så have brugt for de 13000kr i januar.
Hvad gør vi nu skal vi bare betale de 13000 kr og det er så det?
Hvad med vores depostum kan udlejer beholde dette da det lejede ikke er i
samme stand som da vi flyttede ind på grund af vandskaden?
Udlejer lavede en kvittering fra udlejers virksomhed som nu er solgt er
udlejer stadig forpligtiget til at betale depositum tilbage?
--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Michael-7500

Dato : 22-07-04 22:28

"Preben og Anette" <prebenc1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er der en der kan svare på dette

KLIP>laaaang historie<KLIP

Hvis ikke så prøv:

http://www.dklf.dk/brevkasse/

Michael

Fra : Hugo Østergaard-Ande~

Dato : 22-07-04 23:35

Preben og Anette skrev sålydende:
> [...]
> Udlejer lavede en kvittering fra udlejers virksomhed som nu er solgt
> er udlejer stadig forpligtiget til at betale depositum tilbage?

Jeg vil tilråde jer at søge professionel assistance her:

http://www.retshjaelpen.dk/

http://www.domstol.dk/showpage.asp?ID=221

høa