Er blevet svindlet for 2500kr. :(
Fra : Ukendt

Dato : 03-07-04 20:13

Jeg har den 27.05.2004 købt edb udstyr for 2500kr, inde på
dk.marked.privat.edb. Men jeg har hverken modtaget mine varer eller fået
mine penge retur.
Personen går under nicket "BGL", siger at han sælger for hans kammerat og
han har ik fået udstyret af hans kammerat, og prøver at gøre sit bedste for
at få det.

For 2 uger siden lovede han at jeg ville få pengen retur sidste uge fordi
han ikke orkede at få udstyret af hans "kammerat", der gang på gang har
brændt ham af. Jeg fik INTET. Herefter modtog jeg så en mail fra ham igen i
tirsdags, hvor han lovede at jeg ville få pengene denne her uge, men har
desværre ikke modtaget en skid!

Jeg har det konto nr. hvor jeg overførte pengene til, plus jeg har BGL's
adresse, som jeg spurgte om, for sikkerhedens skyld, lige inden jeg
overførte pengene. Jeg er bare ikke sikker på om det er en rigtig adresse
han har givet mig :(

Hvad skal jeg gøre? Håber meget i kan støtte og hjælpe mig.

mvh Joseph.

Fra : Jochke

Dato : 03-07-04 21:10

alfeX[6705] wrote:

> Hvad skal jeg gøre? Håber meget i kan støtte og hjælpe mig.

Hvis du ikke kender nogle meget bredskuldrede der kan aflægge ham et visit,
så prøv at snakke med din bank. De kan måske gøre noget, men er ik sikker.

Held og lykke med at få fat i enten varerne eller pengene.

--
/Jochke
Fjern primtallet i adressen hvis du vil sende mig en e-mail.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-07-04 21:24

Jochke skrev:

>Hvis du ikke kender nogle meget bredskuldrede der kan aflægge ham et visit,
>så prøv at snakke med din bank. De kan måske gøre noget, men er ik sikker.

De kan ikke gøre noget. Der skal en retssag til hvis modparten er
helt uvillig til at overholde aftalen.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-04 23:41

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> De kan ikke gøre noget. Der skal en retssag til hvis modparten er
> helt uvillig til at overholde aftalen.

Skal jeg først og fremmest gå til politiet?

Fra : Rasmus

Dato : 04-07-04 00:29

"alfeX[6705]" <alfexSNABELAesenet.dk> wrote in message

> "Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> visit,
> sikker.

> Skal jeg først og fremmest gå til politiet?

Du kan jo melde ham for bedrageri.....

mvh
Rasmus

Fra : Henning Makholm

Dato : 04-07-04 00:34

Scripsit "alfeX[6705]" <alfexSNABELAesenet.dk>

Nej. Det er ikke en politisag.

Se http://usenet.dk/oss/dk.videnskab.jura/#7.3 for nøjere råd.

--
Henning Makholm "What has it got in its pocketses?"

Fra : Henrik

Dato : 04-07-04 09:24

> Scripsit "alfeX[6705]" <alfexSNABELAesenet.dk>

> Nej. Det er ikke en politisag.

Jo det er en bedrageri sag.

Har selv været ude for noget tilsvarende og det hjalp da
politiet rettede henvendelse til vedkommende.

Fra : Henning Makholm

Dato : 05-07-04 00:20

Scripsit "Henrik" <steinar@paradis.tdcadsl.dk>

> Jo det er en bedrageri sag.

Hvorledes mener du gerningsindholdet i bedrageri er opfyldt?

--
Henning Makholm "... not one has been remembered from the time
when the author studied freshman physics. Quite the

Fra : TGD

Dato : 05-07-04 05:24

<KLIP>

> Hvorledes mener du gerningsindholdet i bedrageri er opfyldt?

Nu er det jo lige netop det polititet tager stilling til, det er ikke
anmelder der resolut skal bevise at han er blevet bedraget, selvom det ville
hjælpe.

Fra : Henning Makholm

Dato : 05-07-04 13:50

Scripsit "TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk>

> Nu er det jo lige netop det polititet tager stilling til, det er ikke
> anmelder der resolut skal bevise at han er blevet bedraget,

Uanset om man kan bevise noget eller ej, nytter det ikke noget at
politianmelde et forhold hvis det overhovedet ikke er strafbart.

--
Henning Makholm "The great secret, known to internists and
learned early in marriage by internists' wives, but

Fra : TGD

Dato : 05-07-04 14:38

<KLIP>

> Uanset om man kan bevise noget eller ej, nytter det ikke noget at
> politianmelde et forhold hvis det overhovedet ikke er strafbart.

Nu kunne det tænkes at der i forvejen var folk der havde kontakte polititet
grundet at samme sælger har snydt dem, det er set et par gange før i
dk.marked.privat.edb hierakiet - man skal ikke afskrive en anmeldelse.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-07-04 14:44

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> grundet at samme sælger har snydt dem, det er set et par gange før i
> dk.marked.privat.edb hierakiet - man skal ikke afskrive en anmeldelse.

Jeg mener ikke plattenslageri er direkte strafbart, men er ikke helt sikker.

Hr. Bjørn

Fra : bem

Dato : 06-07-04 15:13

Henning Makholm wrote:
> Scripsit "TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk>

> Uanset om man kan bevise noget eller ej, nytter det ikke noget at
> politianmelde et forhold hvis det overhovedet ikke er strafbart.

Det er naturligvis strafbart og bedrageri at sælge en vare med forsæt til at
undlade at levere den. Hvis politiet derefter mener, at det kan bevises at
forsættet var til stede, så skal de optage rapport. Beviset kan f.eks. være,
at der er flere anmeldelser mod den samme person.

/Bo

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-07-04 11:58

> De kan ikke gøre noget.

Jo, det kan de godt. Hvis man beder banken tilbageføre pengene, og kan
forelægge et rimeligt bevis for, at dette er berettiget, gør de det gerne.

Fra : Deaster

Dato : 09-07-04 12:18

Christian R. Larsen wrote:

> [...]
>
> Jo, det kan de godt. Hvis man beder banken tilbageføre pengene, og kan
> forelægge et rimeligt bevis for, at dette er berettiget, gør de det

Hjemmel ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-07-04 14:54

Christian R. Larsen skrev:

>Jo, det kan de godt. Hvis man beder banken tilbageføre pengene, og kan
>forelægge et rimeligt bevis for, at dette er berettiget, gør de det gerne.

Der tager du fejl. Banken kan af gode gunde ikke bare snuppe
folks penge . ikke engang selv om man forelægger dem klokkeklare
beviser for at de skylder en penge.

Du forveksler det nok med at de skal dække ens tab hvis man har
brugt kort til betalingen - men bemærk at ikke engang der kan de
tilbageføre pengene. De må hoste op af egen lomme og så se om de
efterfølgende kan inddrive pengene.

--
Bertel

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 04-07-04 09:52

Goddag Jochke

"Jochke" <jochke11@jochke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så prøv at snakke med din bank. De kan måske gøre noget, men er ik sikker.
> Held og lykke med at få fat i enten varerne eller pengene.

Så er det lige man spørger sig selv: hvad er det nu bredskuldrede drenge
tager for sådan en opgave??? Mange af dem tager sg* 1500 før de gider....

Nå, men den seriøse afdeling er enten politiet, eller et anbefalet brev med
sagens tekst -- og information om udgifter for den anden hvis ikke han
reagerer inden 8 dage til advokat m.v., og så lader man et seriøst
advokatfirma tage sagen. Især checker man boligforhold m.v. på nettet, først
krak derefter ejendomsvurdering for at se om det er ejerbolig.... Så kan man
gætte sig til resten!

Henrik, Slagelse

Fra : JBH

Dato : 04-07-04 10:34

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Goddag Jochke
>
> "Jochke" <jochke11@jochke.dk> skrev i en meddelelse

> visit,

Banken kan intet gøre. Hvis de tilbagefører pengene får de selv ørene i
maskinen.

> Så er det lige man spørger sig selv: hvad er det nu bredskuldrede drenge
> tager for sådan en opgave??? Mange af dem tager sg* 1500 før de gider....

Jeg har hørt omkring 5k og mig bekendt lægges disse "ekstraomkostninger" ved
den form for inkassovirksomhed, OVEN i grundbeløbet.

> [...]
først
> krak derefter ejendomsvurdering for at se om det er ejerbolig.... Så kan

Politiet gider ikke og hvem skal betale advokaten, alene det at få en
advokat se på sagen og sende et brev, koster vel de 2500kr. Hvis manden er
hardcore og ikke vil betale, er der ofte ikke så meget at gøre ved det da
han så officielt INTET ejer, da alt er registreret i konens/børnens/hundens
navn.
At sende anbefalede breve og pudse advokater på sådan en, er kun penge og
tidsspild.

mvh
JBH

Fra : Henrik Madsen

Dato : 04-07-04 10:54

> [...]
>navn.
>At sende anbefalede breve og pudse advokater på sådan en, er kun penge og

Med andre ord er der ikke meget andet at gøre end at ringe til ham og
forklare at man er meget sportsinteresseret og lige har købt et nyt
alubat som man gerne viser frem for ham såfremt der ikke snart kommer
noget gled i sagerne..

Henrik

Fra : Mads Baggesen

Dato : 04-07-04 13:07

> [...]
> forklare at man er meget sportsinteresseret og lige har købt et nyt
> alubat som man gerne viser frem for ham såfremt der ikke snart kommer

§ 266. Den, som på en måde, der er egnet til hos nogen at fremkalde
alvorlig frygt for eget eller andres liv, helbred eller velfærd, truer
med at foretage en strafbar handling, straffes med bøde eller fængsel
indtil 2 år.

-- Og så er der vist ikke mere at sige til din "strategi"

// Mads Baggesen

Fra : Nicolai

Dato : 04-07-04 14:09

"Mads Baggesen" <mads@baggesen.net> wrote in message

> [...]
> alvorlig frygt for eget eller andres liv, helbred eller velfærd, truer
> med at foretage en strafbar handling, straffes med bøde eller fængsel

Han tilbød jo også kun at vise det frem, for at det evt. kunne indgå i en
byttehandel eller et salg.

> -- Og så er der vist ikke mere at sige til din "strategi"

Nej, desværre. Retssamfundet beskytter mange gange de brodne kar mere end
ofrene.

> // Mads Baggesen

Nicolai

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-07-04 14:18

"Nicolai" wrote

> Nej, desværre. Retssamfundet beskytter mange gange de brodne kar mere
end
> ofrene.

Det er een af mange ulemper ved et retssamfund...
Umiddelbart vil jeg mene at fordelene er større en ulemperne

fut: dk.politik

- Peter