Stævning ?? Hvad så
Fra : Lexus

Dato : 17-07-04 10:42

Hej Gruppe!
Hvad er en stævning og hvordan foregår det når jeg fra en advokat har fået
oplyst at:

Såfremt det skyldige beløb ikke er indbetalt hertil inden 5 dage, vil der
blive udtaget stævning imod Dem for det skyldige beløb:

Pengene er i behold, således at forstå de står på en deponeringskonto i
banken. Problemerne er opstået i forbindelse med aftalebrud for udlejers
vedkommende.

Med venlig hilsen
Lene

Fra : Hugo Østergaard-Ande~

Dato : 17-07-04 11:15

Lexus skrev sålydende:
> [...]
>
> Pengene er i behold, således at forstå de står på en deponeringskonto
> i banken. Problemerne er opstået i forbindelse med aftalebrud for

Læs her:

http://www.familieadvokaten.dk/emner/183.html

høa

Fra : Devilicious

Dato : 18-07-04 22:05

"Lexus" <lexus@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Pengene er i behold, således at forstå de står på en deponeringskonto i
> banken. Problemerne er opstået i forbindelse med aftalebrud for udlejers
> vedkommende.

Har din bank informeret dig om, at du ikke kan deponere pengene med
opsættende virkning?
(Det bør den nemlig gøre).

P.S. Går ud fra når du skriver 'udlejer' at deponeringen ikke stammer fra en
ejendomshandel.

MK

Fra : Lexus

Dato : 19-07-04 11:36

Hej MK!
Hvad betyder det du skriver? Jeg har oprette en deponeringskonto tilhørende
udlejer, og hver måned betaler jeg husleje til denne konto. Kontoen tilhører
ikke os og vi kan ikke hæve på den.
Det er ikke en ejendomshandel.
Det er et alment boligbyggeri. Her har udlejer "min kommune" lejet et bolig
som de så har fremlejet til os.
På grund af ændring i udbetalingsformen af boligtilskud i henhold til
Servicelovens § 28+§84+§102 er det vores opfattelse at kommunen bryder de
indgået aftaler og derfor stoppede vi den direkte huslejeindbetaling pr. 1.
januar 2004.
Med venlig hilsen
Lene og tak

Fra : Devilicious

Dato : 19-07-04 16:36

> [...]
> indgået aftaler og derfor stoppede vi den direkte huslejeindbetaling pr.

Hvad er formålet med at indbetale på en deponeringskonto?

Hvis vi holder ejendomshandler ude af billedet, så er en deponeringskonto
kun relevant, hvis du ikke ved _hvem_ du skal betale til
(fordringshavermora). Retsvirkningen af en sådan deponering vil kunne
frigøre dig fra ansvar for manglende betaling, indtil kreditor melder sig,
eller det afgøres hvem af flere kreditorer med konkurrende rettigheder på
det samme krav som du skal betale til.
Pointen er, at deponering kun er relevant hvis du er indforstået med at du
skal af med pengene/gerne vil have lov at betale, men bare ikke kan komme
til det.

Deponering fordi du er usikker på om du skal betale, indtil tvisten er
afgjort, vil ikke frigøre dig for ansvaret ved forsinket betaling.
(Naturligvis under forudsætning af, at du rent faktisk ender med at skulle
betale beløbet, ellers er der naturligvis intet ansvar for manglende
betaling at pådrage sig).

Som pengeinstitut er det meget vigtigt at gøre opmærksom på denne forskel,
specielt når det drejer sig om husleje, da en som ovenstående nævnt
deponering ikke beskytter mod opsigelse af lejemålet!

Håber det var mere klart, ellers prøver jeg gerne igen

p.s. min bærbare mangler et par taster, så der er muligvis et par slåfejl

p.p.s - nogen der kan anbefale en lim der bruges til bærbare?

MK

Fra : Lexus

Dato : 21-07-04 19:04

Endnu engang tak, jeg vil og skal betale beløbet men modtageren vil ikke
modtage beløbet. Så umiddelbart har jeg gjort det rette, håber jeg !!! klart
svar og tak.
Hilsen fra Lene

PS! til Gerner !! Det har vi ikke energi til og så sjovt syntes vi ikke det
er idet en kommune i årevis for borgernes penge indenfor normal arbejdstid
kan køre sag hvori der er svært for en handicappede familie at køre et sådan
sagsanlæg i mod kommunen.
Med venlig hilsen
Lene

Fra : Peter G C

Dato : 21-07-04 19:37

"Lexus" <lexus@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> er idet en kommune i årevis for borgernes penge indenfor normal arbejdstid
> kan køre sag hvori der er svært for en handicappede familie at køre et

Hør nu lige efter: kontakt en advokat og få drøftet sagen.

Der er mulighed for retshjælp eller fri proces.

Det er DUMT ikke at hyre en advokat når man er stævnet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Lexus

Dato : 22-07-04 13:00

Hej Peter og rolig nu, vi har hyret en advokat da jeg fik inkassobrevet,
advokaten har ferie og forud for det havde jeg ikke spurgt til en stævning
da stævningsbrevet er kommet senere inkassobrevet.
Med venlig hilsen
Lene

Fra : Gerner

Dato : 19-07-04 18:07

On Sat, 17 Jul 2004 11:41:39 +0200, "Lexus" <lexus@tdcadsl.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>
>Pengene er i behold, således at forstå de står på en deponeringskonto i
>banken. Problemerne er opstået i forbindelse med aftalebrud for udlejers

Du betaler hvad du skylder og stævner udlejer til møde i byretten for
aftalebrud. En advokat klare de skær.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto