Vedligeholdelseskonto - igen...
Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 22-07-04 11:20

Hej alle, jeg har nu snakket lidt frem og tilbage med udlejer omkring
vedligeholdelseskontoen, og vi har i den forbindelse fundet endnu en
fejl i lejekontrakten.

Det viser sig at udlejer har krævet for lidt pr m² til indvendig
vedligeholdelse de sidste par år, og nu er mit spørgsmål så: Kan han
kræve at jeg betaler differencen med tilbagevirkende kraft eller at jeg
blot skal til at betale det mere for fremtiden?

Med venlig hilsen Preben

Fra : Gerner

Dato : 22-07-04 15:31

On Thu, 22 Jul 2004 12:20:10 +0200, Preben Mikael Bohn <nospam@nospam.com> wrote
in dk.videnskab.jura:

> [...]
>kræve at jeg betaler differencen med tilbagevirkende kraft eller at jeg
>blot skal til at betale det mere for fremtiden?

Det er udlejer der har pligt til at afsætte et beløb til en
vedligeholdelseskonto. Hvis han ikke har afsat det rigtige beløb betyder det
blot at kontoens beløb er mindre end det skulle være=udlejers ansvar.
Så ja, det forhøjede beløb skal betales for fremtiden og intet med
tilbagevirkende.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto