ATP til efterladte
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-07-04 16:17

Min svigerdatter har mistet sin mor. Nu er hun i tvivl om hvordan med den
ATP hendes mor har betalt til.

Kan hun og hendes søskende påregne at få udbetalt noget?

Gerne henvisning til eksakt lovparagraf.

Erik Ginnerskov

Fra : Hugo Østergaard-Ande~

Dato : 09-07-04 18:15

Erik Ginnerskov skrev sålydende:
> Min svigerdatter har mistet sin mor. Nu er hun i tvivl om hvordan med
> den ATP hendes mor har betalt til.
>
> Kan hun og hendes søskende påregne at få udbetalt noget?
>
> Gerne henvisning til eksakt lovparagraf.

ATP Livslang Pension: Kun hvis de er under 21 (18) år, og kun hvis
moderen ikke var begyndt at modtage ATP Livslang Pension. Derimod kan
moderens evt. ægtefælle eller samlever være berettiget til et
engangsbeløb.

ATP Ratepension: Beløb på kontoen i ATP Ratepension udbetales derimod
altid til boet. ATP får besked om dødsfaldet fra folkeregisteret og
kontakter derefter skifteretten for at høre, hvem beløbet skal
udbetales til.

Reglerne er detaljeret beskrevet på: http://www.atp.dk

høa

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-07-04 21:03

Hugo Østergaard-Andersen wrote:

> ATP Livslang Pension: Kun hvis de er under 21 (18) år, ....
>
> ATP Ratepension: Beløb på kontoen i ATP Ratepension udbetales ....
>
> Reglerne er detaljeret beskrevet på: http://www.atp.dk

Jeg takker på svigerdatterens vegne. Er udskrevet og videresendt pr.
snalimail.

Erik Ginnerskov

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 09-07-04 19:58

> [...]
> ATP hendes mor har betalt til.
>
> Kan hun og hendes søskende påregne at få udbetalt noget?
>
> Gerne henvisning til eksakt lovparagraf.

Jeg oplevede noget "sjovt" ang det, dengang min far døde, han døde aug 2001,
de penge der var indbetalt op til den 31/12-2000 kom automatisk, men de
penge fra 1/1-2001 og op til dødsdagen, skulle vi selv søge om at få

Mvh Jesper