Skadeanmeldelse - frist for denne
Fra : Kenneth Iversen

Dato : 05-07-04 19:58

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen reel frist
for hvornår man skal have anmeldt en skadeanmeldelse.

Årsagen til at jeg spørger er at jeg var ude for en arbejdsskade
i januar 2003. Jeg har indtil for nyligt slet ikke tænkt på at denne
skulle anmeldes hos mit egen forsikringsselskab og har derfor
først gjort det i dag. Kan det give mig nogle problemer?

/Kenneth Iversen

Fra : MAndersen

Dato : 06-07-04 07:02

"Kenneth Iversen" <kenneth.iversen@notvalid.tele.duh> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle anmeldes hos mit egen forsikringsselskab og har derfor
> først gjort det i dag. Kan det give mig nogle problemer?

Det giver næppe problemer. Hvis det er til din heltidsulykkesforsikring er
der ikke problemer, er det til din uarbejdsdygtighedsforsikring, kan det, i
og med at du har en karenstid på 3 mdr. fra skaden anmeldes. Det bliver dog
ikke altid håndhævet så strengt.

MAndersen

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 06-07-04 09:39

"MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der ikke problemer, er det til din uarbejdsdygtighedsforsikring, kan det,
> og med at du har en karenstid på 3 mdr. fra skaden anmeldes. Det bliver

Det lyder jo godt da det er en heltidsulykkesforsikring. Jeg siger tak for
svaret.

/Kenneth Iversen

Fra : Karina Nielsen

Dato : 06-07-04 19:01

> [...]
> skulle anmeldes hos mit egen forsikringsselskab og har derfor
> først gjort det i dag. Kan det give mig nogle problemer?

Hejsa,

Hvis skaden er sket under arbejde hos din arbejdsgiver skal den anmeldes
inden for 1 år til arbejdsskadestyrelsen.

Karina

Fra : Padre

Dato : 06-07-04 22:16

> Hvis skaden er sket under arbejde hos din arbejdsgiver skal den anmeldes
> inden for 1 år til arbejdsskadestyrelsen.

Hehe - jeg faldt i samme fælde men fik slettet min post - han taler om at
anmelde sagen til sit eget forsikringsselskab, ikke Arbejdsskadestyrelsen
(efter at have genlæst hans post fik jeg det indtryk, at den allerede er
anemldt til ask ?).

Padre

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 07-07-04 03:36

"Padre" <spirito_santo@nospam.yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (efter at have genlæst hans post fik jeg det indtryk, at den allerede er

Ja det er den. Méngrad og erhvervsevnetab har de også fundet ud af.
Sådan da..méngraden tages op til revision igen indenfor det næste år.

/Kenneth Iversen

Fra : Padre

Dato : 07-07-04 08:16

> Ja det er den. Méngrad og erhvervsevnetab har de også fundet ud af.
> Sådan da..méngraden tages op til revision igen indenfor det næste år.

Det er jo godt. Du skal nok lige nærlæse din forsikringspolice - de fleste
forsikringsselsskaber har vistnok en anmeldelsesfrist på 1 år, men det kan
jo variere fra selskab til selskab.

Padre

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 07-07-04 11:15

> Det er jo godt. Du skal nok lige nærlæse din forsikringspolice - de fleste
> forsikringsselsskaber har vistnok en anmeldelsesfrist på 1 år, men det kan
> jo variere fra selskab til selskab.

Jeg prøver at se om jeg kan finde den. En del af mine papirere er pakket
ned.
På deres hjemmeside så jeg der stod snarest muligt men ikke nogen reel
frist.

/Kenneth Iversen

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 07-07-04 21:34

Fik brev i dag om hvor stort et beløb min mengrad svarede til.
De vil sende mig en check om få dage så det gik jo fint nok :)
Jeg siger tak for svarene.

/Kenneth Iversen

Fra : Karina Nielsen

Dato : 07-07-04 21:26

> [...]
> (efter at have genlæst hans post fik jeg det indtryk, at den allerede er

Den kan jeg så ikke hjælpe med - deres frister kender jeg ikke:( Men det må
da være noget ligende, mon ikke...? Men ellers kan du jo prøve at ringe til
dem og spørge hvornår de senest skal have din anmeldelse....

Karina