|
| Hvad skal jeg gøre. Fra : Qbic [6400] |
Dato : 11-07-04 16:27 |
|
Jeg har købt en vare på nettet af en privatperson
til en aftalt pris af 500 kr.
jeg har således hverken modtaget vare eller penge
men er holdt hen med alverdens undskyldninger.
Jo han må være meget uheldig, efter udsagn via mail har
denne person som er meget uheldig anlagt mistet pakken i posten, og
brugt de penge jeg sendte.
Han har dog efter jeg har forklaret at jeg har tilsendt hans lokale politi
aktierne i sagen ville indgå en aftale om tilbagebetaling, men intet er
dog blevet sat til værks i denne stund.
Hvilke muligheder har jeg for at få mine penge retur, da jeg har en
større anelse at han aldrig har sendt noget frem til mig. ?
Han har i seneste mail antydet dette.
Jeg har talt med politiet som ikke røre disse sager med mindre vi taler om
meget større beløb og gentagende gange.
Jeg har udvist interesse i at betale, altså tilbyder dig dem retur. Men som
før omtalt skal posten have en chance, det er "kun" 14 dage siden (ca.) Men
det tyder på du ikke er interesseret, ærlig talt. Men jeg vil stadigvæk
betale, men kan kun tilbyde en ordning pga. sygdom. Men lad os nu se om
posten ikke finder den pakke/Storbrev.
( Og videre i samme e-mail som han forklare at politiet har givet som
oplysning. )
Men prøv at læse nedenstående link som jeg fik oplyst af politiet.
Betalingskort og Nordea e-betaling
Har du betalt med dit betalingskort eller har du brugt Nordea e-betaling, så
skal du henvende dig til dem, der administrer betalingssystemet - som oftest
din egen bank. Banken skal så straks tilbageføre pengene til din konto.
Banken skal tilbageføre pengene til sælgeren igen, hvis sælgeren af varen
kan godtgøre, at du skylder ham pengene - for eksempel, hvis du alligevel
har modtaget varen.
Check, homebanking mv.
Hvis du har betalt på en anden måde end nævnt ovenfor, er du afhængig af, at
sælger er villig til at tilbagebetale dig pengene. Kan du ikke nå til
enighed med sælger, er der kun de almindelige klagemuligheder tilbage. Det
vil sige, at du, alt afhængig af det du har købt, kan klage til
Forbrugerklagenævnet, et andet klagenævn eller domstolene.
Gerne med lov§ og svar.
/ Qbic
| |
Hugo Østergaard-Ande~ (11-07-2004)
| Kommentar Fra : Hugo Østergaard-Ande~ |
Dato : 11-07-04 16:41 |
|
Qbic [6400] skrev sålydende:
> Jeg har købt en vare på nettet af en privatperson
> til en aftalt pris af 500 kr.
>
Hvordan har du betalt?
--
Mvh
høa
| |
Knud Berggreen (11-07-2004)
| Kommentar Fra : Knud Berggreen |
Dato : 11-07-04 16:46 |
|
On Sun, 11 Jul 2004 17:26:33 +0200, "Qbic [6400]" <info@qbic.dk>
wrote:
>Jeg har købt en vare på nettet af en privatperson
>til en aftalt pris af 500 kr.
>
>jeg har således hverken modtaget vare eller penge
>men er holdt hen med alverdens undskyldninger.
>
>Jo han må være meget uheldig, efter udsagn via mail har
>denne person som er meget uheldig anlagt mistet pakken i posten, og
>brugt de penge jeg sendte.
Hvis pakken er bortkommet hos PostDanmark så kan man få erstatning
derfra. Bed ham om at melde pakken bortkommet og få en kvittering for
at han har gjort det. Hvis det er en undskyldning han bruger og han
reelt ikke har sendt pakken så kan han heller ikke indgive en klage og
så står du endnu stærkere i din sag.
/Knud
| |
Qbic [6400] (11-07-2004)
| Kommentar Fra : Qbic [6400] |
Dato : 11-07-04 16:47 |
|
Betalt med overførsel fra
Danske Bank, i ( Automatoverførsel)
til Spar nord i Aalborg den 18 juni
Vi kan i Danske bank ved pengeautomaterne overføre til anden konto
i anden bank, og har selvfølgelig fået bekraftiget at pengene er kommet
på modtagerns konto mandag den 21 juni.
/ Qbic
| |
Qbic [6400] (11-07-2004)
| Kommentar Fra : Qbic [6400] |
Dato : 11-07-04 17:13 |
|
Har ikke kunne få hverken få T&T nummer eller information på hvilket poshus
han have tænkt sig at indsende en efterlysning til, selv om han har givet
udtryk for
at han har talt med "Postmesteren" om den manglende pakke.
Men det er nu sjov læsning og jeg fatter ikke at han ikke allerede har fået
sig en forsikring sådan som han er uheldig anlagt. ( uddrag af mail kan
sendes )
/ Qbic
| |
Bertiil Bims (11-07-2004)
| Kommentar Fra : Bertiil Bims |
Dato : 11-07-04 17:16 |
|
Lade være at indgå private handler på nettet!!!
BB
"Qbic [6400]" <info@qbic.dk> skrev i en meddelelse
news:40f15c2e$0$228$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har købt en vare på nettet af en privatperson
> til en aftalt pris af 500 kr.
>
> jeg har således hverken modtaget vare eller penge
> men er holdt hen med alverdens undskyldninger.
>
> Jo han må være meget uheldig, efter udsagn via mail har
> denne person som er meget uheldig anlagt mistet pakken i posten, og
> brugt de penge jeg sendte.
>
> Han har dog efter jeg har forklaret at jeg har tilsendt hans lokale politi
> aktierne i sagen ville indgå en aftale om tilbagebetaling, men intet er
> dog blevet sat til værks i denne stund.
>
> Hvilke muligheder har jeg for at få mine penge retur, da jeg har en
> større anelse at han aldrig har sendt noget frem til mig. ?
>
> Han har i seneste mail antydet dette.
>
> Jeg har talt med politiet som ikke røre disse sager med mindre vi taler om
> meget større beløb og gentagende gange.
> Jeg har udvist interesse i at betale, altså tilbyder dig dem retur. Men
som
> før omtalt skal posten have en chance, det er "kun" 14 dage siden (ca.)
Men
> det tyder på du ikke er interesseret, ærlig talt. Men jeg vil stadigvæk
> betale, men kan kun tilbyde en ordning pga. sygdom. Men lad os nu se om
> posten ikke finder den pakke/Storbrev.
>
>
>
> ( Og videre i samme e-mail som han forklare at politiet har givet som
> oplysning. )
>
> Men prøv at læse nedenstående link som jeg fik oplyst af politiet.
>
> Betalingskort og Nordea e-betaling
> Har du betalt med dit betalingskort eller har du brugt Nordea e-betaling,
så
> skal du henvende dig til dem, der administrer betalingssystemet - som
oftest
> din egen bank. Banken skal så straks tilbageføre pengene til din konto.
> Banken skal tilbageføre pengene til sælgeren igen, hvis sælgeren af varen
> kan godtgøre, at du skylder ham pengene - for eksempel, hvis du alligevel
> har modtaget varen.
>
> Check, homebanking mv.
> Hvis du har betalt på en anden måde end nævnt ovenfor, er du afhængig af,
at
> sælger er villig til at tilbagebetale dig pengene. Kan du ikke nå til
> enighed med sælger, er der kun de almindelige klagemuligheder tilbage. Det
> vil sige, at du, alt afhængig af det du har købt, kan klage til
> Forbrugerklagenævnet, et andet klagenævn eller domstolene.
>
> Gerne med lov§ og svar.
>
> / Qbic
>
>
>
| |
Qbic [6400] (11-07-2004)
| Kommentar Fra : Qbic [6400] |
Dato : 11-07-04 17:25 |
|
Ja ja det ved jeg godt, men har nu gjort det flere gange og
har allesammen undtaget denne her været med succes.
/ Qbic
| |
Hugo Østergaard-Ande~ (11-07-2004)
| Kommentar Fra : Hugo Østergaard-Ande~ |
Dato : 11-07-04 20:11 |
|
Qbic [6400] skrev sålydende:
> Ja ja det ved jeg godt, men har nu gjort det flere gange og
> har allesammen undtaget denne her været med succes.
>
Det, du kan gøre, vil koste penge, og sandsynligheden taler for, at du
blot vil komme til at kaste gode penge efter dårlige.
--
Mvh
høa
| |
Martin Jørgensen (12-07-2004)
| Kommentar Fra : Martin Jørgensen |
Dato : 12-07-04 00:21 |
|
Qbic [6400] wrote:
> Ja ja det ved jeg godt, men har nu gjort det flere gange og
> har allesammen undtaget denne her været med succes.
Jeg har brugt efterkrav én enkelt gang... Tror nok at modtageren fik
pengene uden problemer, men det beskytter selvfølgelig ikke imod snyderi
hvis afsenderen sender en mursten istedet for noget IT-kram.
mvh.
Martin Jørgensen
--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk
| |
Jacob Rungwald (12-07-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 12-07-04 09:47 |
|
"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message
news:40f1cb5e$0$256$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Qbic [6400] wrote:
>
> > Ja ja det ved jeg godt, men har nu gjort det flere gange og
> > har allesammen undtaget denne her været med succes.
>
> Jeg har brugt efterkrav én enkelt gang... Tror nok at modtageren fik
> pengene uden problemer, men det beskytter selvfølgelig ikke imod snyderi
> hvis afsenderen sender en mursten istedet for noget IT-kram.
Den har jeg faktisk tænkt lidt over den der, hvad nu hvis man tager alt
korrespondence, via mail/news med på posthuset, og beder den flinke dame om
lige at skimte igennem hvad denne handel "skulle" dreje sig om, og åbner
pakken mens hun ser på, er man så ikke rimeligt godt stillet mht en anmeldes
om bedrageri?
Mvh
Jacob
| |
Bertel Lund Hansen (12-07-2004)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 12-07-04 04:35 |
| | |
Qbic [6400] (12-07-2004)
| Kommentar Fra : Qbic [6400] |
Dato : 12-07-04 14:40 |
|
Sagen er opklaret, så pengene er på vej
til min konto igen.
Det hjælper altid at indblande POLITIet
da jeg derefter fik lovning på tilbageførsel, og kvittering
på at de er overført.
/ Qbic
| |
|
|