Vedr. CPR - jeg er ikke gift mere!
Fra : Mette

Dato : 16-07-04 10:27

Ja, nysgerrigheden vandt. Jeg tjekkede mine oplysninger på CPR og der står
sørme, at min civilstand er : gift - med xxxxxx... Det var jeg også, men
blev skilt for et par år siden. Hvordan kan man rette i det?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-07-04 10:34

Mette skrev:

>Ja, nysgerrigheden vandt. Jeg tjekkede mine oplysninger på CPR og der står
>sørme, at min civilstand er : gift - med xxxxxx... Det var jeg også, men
>blev skilt for et par år siden. Hvordan kan man rette i det?

Du kan ringe til kommunen. Det kan være at de skal have noget
dokumentation, men de burde vel have oplysningen allerede,
velsagtens i ... øh ... i folkeregistret ...

--
Bertel

Fra : Bertiil Bims

Dato : 16-07-04 10:40

Du har vel 'glemt' at fortælle at du er skilt. Det er ikke nok at ændre
adresse.

BB

Fra : Mette

Dato : 16-07-04 12:28

"Bertiil Bims" <bbims_slet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du har vel 'glemt' at fortælle at du er skilt. Det er ikke nok at ændre
> adresse.

Kommunen har skilsmissedok. Hvem ellers skal man "fortælle" det til? Det er
statsamtet, der har ordnet skilsmissen.

Fra : Bertiil Bims

Dato : 16-07-04 13:16

> "Bertiil Bims" <bbims_slet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Kommunen har skilsmissedok. Hvem ellers skal man "fortælle" det til? Det
er
> statsamtet, der har ordnet skilsmissen.

Muligvis - men også den afdeling, som vedligeholder CPR (typisk
skatteforvaltning)

Bistandsafdelingen har ofte en meget dårlig kommunikation med
skatteforvaltningen.

BB

Fra : Mette

Dato : 16-07-04 14:07

> [...]
> skatteforvaltning)
>
> Bistandsafdelingen har ofte en meget dårlig kommunikation med

Ifølge mine årsopgørelser har skatteforvaltningen fuldt ud tjek på min
civilstand. Jeg har ikke været i kontakt med bistandsafdelingen men med
sikringsafdelingen, som ordner det med indrivelse af børnebidrag.¨

På min skilmissebeviling står der at de vil kontakte folkeregisteret i
kommunen, men efter en tlf samtale i dag fandt jeg ud af, at jeg altså ikke
var blevet registreret som fraskilt.
I to år har jeg altså været skilt i god tro, men det er bare ikke
registreret nogen steder. Ærgeligt, hvis jeg stod for at skulle giftes om et
par dage

Fra : Else Holm

Dato : 16-07-04 21:01

"Bertiil Bims" <bbims_slet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<klip>

> Muligvis - men også den afdeling, som vedligeholder CPR (typisk
> skatteforvaltning)
>
> Bistandsafdelingen har ofte en meget dårlig kommunikation med
> skatteforvaltningen.

Jeg fik en registerudskrift fra CPR for et års tid siden.
I følgebrevet stod der: "Hvis der er fejl eller mangler i de
registrerede oplysninger, skal De rette henvendelse til Deres kommune
eller til den myndighed, der har konstateret eller registreret
oplysningen f. eks. sognet eller statsamterne. Der skal medbringes
fornøden dokumentation for at få rettet fejl eller tilføjet mangler."

Jeg ville i første omgang prøve folkeregisteret.

--
Else

Fra : Henning Sørensen

Dato : 16-07-04 11:30

"Mette" <m@nospam.dk> wrote in message
> Ja, nysgerrigheden vandt. Jeg tjekkede mine oplysninger på CPR og der står
> sørme, at min civilstand er : gift - med xxxxxx... Det var jeg også, men
> blev skilt for et par år siden. Hvordan kan man rette i det?

Jeg ville nok også lige kigge på årsopgørelsen fra skattevæsenet. Som gifte
kan I jo dele nogle fradrag, og de står måske stadig rodet sammen. Aner ikke
om det kan forekomme, men det tager jo da kun 2 minutter at se om du også er
noteret som gift i skattesystemet.

Mvh

Henning

Fra : Mette

Dato : 16-07-04 12:27

"Henning Sørensen" <soe@vejle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> om det kan forekomme, men det tager jo da kun 2 minutter at se om du også

Manden jeg var gift med er amerikaner, bosiddende i USA - han har aldrig
boet eller arbejdet i Danmark, så der står ikke noget om ham nogen steder.
Men jeg vil da lige ringe til kommunen og høre hvad de har om mig. "De" ved
i øvrigt godt, at jeg er fraskilt, da jeg modtager børnebidrag fra dem,
hvilket berettiges via skilsmissedokumentet.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-07-04 14:03

On Fri, 16 Jul 2004 13:26:45 +0200, "Mette" <m@nospam.dk> wrote:

>"Henning Sørensen" <soe@vejle.dk> skrev i en meddelelse

>står
>
>Manden jeg var gift med er amerikaner, bosiddende i USA - han har aldrig
>boet eller arbejdet i Danmark,

Må jeg spørge om der hvor du siger "gift - med xxxxxx" menes der "gift
- med NAVN" eller "gift - med CPR-NR" ?
Jeg spørger fordi det ikke er sikker at han har fået et cprnummer, og
dette kan være årsagen til at systemet ikke har kunne "fjerne" ham fra
dig da i blev skilt.

/Hans

Fra : Mette

Dato : 17-07-04 09:04

> [...]
> Jeg spørger fordi det ikke er sikker at han har fået et cprnummer, og
> dette kan være årsagen til at systemet ikke har kunne "fjerne" ham fra

Ahaaa.... Ja, han står med sit fulde navns nævnelse og under CPR nr. er der
en masse krydser. Så det er måske årsagen...
Nu skal jeg i første omgang have en kopi af min skilsmissebevilling fra
statsamtet, da sikringsafdelingen har den originale - kopien skal så sendes
til folkeregistret.

Forresten: er jeg lovformeligt skilt på trods af den manglende registrering?

Fra : Henning Makholm

Dato : 18-07-04 00:01

Scripsit "Mette" <m@nospam.dk>

> Forresten: er jeg lovformeligt skilt på trods af den manglende registrering?

Ja.

--
Henning Makholm "They want to be natural, the anti-social
little beasts. They just don't realize that

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-07-04 13:57

On Fri, 16 Jul 2004 11:26:33 +0200, "Mette" <m@nospam.dk> wrote:

>Ja, nysgerrigheden vandt. Jeg tjekkede mine oplysninger på CPR og der står
>sørme, at min civilstand er : gift - med xxxxxx... Det var jeg også, men
>blev skilt for et par år siden. Hvordan kan man rette i det?
Du tager op/hen til kommunekontoret, henvender dig hos
"folkerigistret" og beder dem om at rette fejlen.
Du skal medbringe sygesikringsbevis, skilsmisse-bevilling/dom.
(Efter omstændighederne kan/skal du også have dåds/navne attest,
opholdstilladelse, pas, kørekort med. Det kan på nogle kontorer være
lidt tricky at bevise/underbygge enes identitet.)

Så skulle det køre af sig selv derefter.

/Hans