Forum-oplysninger og registerlovgivning
Fra : Wolfie's Toy

Dato : 17-07-04 19:34

Vi har en mindre diskussion i et forum ang. om man kan kræve at få sin
tilmeldte profil slettet... altså fordi registerloven skulle sige at
man har ret til det.

De data der er tale om er:
Obligatorisk: brugernavn og email
Valgfrit: ICQ-nummer, AIM-adresse, MSN Messenger, Yahoo Messenger,
Hjemmeside, Geografisk sted, Beskæftigelse og Interesser.
Derudover kan man jo så vælge eget profilbillede og en underskrift.

Siden man jo ikke *aftvinges* rigtigt navn, adresse, telefon m.m. for
at kunne oprettes som bruger... kan man lovligt fra forums side sige
at man ikke vil slette profiler, da brugerne jo selv kan slette de
personlige oplysninger som de selv evt. har valgt at indtaste i
profilen.

Mvh.
Lina

Fra : J_R

Dato : 17-07-04 22:41

"Wolfie's Toy" <noneofyourbeeswax@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at man ikke vil slette profiler, da brugerne jo selv kan slette de
> personlige oplysninger som de selv evt. har valgt at indtaste i

Jeg har selv et debat forum. og der skal de der vil slettes selvfølgelig
slettes... men ved ikke helt hvad der stod da du tilmeldte dig. Der var vel
en form for information og et reglsæt. Der stod måske også noget om
opsigelse?

jr

---

Fra : Wolfie's Toy

Dato : 18-07-04 07:21

On Sat, 17 Jul 2004 23:41:28 +0200, "J_R"
<virkerikke@spamspamspam.organic.co.us> wrote:

> [...]
>slettes... men ved ikke helt hvad der stod da du tilmeldte dig. Der var vel
>en form for information og et reglsæt. Der stod måske også noget om

Det er et kæledyrsforum, og reglerne siger at man ikke bare lige sådan
kan slettes. Skal lige nævnes at jeg ikke er interesseret i at blive
slettet
Den regel blev lavet fordi der var en del mennesker der blev *sure* og
ville smække med dørene og derfor osse ville slettes. De blev så
slettet. Men sjovt nok vendte 95% altid tilbage, oprettede ny
profiler, og flere ville sågar osse have genoprettet deres tidligere
*status*.. altså: "jeg ved at min proful havde 2488 postede indlæg,
dem vil jeg gerne have tilbage".
Det blev admins så en anelse træt af, at de skulle rende og slette
folk, som så ugen efter havde genoprettet sig.
Det jeg er interesseret i at vide er om man med loven i hånden kan
sige, at bruger ikke kan blive slettet bare fordi de er blevet
fornærmede over dette eller hint.
Argumentet er jo at de oplysninger som er tastet ind i profilen, er jo
valgfri. Brugeren behøver ikke at hedde sit rigtige navn, og mange
hedder da osse noget andet. Altså der er tonsvis af brugere som hedder
f.ex. GurliMargrete d. 4 af Uzbekistan, uden at der er andre
oplysninger til rådighed. Hvis GurliMargrete har tastet yderligere
oplysninger ind, som f.ex. hjemmeside, kan han/hun jo udemærket selv
gå i sin profil og slette den oplysning.

Lina

Fra : Wolfie's Toy

Dato : 18-07-04 07:25

Fra : J_R

Dato : 18-07-04 09:12

> [...]
> oplysninger ind, som f.ex. hjemmeside, kan han/hun jo udemærket selv
> gå i sin profil og slette den oplysning.

Hvis jeg ikke kunne slettes selvom jeg bedte om det.... ville jeg gå ind og
ændre min email til en nyoprettet hotmail, som aldrig bruges igen.... og så
vil jeg begynde og lave så meget larm på forumet at jeg blev smidt ud!!...
det er også en måde at "smutte" derfra ;)

---

Fra : Wolfie's Toy

Dato : 18-07-04 13:25

On Sun, 18 Jul 2004 10:12:00 +0200, "J_R"

> [...]
>vil jeg begynde og lave så meget larm på forumet at jeg blev smidt ud!!...
>det er også en måde at "smutte" derfra ;)

Jeps.. i mine øjne er det da heller ikke noget håbløst problem... men
siden der er visse brugere der er paragrafryttere, ville det stadig
være rart at vide om forum har ret til at have den regel eller ej.

Lina