Skat: Udenlansk indtægt.
Fra : Peter Pedal

Dato : 01-07-04 12:55

Hej.

Hvis man opretter nogle hjemmesider, hvor man reklamerer for diverse
produkter. Og man så får "kommision", når man henviser en kunde, som fører
til et salg, skal indtægten beskattes i Danmark! Er der personlig indkomst?

Inden man finder det beløb, man skal beskattiges af, må man da fratrække
udgifter, man har haft i forbindelse med salget/hjemmesiderne? Herunder
tænker jeg omkostninger til hosting/domæner, reklameomkostninger, programmer
brugt til at lave siderne, gebyr til indløsning af de udenlandske checks i
en dansk bank?

Mvh

Peter

Fra : Padre

Dato : 01-07-04 16:29

> Er der personlig indkomst?

> Inden man finder det beløb, man skal beskattiges af, må man da fratrække
> udgifter, man har haft i forbindelse med salget/hjemmesiderne?

Personskatteloven har svar på dele af dine spm.

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20030077229-REGL

Du skal dog være opmærksom på, at fradragsrettens omfang hænger tæt samen
med spørgsmålet om din drift er professionel eller hobbymæssig. Du burde nok
overveje at tale (bla.) med en skatterevisor

--
Padre

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-07-04 18:35

Padre wrote:

> overveje at tale (bla.) med en skatterevisor

Hvad er der lige af andre revisorer ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Anders Andersen

Dato : 02-07-04 20:39

Hej.

Det er nok lige knapt så skægt at læse i personskatteloven.

Idet jeg går udfra at du er fuldt skattepligtigt til Danmark, beskattes
indtægten i Danmark.

Sådan som dine aktiviteter beskrives, beskattes de som en ikke
erhvervsmæssig virksomhed ( hobbyvirksomhed)
Det har den konsekvens at et nettooverskud skal beskattes, men at et
eventuelt underskud kan ikke fratrækkes.

Nettooverskuddet fås ved at trække omkostningerne fra indtægteren ( de
omkostninger som du har nævnt lyder meget som naturlige driftsomkostninger i
forhold til indtægten).

Nettooverskuddet er personlig indkomst.

Erik.

For de jura-interesserede : Indkomsten beskattets efter Statsskatteloven §
4. Omkostningerne er fradragsberettiget efter det nettoprincip
Statsskattelovens § 4 bygger på. Overskuddet bliver beskattet som personlig
indkomst efter Personskattelovens § 3 sammenholdt med Personskattelovens §
4.