/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Hvad skal jeg gøre.
Fra : Qbic [6400]


Dato : 11-07-04 16:27

Jeg har købt en vare på nettet af en privatperson
til en aftalt pris af 500 kr.

jeg har således hverken modtaget vare eller penge
men er holdt hen med alverdens undskyldninger.

Jo han må være meget uheldig, efter udsagn via mail har
denne person som er meget uheldig anlagt mistet pakken i posten, og
brugt de penge jeg sendte.

Han har dog efter jeg har forklaret at jeg har tilsendt hans lokale politi
aktierne i sagen ville indgå en aftale om tilbagebetaling, men intet er
dog blevet sat til værks i denne stund.

Hvilke muligheder har jeg for at få mine penge retur, da jeg har en
større anelse at han aldrig har sendt noget frem til mig. ?

Han har i seneste mail antydet dette.

Jeg har talt med politiet som ikke røre disse sager med mindre vi taler om
meget større beløb og gentagende gange.
Jeg har udvist interesse i at betale, altså tilbyder dig dem retur. Men som
før omtalt skal posten have en chance, det er "kun" 14 dage siden (ca.) Men
det tyder på du ikke er interesseret, ærlig talt. Men jeg vil stadigvæk
betale, men kan kun tilbyde en ordning pga. sygdom. Men lad os nu se om
posten ikke finder den pakke/Storbrev.



( Og videre i samme e-mail som han forklare at politiet har givet som
oplysning. )

Men prøv at læse nedenstående link som jeg fik oplyst af politiet.

Betalingskort og Nordea e-betaling
Har du betalt med dit betalingskort eller har du brugt Nordea e-betaling, så
skal du henvende dig til dem, der administrer betalingssystemet - som oftest
din egen bank. Banken skal så straks tilbageføre pengene til din konto.
Banken skal tilbageføre pengene til sælgeren igen, hvis sælgeren af varen
kan godtgøre, at du skylder ham pengene - for eksempel, hvis du alligevel
har modtaget varen.

Check, homebanking mv.
Hvis du har betalt på en anden måde end nævnt ovenfor, er du afhængig af, at
sælger er villig til at tilbagebetale dig pengene. Kan du ikke nå til
enighed med sælger, er der kun de almindelige klagemuligheder tilbage. Det
vil sige, at du, alt afhængig af det du har købt, kan klage til
Forbrugerklagenævnet, et andet klagenævn eller domstolene.

Gerne med lov§ og svar.

/ Qbic




 
 
Hugo Østergaard-Ande~ (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Hugo Østergaard-Ande~


Dato : 11-07-04 16:41

Qbic [6400] skrev sålydende:
> Jeg har købt en vare på nettet af en privatperson
> til en aftalt pris af 500 kr.
>

Hvordan har du betalt?

--

Mvh

høa


Knud Berggreen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 11-07-04 16:46

On Sun, 11 Jul 2004 17:26:33 +0200, "Qbic [6400]" <info@qbic.dk>
wrote:

>Jeg har købt en vare på nettet af en privatperson
>til en aftalt pris af 500 kr.
>
>jeg har således hverken modtaget vare eller penge
>men er holdt hen med alverdens undskyldninger.
>
>Jo han må være meget uheldig, efter udsagn via mail har
>denne person som er meget uheldig anlagt mistet pakken i posten, og
>brugt de penge jeg sendte.

Hvis pakken er bortkommet hos PostDanmark så kan man få erstatning
derfra. Bed ham om at melde pakken bortkommet og få en kvittering for
at han har gjort det. Hvis det er en undskyldning han bruger og han
reelt ikke har sendt pakken så kan han heller ikke indgive en klage og
så står du endnu stærkere i din sag.

/Knud

Qbic [6400] (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Qbic [6400]


Dato : 11-07-04 16:47

Betalt med overførsel fra

Danske Bank, i ( Automatoverførsel)
til Spar nord i Aalborg den 18 juni

Vi kan i Danske bank ved pengeautomaterne overføre til anden konto
i anden bank, og har selvfølgelig fået bekraftiget at pengene er kommet
på modtagerns konto mandag den 21 juni.

/ Qbic




Qbic [6400] (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Qbic [6400]


Dato : 11-07-04 17:13

Har ikke kunne få hverken få T&T nummer eller information på hvilket poshus
han have tænkt sig at indsende en efterlysning til, selv om han har givet
udtryk for
at han har talt med "Postmesteren" om den manglende pakke.

Men det er nu sjov læsning og jeg fatter ikke at han ikke allerede har fået
sig en forsikring sådan som han er uheldig anlagt. ( uddrag af mail kan
sendes )

/ Qbic





Bertiil Bims (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Bertiil Bims


Dato : 11-07-04 17:16

Lade være at indgå private handler på nettet!!!

BB



"Qbic [6400]" <info@qbic.dk> skrev i en meddelelse
news:40f15c2e$0$228$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har købt en vare på nettet af en privatperson
> til en aftalt pris af 500 kr.
>
> jeg har således hverken modtaget vare eller penge
> men er holdt hen med alverdens undskyldninger.
>
> Jo han må være meget uheldig, efter udsagn via mail har
> denne person som er meget uheldig anlagt mistet pakken i posten, og
> brugt de penge jeg sendte.
>
> Han har dog efter jeg har forklaret at jeg har tilsendt hans lokale politi
> aktierne i sagen ville indgå en aftale om tilbagebetaling, men intet er
> dog blevet sat til værks i denne stund.
>
> Hvilke muligheder har jeg for at få mine penge retur, da jeg har en
> større anelse at han aldrig har sendt noget frem til mig. ?
>
> Han har i seneste mail antydet dette.
>
> Jeg har talt med politiet som ikke røre disse sager med mindre vi taler om
> meget større beløb og gentagende gange.
> Jeg har udvist interesse i at betale, altså tilbyder dig dem retur. Men
som
> før omtalt skal posten have en chance, det er "kun" 14 dage siden (ca.)
Men
> det tyder på du ikke er interesseret, ærlig talt. Men jeg vil stadigvæk
> betale, men kan kun tilbyde en ordning pga. sygdom. Men lad os nu se om
> posten ikke finder den pakke/Storbrev.
>
>
>
> ( Og videre i samme e-mail som han forklare at politiet har givet som
> oplysning. )
>
> Men prøv at læse nedenstående link som jeg fik oplyst af politiet.
>
> Betalingskort og Nordea e-betaling
> Har du betalt med dit betalingskort eller har du brugt Nordea e-betaling,

> skal du henvende dig til dem, der administrer betalingssystemet - som
oftest
> din egen bank. Banken skal så straks tilbageføre pengene til din konto.
> Banken skal tilbageføre pengene til sælgeren igen, hvis sælgeren af varen
> kan godtgøre, at du skylder ham pengene - for eksempel, hvis du alligevel
> har modtaget varen.
>
> Check, homebanking mv.
> Hvis du har betalt på en anden måde end nævnt ovenfor, er du afhængig af,
at
> sælger er villig til at tilbagebetale dig pengene. Kan du ikke nå til
> enighed med sælger, er der kun de almindelige klagemuligheder tilbage. Det
> vil sige, at du, alt afhængig af det du har købt, kan klage til
> Forbrugerklagenævnet, et andet klagenævn eller domstolene.
>
> Gerne med lov§ og svar.
>
> / Qbic
>
>
>


Qbic [6400] (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Qbic [6400]


Dato : 11-07-04 17:25

Ja ja det ved jeg godt, men har nu gjort det flere gange og
har allesammen undtaget denne her været med succes.

/ Qbic



Hugo Østergaard-Ande~ (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Hugo Østergaard-Ande~


Dato : 11-07-04 20:11

Qbic [6400] skrev sålydende:
> Ja ja det ved jeg godt, men har nu gjort det flere gange og
> har allesammen undtaget denne her været med succes.
>

Det, du kan gøre, vil koste penge, og sandsynligheden taler for, at du
blot vil komme til at kaste gode penge efter dårlige.

--

Mvh

høa


Martin Jørgensen (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 12-07-04 00:21

Qbic [6400] wrote:

> Ja ja det ved jeg godt, men har nu gjort det flere gange og
> har allesammen undtaget denne her været med succes.

Jeg har brugt efterkrav én enkelt gang... Tror nok at modtageren fik
pengene uden problemer, men det beskytter selvfølgelig ikke imod snyderi
hvis afsenderen sender en mursten istedet for noget IT-kram.

mvh.
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Jacob Rungwald (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 12-07-04 09:47


"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message
news:40f1cb5e$0$256$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Qbic [6400] wrote:
>
> > Ja ja det ved jeg godt, men har nu gjort det flere gange og
> > har allesammen undtaget denne her været med succes.
>
> Jeg har brugt efterkrav én enkelt gang... Tror nok at modtageren fik
> pengene uden problemer, men det beskytter selvfølgelig ikke imod snyderi
> hvis afsenderen sender en mursten istedet for noget IT-kram.

Den har jeg faktisk tænkt lidt over den der, hvad nu hvis man tager alt
korrespondence, via mail/news med på posthuset, og beder den flinke dame om
lige at skimte igennem hvad denne handel "skulle" dreje sig om, og åbner
pakken mens hun ser på, er man så ikke rimeligt godt stillet mht en anmeldes
om bedrageri?

Mvh
Jacob



Bertel Lund Hansen (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-07-04 04:35

Qbic [6400] skrev:

>Hvilke muligheder har jeg for at få mine penge retur

Ingen realistiske.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Qbic [6400] (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Qbic [6400]


Dato : 12-07-04 14:40

Sagen er opklaret, så pengene er på vej
til min konto igen.

Det hjælper altid at indblande POLITIet
da jeg derefter fik lovning på tilbageførsel, og kvittering
på at de er overført.

/ Qbic



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408866
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste