Købe fra usa
Fra : Steffen Christensen

Dato : 01-07-04 09:12

Hej

Jeg skal købe noget tennis udstyr fra USA.

Jeg skal i alt købe for over 2000 kr.

Kommer der moms, told og skat pålagt mine indkøb?

Jeg har brug for hurtige svar

På forhånd tak
Venlig hilsen
Steffen Christensen
steffenchristensen@stofanet.dk

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 01-07-04 09:32

On Thu, 1 Jul 2004 10:11:46 +0200, "Steffen Christensen"
<steffenchristensen@FJERNstofanet.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg skal købe noget tennis udstyr fra USA.
>
>Jeg skal i alt købe for over 2000 kr.
>
>Kommer der moms, told og skat pålagt mine indkøb?
>
>Jeg har brug for hurtige svar

Jeg ved ikke med moms told og skat, men jeg ved at du roligt kan regne
med at du kommer til at betale noget til den danske stat. Jeg købte
Starwarsgalaxies i tidernes morgen fra USA og dette blev sendt med UPS
der er så venlige at ordne toldpapirer for en. Om de så kalder det
moms el. told el. skat ved jeg ikke. Men dyrere blev det OG det
forlænger leveringstiden. :-|
--
Beowulf

Fra : Nico de Jong

Dato : 01-07-04 09:20

"Steffen Christensen" <steffenchristensen@FJERNstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:40e3c6fc$0$12563$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Jeg skal købe noget tennis udstyr fra USA.

Du kommer til at betale importmoms af købsværdien + fragt + forsikring. Jeg
kan ikke vurdere om der er told på tennisudstyr, men hvis der er det, kommer
du også til at betale moms af det beløb.
Nu ved jeg ikke hvad du skal have, men hvis det skal sendes med DHL e.l.,
kan fragten hurtigt blive til en tusse.

Nico

---

Fra : Jonas Kofod

Dato : 01-07-04 10:41

> [...]
>
> Jeg skal købe noget tennis udstyr fra USA.
>
> Jeg skal i alt købe for over 2000 kr.
>
> Kommer der moms, told og skat pålagt mine indkøb?

Alt bortset fra tolden er dækket af de forrige indlæg.

Men tolden er at finde af: http://vita.toldskat.dk/vita.htm
VITA er told og skats program/portal til at slå sådanne ting op.
Jeg kan desværre ikke linke dybt til siden.
Men du finder ved opslag at de findes under numrene
9506.51.00 00--Tennisketsjere, også uden strenge (4,7 %)
9506.59.00 00--Andre varer (2,70 %)

I kategorien:
-Ketsjere til tennis, badminton o. lign., også uden strenge

Du skal således betale.
Varens pris
Fragt
Told [(pris+fragt) * toldsats[4,7 % og/eller 2,7 %] ]
Importmoms af pris, fragt og told. [(pris+fragt+told) * 25 %]

Hvorledes de fordeler fragten på ketsjer og andre varer ved jeg ikke. Men
jeg vil tro det sker ved relativ pris.

Hvis du sælger videre indgår importmomsen på din købsmoms og kommer således
igen.

Fra : JR-Camp

Dato : 01-07-04 18:49

> [...]
>
> Jeg skal købe noget tennis udstyr fra USA.
>
> Jeg skal i alt købe for over 2000 kr.
>
> Kommer der moms, told og skat pålagt mine indkøb?

Jeg købte i sin tid et par Studie bøger fra USA da jeg på et senere
tidspunkt skulle derover på ambulanceskole... og de kostede vist lidt over
600 til sammen.... jeg kom vist af med omkring 200 kr.. Der er vist et
told"tingeling" fra indkøb over 500 kr. Jeg ringede til told og skat og
"brokkede" mig... men fik et kryptisk svar noget med fra 500 kr og op efter.

vh
JR

---

Fra : Steffen Christensen

Dato : 02-07-04 16:09

Tusind tak for hjælpen

Jeg har for lidt siden lige bestilt.

Nu håber jeg bare ikke de får fingre i MIN pakke !

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-07-04 16:18

"Steffen Christensen" wrote

> Nu håber jeg bare ikke de får fingre i MIN pakke !

Det skal du ikke tænke så meget på, det går helt automatisk

- Peter