Funktionærloven
Fra : Jakob

Dato : 08-07-04 10:45

Jeg er løbet ind i det lille problem at min stilling er blevet nedlagt, lad
nu det være hvad det er.

Det som det hele handler om er at arbejdsgiveren mener at jeg kun skal havde
løn for 14 dage, og jeg mener at det er for et måned jeg skal havde.

Her er lidt oplysninger.

Jeg er ansat efter funktionærloven.
Jeg har 3 md prøvetid med 14 dags opsigelse.
Min stilling blev sagt op den sidste dag i prøve perioden. Ansat den 1/4
opsagt den 30/6.
Jeg er kun medlem af en a-kasse

Ifg. det som jeg kan læse mig frem til i funktionærloven( paragraf 2. stk
7.), så skal arb.giver, hvis han vil benytte sig af de 14 dags frist, opsige
stillingen senest 2 md og 16 dage inde i prøve perioden. Han siger at han
følger hvad hans advokat siger, men jeg ved at det ikke er rigtigt, jeg har
bedt ham om at få nummeret til hans advokat, det måtte jeg ikke, jeg ville
personligt overrække ham funktionærloven, den ville han ikke tage imod.

Jeg ved at han ikke vil give mig flere penge end for 14 dage, og jeg bliver
nødtil at tale med en advokat om det. Kan i anbefale en advokat som har
kontor i (Rokilde, Køge, Borup eller Ringsted området). Hvis alt kommer til
alt og der med månedens udgang ikke kommer penge ind får et måned, så må han
jo få et brev fra en advokat.

MVH Jakob

Fra : Hugo Østergaard-Ande~

Dato : 08-07-04 11:04

Jakob skrev sålydende:

> Hvis alt kommer til alt og der med månedens udgang ikke
> kommer penge ind får et måned, så må han jo få et brev fra en advokat.

Det lyder som en sag, hvor du - afhængigt af din økonomi - kunne søge
retshjælp, se her hvordan:
http://www.familieadvokaten.dk/Emner/163.html

høa