/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Abbonnement
Fra : Kristian Høgh


Dato : 19-07-04 14:56

Hej,

Jeg gætter på, at en vittig hund har spillet et lille puds med mig, og
bestilt et abbonnement på et pornografisk magasin ved navn Eurotic til mig.

Ihvertfald kom der ud af det blå sådan et magasin ind af min postkasse fra
et forlag ved navn MBM Media i december måned sidste år. Jeg vidste jo ikke
hvad det var, så jeg åbnede da brevet og fik mig et billigt grin. Hvorefter
jeg klæbede kuverten til igen, skrev et stort spørgsmåltegn på kuverten og
puttede den i postkassen.

Der kom derefter yderligere 2 breve (i A4-format og med en DVD-boks indeni,
så det har sikkert også været blade/film), som jeg ikke åbnede (der stod MBM
Media på dem, så jeg havde jo en fornemmelse for hvad der mon kunne være i
dem).

De to puttede jeg også tilbage i postkassen med et stort spørgsmålstegn på.

Og så blev der fred, indtil i fredags hvor der sørme dukkede en regning op
fra det kære firma.

Hvordan stiller man sig ift. den slags? Det jo næppe firmaet, der af sig
selv opretter et abbonnement, så skal jeg bede om at få en kopi /
dokumentation for deres ordre eller hvordan?


VH
Kristian



 
 
TGD (19-07-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 19-07-04 15:08


"Kristian Høgh" <stagh-strygdether@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cdgjpq$2tcs$1@news.cybercity.dk...

<KLIP>

> Hvordan stiller man sig ift. den slags? Det jo næppe firmaet, der af sig
> selv opretter et abbonnement, så skal jeg bede om at få en kopi /
> dokumentation for deres ordre eller hvordan?

Send dem et brev med indleveringsattest eller en fax hvor du gør dem
opmærksom på at du ikke har bestilt noget abonnement, hvis der kommer flere
overraskelser nægter du bare modtagelsen.



Hugo Østergaard-Ande~ (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Hugo Østergaard-Ande~


Dato : 19-07-04 15:09

Kristian Høgh skrev sålydende:

>
> Hvordan stiller man sig ift. den slags? Det jo næppe firmaet, der af
> sig selv opretter et abbonnement, så skal jeg bede om at få en kopi /
> dokumentation for deres ordre eller hvordan?
>

Egentlig kunne du bare ignorere alle henvendelser, indtil du stævnes.

Men klogere er nok at skrive til firmaet, at du ikke har bestilt noget,
har returneret samtlige forsendelser og frabeder dig yderligere fra den
kant.

Du skal selvfølgelig være 100% sikker på, at du ikke i et svagt øjeblik
har bestilt et gratis nummer eller lign.

--

Mvh

høa


Kristian Høgh (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Høgh


Dato : 19-07-04 15:26

Hej,

[klip]
> Men klogere er nok at skrive til firmaet, at du ikke har bestilt noget,
> har returneret samtlige forsendelser og frabeder dig yderligere fra den
> kant.

Ja, det tror jeg også. Egentlig må man da gi' dem, at de faktisk ikke engang
har smidt renter, gebyrer etc. på den regning jeg har fået. Det ville man da
ellers ha' forventet

> Du skal selvfølgelig være 100% sikker på, at du ikke i et svagt øjeblik
> har bestilt et gratis nummer eller lign.

Jep. Men det er jeg skam sikker på - bekymrende nok er der imidlertid ingen
af de sædvanlige vittige hunde i slænget der har meldt sig under fanerne
selvom jeg har lovet frit lejde...

Men tak for hjælpen!

/ Kristian



Bertel Lund Hansen (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 19-07-04 16:55

Hugo Østergaard-Andersen skrev:

>Egentlig kunne du bare ignorere alle henvendelser, indtil du stævnes.

Har man ikke pligt til at gøre sig en meget lille ulejlighed for
derved at spare en anden for at stort mas og evt. en unødig
retssag?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Hugo Østergaard-Ande~ (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Hugo Østergaard-Ande~


Dato : 19-07-04 17:56

Bertel Lund Hansen skrev sålydende:

>
> Har man ikke pligt til at gøre sig en meget lille ulejlighed for
> derved at spare en anden for at stort mas og evt. en unødig
> retssag?

Det er pænt og hensigtsmæssigt, men ikke nogen pligt. Spørgeren har jo i
øvrigt gjort sig den ulejlighed at returnere forsendelserne på en måde,
der burde give afsenderen anledning til at kigge nærmere på sagen.

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgorelser/aviser/ikke-bestilt/

--

Mvh

høa



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408866
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste